{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

inspiration til undervisning {{forumTopicSubject}}

hej folkens.. jeg skal op i hellen om lidt og undervise et begynderhold (de er først lige begyndt at øve nedsidning, og galoperer ikke endnu)

Og kunne godt bruge lidt inspiration til noget sjovt vi kunne lave idag smiley
vi må ikke lege med bomme, da alle ikke har sikkerhedsvest

Vi har tidligere lavet mange balancelege..

kom frisk med ideer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  inspiration til undervisning
  • #1   10. jan 2013 prøv med "jorden rundt" smiley eller at siddebaglæns smiley selvfølgelig med en hjælper til at passe på at de ikke falder af smiley

• #2   10. jan 2013 Hvis du har nogen kegler, så er der mange muligheder. f.eks.
    1) de står på op af midterlinien med mellemrum og de så rider slaom ned af midterlinien.
    2) stil dem inden for hov slaget med mellemrum helle vejen rundt, udfor hver kegle skal de lave et gangartsskift, eller tempo skift.

• #3   10. jan 2013 eller ride med lukkede øjne smiley

• #4   10. jan 2013 Galoperer de slet ikke? De fleste af mine elever galoperer første eller anden gang de er til ridning - selvfølgelig med en trækker dog. smiley

Jeg laver ofte gymnastik på hesten med mine elever - det er de fleste helt vilde med.
    Du kan også øve begreber, diverse øvelser (slangegange osv) med dem. smiley

• #5   10. jan 2013 Else
    vi har 4 kegler XD plejer også at sætte dem op ad midten til slalom smiley

Julie og Mette
    Som skrevet laver vi tit gymnastik på hesten, hvor de også rider med lukkede øjne smiley

Mette
    nej, det gør de ikke, da de er Meget små! (4 år) de har dog alle prøvet at galopere, det er dog ikke noget vi gør fast, da jeg gerne vil have dem til at få et ordentligt sæde og balance, for de ikke sidder og river hesten i munden smiley

• #6   10. jan 2013 Okey, men prøv det med at skifte mellem skridt og trav udfor keglen, selvom du kun har 4, det plejer at være en populær øvelse.

• #7   10. jan 2013 Alle mine elever galopere hver gang (det er ihvertfald sjældent det ikke sker) - også den mindste på tre. De elsker det alle sammen, så hvis du er frisk på at prøve noget nyt, så kan jeg altså godt anbefale at lade dem få sådan en tur. Noget af det vigtigste (for mig at se) er at det er sjovt og det er galop medvirkende til. smiley
    De behøver skam ikke rive i hestens mund - slet ikke - foran på sadlen sidder der to ringe, hvor man kan putte en "fald-af-strop"-på - jeg ved ikke om de er til at købe, men de er nemme at lave. Det er bare et stump tov med et stykke vandslang udenpå og så karabinhager i hver ende, til at sætte på ringen på sadlen.
    Så kan eleverne holde fast i den, når de galoperer.
    Jeg lader (hvis niveauet er meget lavt) eleverne galopere en og en, med trækker hvis nødvendigt - og ved de helt små begyndere, er der både en der trækker hesten og så løber jeg ved siden af rytteren og har fat i barnets jakke. smiley
    Den er også netop god, når en elev skal lære at trave og ride letridning, for mange holder netop balancen i tøjlen - og så er denne god at starte med.
    Jeg håber ikke du tager det som kritik - det er skam bare forslag og erfaringsdeling. smiley

Men for lige at svare på dit emne.. Hvad med agility/forhindringsbaner?

• #8   10. jan 2013 mette
    Tager det bestemt ikke som kritik, vil da prøve at foreligge det for dem smiley

• #9   10. jan 2013 ta en hulohopring og ta den ene af barnets fødder ud af stigbøjlen løft den op mens man sidder på den set foden i bøjlen igen og ta den anden ud og få den ud den vej

og sig bagefter at så er de udannet i hulohop

• #10   10. jan 2013 God fornøjelse - det er bare sådan et fedt job! smiley

Kommentér på:
inspiration til undervisning

Annonce