{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Part forventninger {{forumTopicSubject}}

Jeg er i fuld gang med at lave bestillingsjulegaver, men nu har jeg lige brug for at lave noget andet, ellers ser jeg blyantsstreger resten af dagen smiley

Så jeg sad og tænkte på; hvilke forventninger har du til en part? Både partrytteren, partejeren og parthesten. Der er jo altid flere sider af én sag.

Nu er jeg selv hestejer og søger derfor ikke part selv, så jeg har kun en ide om mine egne forventninger til en partrytter, nemlig;

-Personen overholder aftaler eller melder afbud.
-Personen sætter hesten før sig selv - feks, hvis hesten bliver syg/skadet imens parten har den, så bliver parten der til det ikke behøves. Feks. kolik, at personen ikke bare kyler hesten ind i boksen og så går, fordi denne skal nå en bus.
-Har personen problemer med hesten - feks. ændret adfærd, så giver personen besked.
-Personen slår aldrig hesten, fordi personen bliver sur/hidsig feks.
-Personen lyver ikke, heller ikke hvis personen er kommet til at lave en fejl - man lærer jo af sine fejl, hvis man indrømmer de er der.
-Personen undersøger hesten for sår og skader, inden personen begiver sig i gang med at ride.
-Personen holder sig til den ridestil/træning, som er aftalt med ejer.
-Personen passer godt på udstyr og fortæller hvis noget er ødelagt (selvfølgelig gælder dette også hesten).
-Personen skal være ville til at lære.

Ja, jeg tror det var det. Hvordan er DINE forventninger til en partrytter, ejer eller hest?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part forventninger
  • #1   13. dec 2012 De samme som dine, faktisk smiley

• #2   13. dec 2012 Jeg har part på Zhazir, og da jeg startede med at søge, havde jeg ikke nogle forventninger som sådan til hesten, det skulle bare være en hest, jeg kunne lide. Zhazir var faktisk den første hest jeg prøvede smiley
    Men jeg havde nogle ting, som jeg gerne så hos ejer:
    - ejer skulle være okay med, at jeg lavede forskellige ting med hesten, fx red i skoven, red uden sadel mv. Og det er hun godt nok! smiley
    - ejer skulle være til at komme i kontakt med, anså der skulle helst ikke gå uger før jeg fik svar. Den første hesteejer jeg skrev med var simpelthen så langsom til at svare, der gik somme tider en hel uge imellem jeg fik svar.
    - ejer skulle virke som en sød og forståede person, som var til at snakke med, og personen skulle kunne forså, at jeg blev nødt til at passe min folkeskole og at jeg nu bliver nødt til af bruge meget tid på gymnasiet.
    - ejer skulle være engegeret i hesten, og hesten skulle så velpasset ud. Hvis hesten fik skader, skulle ejer tage det alvorligt.
    Det var sådan set det, og man må sige, at Zhazirs ejer virkelig er en god hesteejer og hun er også virkelig forstående over for mig smiley

• #3   13. dec 2012 Enig i det meste

Dog har jeg også en forventning om at parten/sparringspartneren kommer med ønsker til mig. (Er selv heste ejer)

Går meget op i ikke at sige noget grimt om nogen i stalden og det samme forventer jeg af parten.

• #4   13. dec 2012 Har samme forventninger som dig smiley

• #5   13. dec 2012 Jeg havde faktisk ikke nogle krav, da jeg søgte part på en hest. Men efter at jeg HAR fået part, er der dukket et par krav op, da jeg synes de lidt manglede smiley
    * at ejer engagerer sig
    * at ejer selv rider hesten - så den ikke står stille de resterende dage
    * at hesten står et sted, hvor menneskerne er flinke

Ellers tror jeg bare, at jeg skal kunne li hest og ejer smiley

• #6   13. dec 2012 Mai - ja, det forventer jeg faktisk også.

Kom gerne med mere, hvis i lige kommer i tanke om noget. Synes det er ret interessant og se hvad folk forventer af hinanden =)

• #7   13. dec 2012 Jeg har meget af det samme som dig, faktisk smiley
    Dog forventer jeg også, at parten erstatter det, han/hun har ødelagt, fx møggreben eller gamacher. Selvfølgelig er der tale om uheld, men hvis det gøres af skødesløshed eller fordi parten ikke vil lytte til instrukser, så skal der hostes op. Dette er sket før for mig, vi var 3 der forklarede hende hvordan staldgamacher skulle sættes på, men hun lyttede ikke og de blev ødelagt. Til gengæld skriver jeg også gerne under på (hvis parten ønsker en kontrakt) at jeg ikke smider dyrlægerregninger over på hende, hvis hesten kommer til skade når hun har med den at gøre. Det er også sket for mig, og kostede mig i sidste ende min hest, da hans skade aldrig blev god igen og aflivning var den eneste mulighed for at fri ham for smerten. Men det var et uheld, og det sker jo smiley

• #8   13. dec 2012 Emilie - jeg tror vi mener det samme, altså jeg skriver jo at jeg forventer at en part passer godt på tingene = ikke ødelægger det med vilje eller pga skødesløshed =)

• #9   13. dec 2012 Det er rigtigt, men jeg så ikke noget om at du forventede erstatning smiley Så den ville jeg lige tilføje smiley

• #10   13. dec 2012 Hm, jo det ville jeg nok, hvis parten let kunne have undgået at ødelægge noget, så der er jeg da enig =)

Kan vi få nogle flere partryttere og jeres mening på banen? =)

• #11   13. dec 2012 Jeg har part.
    Jeg havde ikke så mange krav, da jeg fik part...Men havde et par krav til hesten: mindst 1,40 cm. Omkring 10 år.
    Men øh ja...Min part er 1,33 og han er 5 år smiley Så de blev ikke rigtig opfyldt, men har overhovedet ikke fortrudt a jeg tog ud og prøvede ham! Er glad for den lille bette hest han er smiley
    Nårmen, ellers søgte jeg en part hvor muligheder ikke var for begrænsede. Altså jeg ville havde muligheden for at ride i terræn uden sadel, bid/uden bid, dressur/spring/hygge, lave træning fra jorden og ja...Sådan så man kunne lave ting uden alt for mange regler og ''det må du ikke'' og ja .-)
    Samtidig søgte jeg en hest, som havde et godt hoved og var rolig, skulle ikke have en alt for opmærksom og nervøs hest, men det er jo op til den enkelte person.
    Desuden er det vigtigt for mig at have kontakt til ejeren, og tit snakke om hvordan det går osv.! smiley

• #13   13. dec 2012 Freya - dejligt at høre din lille beretning også =)

Silje Helen - søger du parthest eller partrytter? smiley

• #14   13. dec 2012 Jeg er enig i dine krav, jeg har dog også skrevet højde og vægt-begrænsinger på min annonce. Min hest hat dårlige ben + begyndende spat, så derfor ønsker jeg ikke en rytter der vejer mere end 80 kg, jeg foretrækker også en rytter der er under 180. Allerhelst ønsker jeg en rytter der er cirka sammen størrelse som mig - simpelthen for at signalerne forbliver så ens som muligt. Det er dog blot et ønske smiley

• #15   13. dec 2012 Højde og vægtkommer for mig helt an på hvilken hest, jeg skulle søge en partrytter til, men ja er enig i det =)

• #16   13. dec 2012 Da jeg havde hest, var mine meget lig dine. Nu har jeg en parthest, og forventer mest af alt, at ejeren går op i hesten, sørger for den har smed som den skal, at udstyret passer og den har det rette udstyr der er nødvendigt for at ride den.
    Jeg var meget nervøs for at få part, og så ende op med en ejer der ikke engagerede sig. Men kendte heldigvis min parts ejer i forvejen, og hun går i sandelighed op i sine heste, så det er skønt smiley Og så er det vigtigt at ejer lytter til og stoler på parten, hvis parten ikke synes hesten går optimalt, sadlen ikke ligger godt osv, så skal ejer kigge på det, og ikke bare sige jaja. Der har jeg også været heldig med min parts ejer smiley

• #17   13. dec 2012 jeg forventer sund fornuft, så går jeg ud fra hvis man har det, så følger resten. Hvis det ikker gør, så er det bare ikke min hest man rider, jeg har ikke en part, jeg har "bare" en rytter/passer på min hest. jeg havde part på den gamle, ham delte jeg gerne med en part, men ikke hende her. det skal være sådan at hvis jeg siger noget skal være sådan, jamen så bliver det også sådan.

Vægt, højde er jeg stort set ligeglad med, alder = skal kunne ride en følsom michellino/victory hoppe. ang at erstatte, amen går noget i stykker, ja så må vi have noget nyt, og jeg erstatter, det er mine ting, min hest og med mindre hun står og klipper det over med en saks... så skal jeg nok finde noget nyt til krikken

• #19   13. dec 2012
    Det vigtigste for mig er at partejer er modtagelig over for hvad jeg som part har og sige. Dette er i forhold til alt omkring heste; om den har behov for andet foder, adfærd under ridning og om det er noget der skal kigges på med fx. kiopraktor.
    Og at der selvfølgelig bliver sørget for dyrlæge til hesten når der er behov for det.

Så skal jeg nok komme ud til hesten selvom den er stokhalt, hjælpe med andre heste end min egen, passe hestene hvis ejer ikke selv kan osv. :o)
    Især når hesten er gratis for mig, så hjælper jeg gerne ekstra til.

Kommentér på:
Part forventninger

Annonce