1.085 visninger
|
Oprettet:
Mavesår {{forumTopicSubject}}
Nogen der har haft eller har en hest med mavesår?
Hvordan opdagede i det og er der gode gode chancer for helbredelse?
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.358
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
jun 2009
Følger: 26 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 292
Jeg opdagede det ved, at hun havde nedsat (til tider INGEN) ædelyst og koliksymptomer.
Chancerne for helbredelse er meget varierende, an på hvor alvorligt mavesåret er/har været. En hest som har haft mavesår før, har større sandsynlighed for at få det igen.
Har man en mavesårshest er det vigtigt, at den altid har noget, maven kan arbejde med! Eller at der som absolut maksimum går 4 timer imellem - maven må IKKE stå tom i længere tid (dette gælder egentlig for alle heste).
2. gang min hoppe fik det (som er nu her), var det dog hverken grundet stress eller tom mave.. Dyrlægerne kunne ikke rigtigt fortælle, hvad der havde forsaget det, men de mente, at det var grundet en større forstoppelse, hun havde samtidig. Mavesåret (eller mavesårene - der var flere) sad heller ikke normalt, så de kunne ikke rigtigt garanterer en helbredelse.. Dog går det allerede nu MEGET bedre med hende, så jeg håber stadig
jun 2009
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 23 Svar: 85
Nogle symptomer jeg har læst om emnet passer lidt til hesten andre sletter ikkeMen det er da et forsøg værd at få det undersøgt
mar 2007
Jeg læser det som om den skal have en tube der svarer til 575 kg hest dagligt. Dvs en tube til over 200 kr x 28 dage er det korrekt?
Pengene er godt givet ud hvis det så hjælper
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.067
Ejerens forældre var læger og kunne derfor skrive en recept på mavesårsmedicin til mennesker, hvilket vi gav hende i stedet for det dyre hestemedicin. Medicinen havde samme effekt, men det kræver jo, at man har sine forbindelser
jun 2009
Og ja, pengene er godt givet ud! Jeg vil ikke spare, hvis det gælder min hests helbred! Og ind til videre hjælper det på det (og hun blev jo rask sidste gang)
Som Signe skriver, hvad hendes part "tåget" - sådan kunne jeg (udover de andre symptomer) også beskrive hendes tilstand. Hun var ikke rigtigt til stede og stod bare og hang.
mar 2007
Tusind tak alle sammen for svarene indtil videre. Afventer opkald fra dyrlægen
Mavesår