{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Barberet ben {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har i torsdags haft dyrlæge til min hest jeg lige har købt tilbage, da han har rigtig meget mug da han ankom. Hans ben er godt hævet så nu er han på pencilin. Jeg fik afvide af dyrlægen at jeg skulle barbere hans ben så jeg bedre kunne vaske og tørre dem. Men glemte at spørge ham om han " fryser " på benene når han er ude nu når de er helt barberet? Kan han være ude det meste af dagen eller kun nogle timer eller skal han bare stå i boks?

Jeg har slet ikke forstand på det da mine heste aldrig har været barberet.
Han har desuden også fået dækken på. Er der en tommelfinger regl om hvornår man skal skifte til tyndere her til foråret. Og hvordan kan jeg se om han kan klare sig med et 400 grams hele vinteren
Kan jeg når det bliver lunere i vejret gå ned på et 200 grams og så derfra dækken fri?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barberet ben
  • #2   12. jan 2013 Min havde mug op til knæet sidste år og jeg klippede hende så langt ned som jeg nu kunne og hun frøs ikke du skal bare være opmærksom på når det bliver tøvejr at den helst skal stå et sted hvor der ikke er mudder ellers hjælper det ikke og behandle den for mug smiley

• #3   12. jan 2013 Altså min er klippet halv ned på benene og en anden i stalden er helt killet på benene, så ser ingen problemer i det, min går også med 400 g nu og når det bliver lunere går vi ned i 200 g og på et 0 g til slut og så af med det smiley

• #4   12. jan 2013 det burde bestemt ikk være et problem smiley som freja skriver: Du kan faktisk køle hestens ben helt ned, og kroppen vil stadig holde sig varm
    skal selv snak med dyrlæge på mandag omkring mug på min låne hest da pelsen er så tyk på hans ben at jeg ikk kan kom til og mugen sidder i klaser og han står med stylte ben og de er så hævet at han næsten ikk kan støtte på dem smiley

• #5   12. jan 2013 God bedring til alle jeres heste, kan godt hører jeg har sluppet heldigt i år med den smule vi havde smiley

• #6   12. jan 2013 Altså det er jo ikke værre end når man helklipper hestene smiley

Min stævnehest, Saxo bliver klippet fra top til tå. Både i hovedet og på benene smiley Og han fryser skam ikke

• #7   12. jan 2013 Okay tak for svarene. smiley det tager bare tid at få ordnet de ben. Jeg bruger omkring mellem 1,5 - 2 timer om dagen, bare på vask og tørring af benene. Så håber bare der snart kommer bedring.
    Må de endelig bruges til skridte ture når de har hævet ben af mug?

• #8   12. jan 2013 Vil sige de godt kunne skridtes på, da man bare skal få gang i blodcirkulationen, så hævelsen kan forsvinde :o)

• #10   13. jan 2013 Ang og skridte på den vil så sandelig sige det kommer an på om den er halt for så ville jeg bare gå ti min med den evt vaske dens ben tøre dem så godt som mugeligt og så gå en tur på 10 min eller sådan og så give den det salve man nu bruger smiley

Kommentér på:
Barberet ben

Annonce