{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Få en ny hest? {{forumTopicSubject}}

Det kræver lidt baggrundshistorie smiley

Jeg fik min islænder for 3 år siden, I kan se hende på min profil, det er Frigg smiley

Hendes baggrund var at hun var turhest og havde derfor fået lov til at gå grissepas eller hvad der nu lige passede hende så hun er aldrig sådan blevet trænet i det.
Hun er efterhånden 16 år, ingen alder for en islænder jo smiley

Men hun har en meget slem separationsangst, og jeg har været ved at komme til skade op til et par gange hvor hun har stejlet op ad mig desværre. Udover det så har jeg ikke forstand på at ride islænder for at sige det lige ud, jeg aner ikke om vi tølter, traver eller passer når jeg sætter hende op i fart. Jeg må bare håbe at vi traver.

Så skal jeg så på efterskole her om 2 år, og jeg er bange for at jeg har svært ved at deltage i undervisningen, specielt dressur, fordi at jeg ikke kan kende forskel på hendes gangarter og hun er også meget svær at sætte i galop og holde i galop.
Vi har generelt ikke rykket os specielt meget inde for ridningen, men har gjort store fremskridt under jordtræningen og trickstræningen smiley

Jeg skal muligvis snart have underviser på hvis pengene er til det, det er dog ikke én som specaliserer sig i islænder men jeg regner med at hun har noget erfaring med det smiley

Okay, så er mit spørgsmål så; hvad I mener om at jeg køber ny hest?
Jeg føler ikke at vi kan rykke os, for vi har ikke rigtig den hjælp vi har brug for til at komme videre og jeg føler at det er en rimelig stor mundfuld at gabe over at ride islænder også når jeg skal starte på efterskole osv.
Jeg vil for alt i verden ikke sælge hende, men med hendes svære separationsangst, og problemerne i vores ridning (skal siges jeg har kæmpet med hendes separationsangst lige siden jeg fik hende) jamen så synes jeg bare det er en alt for stor mundfuld.

Jeg har tænkt mig at snakke med mine forældre om det. Hvis jeg skal have ny hest så bliver det selvfølgelig mig selv der betaler men jeg hvis mine forældre ikke vil have at jeg beholder Frigg så køber jeg ikke ny hest.

Det er svært for mig for jeg bliver ret ked af det og jeg føler jeg svigter hende men på den anden side føler jeg også at jeg ikke har det der skal til. Hvis jeg beholder hende og får ny hest så vil jeg forsætte med at ride hende og træne med hende men det bliver nok mest jordtræning.

Undskyld hvis det blev en anelse rodet, men jeg kunne godt bruge et syn og en mening udefra smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få en ny hest?
Kommentér på:
Få en ny hest?

Annonce