{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fysioterapeut for heste
  • #1   10. jan 2013 Du kan blive hesteosteopat i DK, men for at kunne blive det skal du ha fysioterapeut uddannelsen eller dyrlæge smiley

• #2   10. jan 2013 Du kan få besvaret alle dine spørgsmål hos hestefysioterapeut Cecilie Stadler, www.hestefysioterapeut.dk - hun uddanner folk.

Så vidt jeg ved, skal man enten være dyrlæge eller menneske-fys, hvis man vil have uddannelsen. Cecilie har selv været menneske-fys, inden hun tog til udlandet for at blive heste-fys.

• #4   10. jan 2013 Og så koster de vidst omkring 90.000 kr. smiley

• #5   10. jan 2013 gitte søby uddanner tjek my-sir.dk

• #6   10. jan 2013 Tak for jeres svar! Hold da op det er dyrt smiley

• #7   10. jan 2013
    Skal man "kun" være massør er det billigere :o). Men stadig selvbetalt.

• #8   10. jan 2013 Til gengæld tjener man også godt, hvis man er dygtig....

• #9   10. jan 2013 Det er selvfølgelig sandt nok smiley

• #10   10. jan 2013 Christina - På fys eller?

Jeg synes bare det er sjældent, at folk får en fys ud til deres hest? Det virker ikke til at være så udbredt. smiley

• #11   10. jan 2013 christina enig fys og massør bruges ikke ret meget, men det gør kiopraktoren tilgengæld, hvilket er ret ærgeligt, fordi det oftest er muskel problemer der giver skelet problemer, jeg er selv massør og de andre jeg har taalt med har heller ikke nokmtil fuldtidsarbejde DESVÆRRE. de forskellige fagpersoner bør arb bedre sammen

• #12   11. jan 2013 Jeg er enig i, at for få bruger fys til deres heste. Personligt ville jeg ALTID vælge en fys fremfor en kiropraktor, og det skyldes flere ting:
    For det første er uddannelsen til heste-fys en langvarig affære, og du skal have styr på HELE hestens bevægeapparat, både det muskulære, led osv...
    Dernæst er rigtig mange såkaldte hestekiropraktorer blot dyrlæger, der har taget et weekendkursus - det bliver man altså ikke ekspert af!
    Og så kan jeg simpelthen ikke forstå, hvorfor folk altid tror, at det kun er kiropraktorer, der kan manipulere med led og skelet....for det kan fysser også. De er bare ofte bedre til at finde ÅRSAGEN til skaden - der ganske rigtigt tit ligger i det muskulære, som Kathrine påpeger - omvendt er kiropraktorer hurtige til at løse problemet, men hvis ikke årsagen fjernes, kommer det jo bare igen.

F.eks. har jeg netop haft en fys til at kigge på den hest, jeg rider - fordi hesten blev umulig og opførte sig anderledes. Det viste sig, at den var låst i hele ryggen - OG at den havde tandspidser, der gav kæbespændinger, hvilket netop kan forplante sig til resten af kroppen. Ryggen blev løst op, hesten skal nu have tandlæge, og så er den fit for fight igen. En sådan fys, der grundigt gennemgår
    hele hesten og netop også finder årsagen til spændingerne, er hver en krone værd. smiley Nå - det var en lang smøre, men jeg er simpelthen så ærgerlig over, at folk ikke har forstået, hvor meget de fysser faktisk kan. Og til til, Kathrine: Jeg bruger selv massør til hestens velvære, når den har trænet hårdt og trænger til at blive løsnet op, osv....men min massør er netop også hurtig til at sige fra, hvis der ligger et større problem, som feks låste led - så beder hun mig netop om at tage fat i en ekspert til dét. Og det har jeg stor respekt for. Folk, der kender deres fagområde og ved, hvornår en hest har bedst af at få en anden behandler på. smiley

• #13   11. jan 2013 Christina - Tusind tak for den forklaring. smiley

Jeg overvejer nemlig selv at blive menneskefys og så hestefys bagefter. Men jeg har nemlig oplevet, som du siger, at folk ikke rigtig bruger hestefyserne, hvilket jeg jo synes er en skam. Men jeg håber da, at når jeg engang bliver færdig med uddannelsen, at der er flere mennesker som dig. smiley

Men min intention er så også, at hjælpe både hest og rytter, fordi jeg vil være fys til både heste og mennesker. smiley Og som min egen fys siger, så er der mange ryttere der godt kunne bruge til fysioterapi. smiley

Men tusind tak for din forklaring, gid der var flere af din slags. smiley

• #14   11. jan 2013 Tak for de søde ord - håber, du når dit mål. smiley

• #15   11. jan 2013 Det håber jeg også. smiley

• #16   12. jan 2013 CTS - jeg har den præcis samme tanke som dig, det var nemlig også det jeg gerne ville smiley

Kommentér på:
Fysioterapeut for heste

Annonce