{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

BOT (Back on Track) udstyr ? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ikke selv brugt BOT, men har hørt en masse godt om deres stald gamacher bla.
Men hvad med deres underlag, dækkener, klokker osv. Har det osse effekt og ville det være en god ide generelt at bruge deres ting i alle henseender, eller bør man kun bruge det hvis hesten har en skavank der gør den har behovet?
Tænker bare om for eks deres underlag kunne gøre skade hvis man kun red med dem? Eller for eks evt kunne udgøre et problem hvis man igennem 6 mdr rider med BOT underlag og så ønsker at ride med et almindeligt underlag og hesten har vænnet sig til den øgede blodgennemstrømning de siges at ha. Ville den så måske få problemer med rygmuskulaturen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BOT (Back on Track) udstyr ?
  • #1   2. jan 2013 Jeg bruger rigtig meget BOT. Både til mig selv og hesten. Min hest har ridegamacher til alle fire ben samt et dækken jeg bruger til at ride med. Hun er dog skadet lige pt, hvilket har medført at jeg bruger det. Dæknet er i hvert fald super godt at ligge på inden man rider afsted som en "opvarmning" af musklerne. Hvilket jo er rigtig sundt.
    Jeg tør dog ikke sige om det påvirker hesten hvis man bruger produkterne meget i en periode, og så skifter over til almindelige ting. Det vil jo nok komme til at påvirke den lidt. Men kunne ikke forestille mig det ville være et problem hvis hesten ellers ikke har nogle skavanker som produkterne er med til at forbedre. smiley


  • #2   2. jan 2013 Nej jeg kan heller ikke umiddelbart se det burde gøre det, men kom bare til at tænke på det, fordi jeg tænker, hvis man som person altid har noget bestemt på til støtte og en dag fjerner det så kan vi godt være mere skrøbelige fordi vi er blevet "vænnet" til denne specifikke ting. Og ville sys det var ærgeligt at "ødelægge" hesten med BOT ifht. almindeligt udstyr . Ikke at jeg ikke ville bruge pengene på det vis det var nødvendigt. Men jeg elsker farver for eks, og ville da være ærgelig over kun at ku ride med enten sort eller hvidt underlag fordi min hest ville få problemer hvis jeg skiftede til et grønt der var almindeligt smiley

    Men tænker at jeg nok vil anskaffe mig et BOT skridt tæppe til opvarmning osv. Men holde mig fra underlagene. smiley (tør sq næsten ikke tage chancen)


Kommentér på:
BOT (Back on Track) udstyr ?

Annonce