{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Blidstrup Efterskole? {{forumTopicSubject}}

Hej alle venner! smiley

Nu sad jeg lige og kiggede efterskole igen, igen og faldt over Blidstrup efterskole smiley

Den lyder meget interessant og ligger kun en time væk fra hvor jeg bor, desuden havde de noget opvisning med horsemanship/trick/jordtræning, hvad du nu vil kalde det - sidste år smiley

Jeg var faktisk næsten overbevist indtil der stod at man skulle have hovedtøj med almindelig trensebid.
- Er der nogen som har erfaringer med Blidstrup som ved om de tillader at man rider bidløst? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blidstrup Efterskole?
  • #2   15. jan 2013 Jeg har gået der i to år. Og jeg var rigtig, rigtig glad for det. Jeg havde ikke egen hest med, men ridning som valgfag, og det er ligesom linjefag bare med færre timer.

Der var et par stykker som nogle gange red bidløst på deres hest. Og så red jeg også ind i mellem på skolens daværende fjordhest i normal grime med tøjler i. Det blev aldrig kommenteret negativt. Tvært i mod, så fik jeg faktisk en positiv kommentar fra ridelæreren i en time hvor jeg red fjordhesten i grime, fordi hesten gik bedre for mig der end i trense.
    Alle blev behandlet ens uanset optømning.

Min personlige holdning er dog at man skal have et hovedtøj med alm. bid med. Bare for at have det. Selvom du ikke bruger det.

• #3   15. jan 2013 Og så vidt jeg husker, tror jeg faktisk også at jeg red i grime og uden sadel til noget intro vi lavede til en høstfest. Til den intro red vi to arrangører inde i ridehallen og bød de andre elever velkommen til høstfest. Altså med 100 elever, et par lærere, borde og papirsduge.
    Der var i hvert fald en af os der red bidløst så vidt jeg husker. Og jeg red stensikkert uden sadel. Det sagde de ingen ting til.

• #4   15. jan 2013 Ja okay smiley
    Min hoppe går bare så SUPER godt uden bid, og spænder meget mere op med det og arbejder slet ikke ordentligt så derfor har jeg valgt at vi er 100% bidløse smiley

• #5   15. jan 2013 Det jeg tænkte på var også mere et hovedtøj til "daglig håndtering" hvis det skulle blive nødvendigt.
    Men jeg er næsten sikker på at det er i orden at ride uden bid hele tiden. Det er Lykke ridelærer i hvert fald ikke så stram med.

• #6   15. jan 2013 Jeg har også gået på blidstrup i to år, og det var bestemt ikke alle der red med bid (: men det er heller ikke ride læreren der skriver det inde på hjemme siden! Men jeg var rigtig glad for at gå der! Havde hest med det ene år! Og jeg synes man får noget ud af undervisnigen og Lykke (ride læreren) er rigtig god at snakke med og vil gerne hjælpe med problemer (:

• #7   15. jan 2013 Synes Blidstrup var en fin skole, men må ærligt indrømme, at underviseren er lort. Hvis du ikke har styr på basisdressuren bliver det hurtigt til noget "brændesavning".. Jeg red flere gange uden trense på min, og jeg har aldrig fået noget afvide. Det eneste "rigtige" krav var, at man skulle have ridehjelm på. Hvilket jo er logisk nok. smiley Det er en fin skole, men ikke hvis du vil noget med din ridning. Jeg har i hvertfald fortrudt, at jeg ikke valgte en skole med mere fokus på sporten - som f.eks. Tronsø.

• #8   15. jan 2013 Lige til BEs forsvar: Så lægger de netop ikke fokus på sporten. Så det skal man endelig ikke forvente. De lægger vægt på at være en bred efterskole med lidt for alle og mange forskellige mennesker og interesser. Derfor kunne der jo godt være lidt mere sportfokus for dem der ville, men jeg synes personligt at det var fint nok. Det er jo en individuel mening for hver person.

Jeg gik der med både Mia og Signe.

Kommentér på:
Blidstrup Efterskole?

Annonce