{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Back on track.. {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley

Jeg bare undrer mig om alle faktisk er klar over at man ikke må bruge BOT 24/7 og at man skal tilvænnes det.. Årsagen til emnet er fordi jeg så at nogle brugte det under andre dækkener så det virker som om nogle bruger det 24/7...
Så egentlig var det bare en advarsel/oplysning.. smiley
Medmindre der selvfølgelig er kommet noget nyt vidensmæssigt som jeg ikke har fået med mig smiley


Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Back on track..
  • #1   10. sep 2019 Jeg vidste det ikke - Godt du siger det smiley
    Ved du, om det også gælder for Fir-Tech?


  • #2   10. sep 2019 Nej det ved jeg ikke.. Men jeg tænker om det ikke er det samme.. Uden at vide det sikkert smiley

    Mvh TT


  • #3   10. sep 2019 Jeg kender ikke til BOT andet af navn, men kan forstå det er noget magnet eller termisk et eller andet? Hvad gør at man ikke må bruge det 24/7 og hvorfor skal der tilvænnes?
    Jeg spørger nok dumt og kunne sikkert også læse mig til det, men blev bare nysgerrig da jeg så tråden her.
    Fik tilfældigvis en kort fortælling om BOT den anden dag omkring effekten. Eller rettere bare at det virkede (på helingen af en fold/sparkeskade) og så kom vi ikke nærmere ind på mere om det.


  • #4   10. sep 2019 TT - Det må det næsten være, tænker at de kører på de samme principper smiley

  • #5   10. sep 2019 Malenethilde - Jeg har ikke lige brugsanvisningen for hånden da jeg har kravlet under dynen smiley men man kan læse om det inde på deres side. Jeg kan evt se om jeg finder den i morgen. smiley

    Mvh TT


  • #6   11. sep 2019 Det må du gerne. Man må gerne bruge Back On Track 24/7 - de har udedækkener, så andet ville ikke give mening. Jeg skrev til dem og spurgte, om man måtte give det på døgnet rundt og svaret var; ja, intet problem når hesten er vænnet til det.

    Netop grundet at have det under dækken, eller hvis man køber et dækken med det i.

    Min går med et Back On Track regndækken lige nu 24/7.

    Jeg ved ikke hvor myten kommer fra, men der står heller intet på deres hjemmeside om max. timers brug. Derfor skrev jeg til dem for at få den myte udraderet en gang for alle. Det gør der derimod på magnet ting, det er max antal timers brug på.
    https://backontrack.com/dk/anvendelse


  • #7   11. sep 2019 Krikken - så er det fordi jeg har produkter fra BOT med magnet ting i.. Jeg troede deres produkter alle havde det samme indhold . Men det har de så ikke hvis det er den besked de har givet dig..

    Mvh TT


  • #8   11. sep 2019 Det vidste jeg godt - brugte det til min LittleJohn - og fik det afvide af dyrlægen smiley

  • #9   11. sep 2019 BOT bruger ikke magneter, medmindre de har lavet en specifik linje til det som jeg ikke kender smiley

    Jeg mener nu også jeg har læst det med 24/7 på en indlægsseddel i et produkt engang, men det er meget muligt at 'myten' er opstået ved at det ikke er anbefalet de første dage fordi man skal trappe op smiley
    Jeg hoppede på deres hjemmeside og fandt disse link.
    Hvordan virker BOT: https://backontrack.com/dk/sadan-virker-back-on-track
    Tilvænning af BOT: https://backontrack.com/dk/anvendelse


  • #10   11. sep 2019 Ja, jeg er så en af dem der tvivler på effekten af det keramiske. At det varmer, og i visse tilfælde støtter og derved giver en effekt er der ingen tvivl om.

    Jeg har brugt det på min gamle hest, men opnåede ikke nogen synderlig effekt.

    Nu har jeg også noget til personligt brug, men jeg oplever ikke nogen effekt.
    Har ikke brugt nogen tilvændingstid, men har heller ikke haft noget ubehag...

    Så jeg tvivler stadig....


  • #11   11. sep 2019 Back on track laver ikke ting med magneter i så nej - har du noget fra Back On Track må det bruges 24/7.

  • #12   11. sep 2019 Jeg har brugt BOT staldgamacher 24/7 på min, efter hun blev sparket på senehæftningen. Hun gik med i dem i små tre mdr med pauser når jeg var hos hende og sætte dem på igen, når jeg skulle køre. Jeg prøvede flere gange at lade hende gå uden (et døgns tid) og hun hævede op/små haltede. Puttede dem på igen og hævelsen forsvandt og hun var rengående. Jeg bruger selv BOT og kan mærke virkning i form af mindre smerter og lidt større bevægelighed end jeg gør uden BOT. Jeg bruger BOT alt fra døgn til kun få timer.
    Jeg tænker ikke det er hokus pokus med keramiske produkter til dyr og mennesker. Man bruger keramiske folie til tilskadekommende ved ulykker (det der ligner et stort sølvpapir). Man ser det typisk hvis folk er underafkølet


  • #13   11. sep 2019 Jeg er total tilhænger af BOT, på mig virker det uovertruffen. Da jeg havde brækket skulderen, havde jeg viklet en nakkevarmet til hest, om min skuldre, og den havde ca samme smertestillende effekt som 2 Panodiler.

    og når både min mand og jeg har lændesmerter, har vi også en BOT læne varmer som tager smerterne.

    Når jeg har haft skader har jeg altid brugt BOT 24/7, uden problemer af nogen art.


  • #14   11. sep 2019 Bare lige for at præcisere : Jeg tvivler på om du får mere effekt af BOT, end hvis du brugte et tilsvarende produkt uden keramiske tråde...

  • #15   11. sep 2019 Karin - spændende spørgsmål man kan få ud af dit tvivlspørgsmål. Jeg aner ikke faktisk om der er lavet nogen undersøgelser, som ligger tilgængeligt på nettet. Tænker den eneste måde man ville kunne se eller måle den eventuelle forskellighed er vel gennem et termisk kamera

  • #16   11. sep 2019 Tjae. Jeg kan ikke få hesten til at stå og gabe, gumle og falde næsten i søvn med et almindeligt fleecetæppe på.

    Det sker kun så snart der kommer noget Bot på.


  • #17   11. sep 2019 Så vidt jeg ved har BOT lavet deres egen undersøgelser som man kan se infrarød billeder af. Det har jeg i hvert fald læst nærmere om i sådan en indlægsseddel smiley

  • #18   11. sep 2019 Jeg er ikke i tvivl om effekten.

    Min datter har en knæ skade, og hun har længe brugt et alm knæ-bind. Så købte jeg et BOT til hende. og der gik ikke mange dage før jeg fik spørgsmålet fra hende: "mor, må jeg godt beholde det nye knæbind på, for jeg få ondt i knæet, når jeg tager det af?"


  • #19   11. sep 2019 Tænker det kommer meget an på hvilket produkt fra BOT du bruger. Jeg har en knæskinne til mig selv og den står der jeg max må bruge 8 timer i streg og så skal den af.

    Men den gør VIRKELIG underværker. Den har hjulpet mig igennem en knæ skade jeg ellers døjede rigtig meget med.


  • #20   11. sep 2019 Jeg er fan! Og ved at der kommer en ny serie her den 13. som jeg skal udforske!!
    Når jeg selv får hest igen, skal den helt klart have BOT produkter, både gamacher, underlag, skridttæppe, evt. dækken og jeg vil selv gerne have nakkevarmer, T-shirt og lange underbukser og ridehandsker. har i forvejen strømper som er guld værd! Føler dog ikke at de er lige så effektive som i starten, så ved ikke om det mister effekten med tiden/ antal vaske?!?


  • #21   11. sep 2019
    Jeg har lige afprøvet magnet til min i dag. Og hvis det er det der har gjort, at hun gerne ville gå til ridning i dag, så skal det bare på fremover. Der var en del mere reaktion på magnet tingene, end hun har haft på BOT.

    Såååå hvis nogen mangler stalddækken strl. 115 og BOT strl. 125 ( udedækken ish stof yderst og blødt inden i, ikke vandtæt ) brugt før ridning, efter, om natten osv. - så sig til smiley


  • #22   11. sep 2019 Maria, vask slider trådene op, der er også noget om at det er vigtigt max at vaske på 30 grader smiley

  • #23   11. sep 2019 Det vidste jeg godt, med temperaturen, men så kan det da være at det er tid til at udskifte dem, de er ved at være 5 år gamle ??

  • #24   13. sep 2019 Måske man skal se det som en ansvarsfraskrivelse.

    De skriver på hjemmesiden, at man skal holde en uges pause efter to ugers brug, for som de skriver "at undgå at kroppen vænner sig til effekten".

    Så kan reklamationer om effekt altid bøjes af med det som svar smiley
    Det kan alt sammen læses på deres hjemmeside: https://www.bot-shop.dk/anvendelse


  • #25   13. sep 2019 bot-shop.dk er ikke back on tracks hjemmeside smiley

  • #26   15. sep 2019 Øv, der blev jeg da lige lidt skuffet over den nye kollektion! Jeg havde håbet på gamacher og beklædning og flere farver, men! Det er nu meget flot det han har designet smiley

Kommentér på:
Back on track..

Annonce