{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavesår
  • #1   18. dec 2012 Hvad gør din hest som gør du måske mistænker den for at have mavesår?

• #2   18. dec 2012 Ind til dyrelægen til en mavesårsundersøgelse, så du kan få konstateret graden. Derefter skal hesten have mavesårsmedicin - og det er DYRT! Så er du forberedt..

• #3   18. dec 2012 Jeg har en hest med mavesår.. Som 1 års fik hun det grundet stress ved fravænning. Hun blev kureret, og der havde ikke været nogen tegn på det siden. Dog fik hun konstateret det igen her for ikke lang tid siden og er nu på mavesårsmedicin igen.
    Jeg opdagede det ved, at hun havde nedsat (til tider INGEN) ædelyst og koliksymptomer.
    Chancerne for helbredelse er meget varierende, an på hvor alvorligt mavesåret er/har været. En hest som har haft mavesår før, har større sandsynlighed for at få det igen.
    Har man en mavesårshest er det vigtigt, at den altid har noget, maven kan arbejde med! Eller at der som absolut maksimum går 4 timer imellem - maven må IKKE stå tom i længere tid (dette gælder egentlig for alle heste).
    2. gang min hoppe fik det (som er nu her), var det dog hverken grundet stress eller tom mave.. Dyrlægerne kunne ikke rigtigt fortælle, hvad der havde forsaget det, men de mente, at det var grundet en større forstoppelse, hun havde samtidig. Mavesåret (eller mavesårene - der var flere) sad heller ikke normalt, så de kunne ikke rigtigt garanterer en helbredelse.. Dog går det allerede nu MEGET bedre med hende, så jeg håber stadig smiley

• #4   18. dec 2012 Og ja, Gastroguard (mavesårsmedicin) er dyrt! En tube (til 575 kg hest) koster over 200 kr. De skal have medicin til det antal kg hesten nu vejer i 28 dage - så kan man selv regne det ud smiley

• #5   18. dec 2012 Tak for alle svar indtil videre. Selvfølgelig er der allerede bestilt tid hos dyrlægen.
    Nogle symptomer jeg har læst om emnet passer lidt til hesten andre sletter ikkeMen det er da et forsøg værd at få det undersøgt

• #6   18. dec 2012 SRB

Jeg læser det som om den skal have en tube der svarer til 575 kg hest dagligt. Dvs en tube til over 200 kr x 28 dage er det korrekt?

Pengene er godt givet ud hvis det så hjælper smiley

• #7   18. dec 2012 Min gamle part havde mavesår. Hun var ikke sig selv under ridning eller i det hele taget. Hun virkede lidt "tåget", hvis jeg skal beskrive hendes adfærd.

Ejerens forældre var læger og kunne derfor skrive en recept på mavesårsmedicin til mennesker, hvilket vi gav hende i stedet for det dyre hestemedicin. Medicinen havde samme effekt, men det kræver jo, at man har sine forbindelser smiley

• #8   19. dec 2012 Carola: Hvis din hest vejer 575 kg, skal den have det en gang dagligt i 28 dage (her er regnestykket korrekt smiley ). Min hoppe vejer dog kun 400 kg og skal derfor have medicin til 400 kg hest dagligt - altså er der medicin til 175 kg hest tilbage, som vi så bruger dagen efter (+ resten fra en anden tube, så det igen bliver 400 kg).

Og ja, pengene er godt givet ud! Jeg vil ikke spare, hvis det gælder min hests helbred! Og ind til videre hjælper det på det (og hun blev jo rask sidste gang) smiley

Som Signe skriver, hvad hendes part "tåget" - sådan kunne jeg (udover de andre symptomer) også beskrive hendes tilstand. Hun var ikke rigtigt til stede og stod bare og hang.

• #9   19. dec 2012 Jeg prøver at give det en chance. Der var ikke lige nogle af jeres symptomer der passede men et eller andet skal der ske for at finde frem til adfærdsproblemerne

Tusind tak alle sammen for svarene indtil videre. Afventer opkald fra dyrlægen

Kommentér på:
Mavesår

Annonce