{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

Part {{forumTopicSubject}}

Har 2 spørgsmål

Hesteejer: Hvilke krav har du til en part, pris, arbejde og ridning ?

Part: Hvad søger du ved en part hest ønsker for ridning, pris, arbejde ?

Start dit svar med om du er hesteejer eller part smiley Ved godt dette emne har været flere gange før i tiden, men har ikke været online noget tid.

Jeg er selv hesteejer men har ikke part lige pt og ved ikke om jeg skal have det igen. Lige nu er der en pige som er sød at hjælpe mig, så jeg af og til får en fridag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part
  • #1   7. dec 2012 Jeg er hesteejer.

Af en part forventer jeg:
    Pris: 450kr for to-tre dage da hun både er på dyr medicin og har 4 specialsko

Arbejde: Intet staldarbejde, men rydde op efter sig selv

Træning / Ridning: Det vi aftaler, men man vælger selv hvad man er i humør til. Jeg står selv for den træning hun minimum skal have, så som part må man meget gerne ride/træne seriøst, men har man lyst til bare at trække ture er det også fint med mig. Dog skal hesten som minimum strigles og lige trækkes en lille smule med.

Faciliteter: To ridehuse, spring og dressurbaner på nabogården - på selve gården er der drænet og oplyst 20x60 dressurbane.

• #2   7. dec 2012 jeg er hesteejer: jeg har en velredet rar vallak der kan utrolig mange dressurøvelser. han er trafiksikker, og man får en god tur på ham hver gang. man må næsten alt på ham, bare man ikke har hovedet under armen.

jeg forventer at man passer ham som var hans ens egen, og rider ham fornuftigt. der skal muges og gives hø.
    nogen gange er han i behandling for fx sur-stråle, og så er der lige lidt retningslinjer om også lige at putte thrust buster i strålen.

han er opstaldet ude, et mindre privat sted, med adgang til ridehus, bane, mange marker til tur, rytterstue mm... det koster ikke ekstra at benytte, og man skal ikke være medlem af en klub, eller betale centerkort.

for 2 dage om ugen koster det 500 kr om måneden.

• #3   7. dec 2012 Jeg har igennem fire år haft halvpart på en skøn hest.

Jeg betaler 400 kr i måneden. Jeg skal muge ud, fylde 2x15 L vandspande, blande foder og ellers tage mig godt af ham når jeg har ham.

Jeg synes vi har et godt samarbejde omkring ”vores” hest. Jeg føler mig på (næsten) alle tænkelige måder ligestillet med hestens ejer og bliver inddraget i beslutninger, der vedrører hesten. Det sidste halve år har ejeren overladt stort set alt ansvar til mig, på grund af graviditet og fødsel. Her har jeg selv måtte stå for at passe ham, hans træning mm. har jeg haft brug for at klippe ham, ja så har jeg gjort det uden nogle indvendinger. Mange har spurgt mig igennem årene ”hvornår skal du have din egen hest?”, ”har du STADIG halvpart i ham” – det har jeg, på trods af to seneskader, der sammenlagt har taget mere end halvandet år. Jeg føler mig ikke begrænset til ”kun” at ride tur eller andet der er bestemt af ejeren. Jeg har alle muligheder for at udvikle mig som jeg gerne vil. Det er blevet accepteret at jeg ikke ville ride ved samme underviser som ejeren. Nu har jeg sågar fået lov til at ride undervisning ved en anden underviser og det er jeg evigt taknemmeligt for!

Jo, jeg føler mig mere som medejer end halvpart smiley

• #4   7. dec 2012 Tak for info smiley

• #5   7. dec 2012 Jeg er så heldig, at have part på en pony, og selv eje en smiley Og ham har jeg part på smiley

Med min egen pony Kurt, er det ret svært at finde en part, da han er shetlænder, og han er sådan en, som du ikke bare smider et 6-årigt barn op på smiley Hans part er 8-9 år, og springer/rider dressur på ham. Han er en meget speciel pony, der lige skal se, om han kan snyde folk, men med hende her - ja, han er from som et lam! Gør intet dårligt, går til biddet mere eller mindre konstant når hun rider, refuserer aldrig, går fin og rigtig galop, ja alt han skal gøre gør han smiley

De giver intet for at have part på ham, da det er svært at finde en shetlænderpart, og så fordi de alligevel ikke bruger ham så meget, da vi har en aftale om, at de bare kan bruge ham, når de har tid, så kan jo ikke rigtigt kræve noget for det, eftersom de bl.a. ikke har været ude ved ham siden juni smiley De har ganske enkelt ikke haft tid, og for ikke så lang tid siden døde den lille piges egen pony, og så er det første man har lyst til jo ikke lige at ride smiley

På den pony jeg selv har part på, giver jeg intet for det smiley Jeg skal bare sørge for at passe hende, og ja, alt i alt sørge for, at hun har det godt smiley Hende rider jeg så tit som muligt, så inden sneen kom, var det ca. 3-5 gange i ugen smiley

Eneste "krav" ("" fordi det egentligt ikke er et decideret krav) er, at jeg passer på hende, som var hun min egen, og at hun blev brugt, da hun trænger til det, og fordi hun gerne skulle være mere styrbar smiley

• #6   7. dec 2012
    Som en der søger hest/pony søger jeg;
    Min kat 1 pony ellers hest. Rolig i sindet, må gerne spooke lidt men skal ikke være over nervøs og skal være fremmadgående.

Gerne mulighed for at starte stævner på hesten. Mulighed for spring, dressur, tur - lidt af det hele. Ingen krav om undervisning, er der så vil jeg gerne have indflydelse på af hvem og hvor tit.

Gratis. Jeg har ingen penge pt. til andet end det nødvendige også lidt ekstra for ikke at blive helt asocial og sidde hjemme altid.
    Men mange penge til sjove ting er der ikke - tøj, sko, bioture, spise ude, nej.

Men så vil jeg ti lgengæld hjertens gerne muge ud, blande foder, give foder, lukke ud og ind, tage halm ind når det skal på loftet, hjælpe med andre heste.
    Selvfølgelig så det passer ind for mig, men jeg hjælper meget gerne til så meget som muligt for at give igen.

Lige nu har jeg en dejlig part, som dog ikke rigtigt helt opfylder kravene. Men skøn er ponyen. Må ikke rides pt. pga. dårlig ryg og hun kravler nok kun lige over 1'er mål - er i tvivl, skal have hende målt imorgen.
    Men gratis er hun :o)

Også falder man ind imellem for heste man ikke lige venter. Hende her er brun ( og mig som ikke er vild med brune heste ) og må ikke rides. Men hun er skøøøn og kan ikke vente til hun må :o)

Kommentér på:
Part

Annonce