{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.048 visninger | Oprettet:

Pasform på dækkener?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har efterhånden brugt mange penge på div. forskellige dækkener - jeg har stadig ikke fundet et dækken der rent faktisk passer min hest ordentligt. Enten ruscher de rundt, selvom de passer i størrelsen, og ellers generer de min hest fortil ved at skarve eller bare sidde "skævt" eller "underligt".

Min hest er en oldenborger hoppe, en anelse stor og bred, så der skal være plads til et par gode skuldre. Hun varierer lidt fra str. 145-155 afhængig af mærke.

så folkens kom med jeres bedste bud på et dækken med god pasform - uanset pris smiley (jeg kigger lidt på catago og Bucas - har haft et amigo, som dog var en anelse smalt fortil.)

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasform på dækkener??
  • #1   27. dec 2012 et rider by horse skulle være god til brede heste smiley

  • #4   27. dec 2012 Jeg har haft se samme problemer med Nantino. Men jeg har fundet ud af, at dem de har i biltema passer perfekt. Så alt det dyre l*rt (undskyld), kan de pakke fint sammen. Mit vinterdækken til 399,- sidder perfekt, holder til alt, kn holde min hest varm og regn og sne ude.

  • #5   27. dec 2012 Tikas eget mærke, 4horses.
    Passer ALLE mine 6heste, der går med dækken (DV, oldenborger og en pony)


  • #6   27. dec 2012 Er også ret hooked på Rambo, men det er jo mange penge, så vil ikke lige smide penge efter det hvis det heller ikke passer smiley Men godt at høre smiley Hvordan er Rambo i længden? (her tænker jeg på - når det er str. 155 ER det så også 155 i længden? Har tit oplevet at nogle dækkener ikke er den længde der passer til selve størrelsen på det)

    Jeanette: Jeg har allerede et rider by horse til hende.. men det bliver ligefrem FOR bredt fortil.. hun er lidt besværlig smiley


  • #7   27. dec 2012 Stald Jessen: Jeg har også et 4horses dækken.. suk, passer hende heller ikke!

  • #8   27. dec 2012 Rambo.... Find et brugt så du kan prøve af, inden du investerer i et nyt smiley
    Nej, Horsewares dækkener er som hovedregel 5 cm længere end alm dækkener, så bruger din hest normalt 155, skal du have et i 150 smiley

    Jeg sværger selv til Horseware til mine heste, enten Rambo eller Amigo, de sidder perfekt, giver ikke slidmærker og kvaliteten er i top med åndbarhed, pasform og vandsølje værdi (Amigo når det er bravo 12, de nye) smiley


  • #9   27. dec 2012 rambo og atter rambo, det ligger helt super på stortset alle heste, det er alle pengene værd! jeg købte rambo duo, hvilket jo er smart for så kan du skifte hvor mange gram der skal være i det smiley

  • #10   27. dec 2012 Weatherbeeta (de er så også lidt stor i str)
    Men de holder godt og ligger godt.


  • #11   27. dec 2012 Rambo eller rhino fra horseware - tror heller ikke, jeg skal have andet

  • #12   27. dec 2012 Dette engelske dækken er jeg helt forelsket i og dem der har prøvet dem kontra Rambo skifter ikke tilbage.

    Jeg selv bestiller den hjem der hedder Buster Trio http://www.premierequine.co.uk/


  • #13   27. dec 2012 Tak for alle jeres svar smiley Nu tør jeg vidst godt anskaffe mig et rambo smiley Må hellere lige måle dyret en ekstra gang for at være sikker på størrelse smiley
    Anna: jeg havde netop også tænkt på et duo, for at kunne skifte efter vejr, uden at skulle have flere forskellige dækkener til at ligge smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #14   27. dec 2012 Køb et Rambo. Jeg gider ikke have andet. (-: Havde først købt et Bucas til min, men det var alt for smalt i bringen. (-:

  • #15   27. dec 2012 Jeg synes hvertfald det er smart, altså min pony måler 125 over ryggeen og vi købte 125 og det er lidt for lille, så jeg synes ikke de er store i str, men vi fik ikke det byttet, men køb hellere for stort end for lille smiley

  • #16   27. dec 2012 Det er meningen at Rambo og Amigo dækkener er en smule længere end normalt. Det er for at hesten kan tage hovedet ned, uden at få slidt manken. Så jeg synes ikke at du skal købe en str mindre.
    Her er et dækken til de kraftigere heste, hvis du synes at de andre er for smalle: http://www.nethesten.dk/shop/amigo-xl-350-957p.html
    Kan slet ikke anbefale bucas. De er til smalle heste, og jeg synes de ligger rigtig dårligt. Min erfaring er at de glider tilbage, slider hesten på manken, skulderne og nærmest "kvæler" hesten, når den tager hovedet ned.


  • #17   27. dec 2012 okay tak smiley Må hellere lige få skrabt sammen til et godt rambo dækken smiley

  • #18   27. dec 2012 Jeg sværgede også før til Rambo, men så prøvede jeg at købe et Buster Trio fra Premier Equine og det er altså fantastisk!! Bruger kun Premier Equine nu!! Samme system som Rambo Duo, men stærkere. Rambo er 1000 dn ballistisk nylon, Premier equine er 1680 dn ballistisk nylon. Pasformen i PE passer også min hest bedre end Rambo

  • #19   31. dec 2012 Nu sidder jeg lige og kigger på buster trio dækkenet.. det er jo lidt smart må man sige, for man har mulighed for kun at købe yderdækkenet og uden hals og så vælge fra og til mht. linere smiley Jeg har hørt flere sige at rambo ikke har den bedste pasform til brede heste fortil, men at der er bedre plads i buster - dækkenerne! Men når nu jeg skal bestille, så er det lige med at finde den korrekte str. - er der nogen der kan fortælle mig hvordan str. er i et buster trio dækken - Hun måler 145 fra et stykke over manen og til halerod, men går lige nu med et 155, så hun svinger lidt i str. - men hvis nu buster er lidt store i str. vil jeg jo vælge et 145 (og hvad svarer det til på premier equines hjemmeside??)

    på forhånd tak for hjælpen smiley


  • #20   31. dec 2012 Horseware dækkenerne ligger på alle heste, og syntes nu de er meget normale i størrelsen.
    Men kig på ATHorseCare's hjemmeside, Anette er forhandler af Horseware og har næsten alle deres dækkener, og du får en super service der smiley


  • #22   31. dec 2012 Premier Equine er også et godt bud, Buster trio systemet er ligeså genialt som Duo systemet.... Jeg har ikke selv afprøvet deres dækkener, men overvejer det til næste gang der skal købes dækkener, fordi de netop også findes i 1680 ballistisk nylon denier smiley

  • #23   24. jan 2013 Yosin bruger rhino, med spænder der lukker sådan skråt ned på bringen. Det ligger bare så godt på ham.

  • #24   24. jan 2013 6"6 skulle være 145 men er lidt stort måske det passer din når hun svinger. Jeg har et i den str jeg måske bliver nødt til at sælge sprit nyt

  • #25   24. jan 2013 Jeg har fået fat på et Rambo, så må vi se hvordan det fungerer i praksis smiley

  • #26   25. jan 2013 Det med at Rambo passer til alle heste, passer altså ikke!!!
    Jeg havde kun Rambo til min nye hest, men hun ka ik gå med Wug heavy og Duo.
    Så jeg har været nødt til, at skifte nogle af dem, til WB.
    Der er det plads til hals og skuldere, der ska være.

    Så synes måske du ska kigge på WB


  • #27   25. jan 2013 Lad os vide hvordan det spænder an med dit nye Rambo så smiley

  • #29   18. okt 2015 Vi er glade for tikas 4 horses dom kan reguleres i halsen samt dem fra horze der også kan. De ligger godt på alt fra kraftige hingste til spinkle hopper

Kommentér på:
Pasform på dækkener??

Annonce