At søge om tilladelse og hvilke materialer {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer.
Jeg står i den situation at jeg skal søge om at få lavet ridebane.
Det jeg indtil videre har fået af vide af kommunen er at det der har betydning for om jeg skal søge om landzone tilladelse eller ej er hvilke materialer jeg bruger som bund. Dette set i lyset af om jorden kan reetableres bagefter.
Derfor..
Har du søgt om ridebane og slap for at skulle søge om landzone tilladelse? Hvilke materialer opgav du at du ville bruge.
Har du nogen råd til hvilke materialer jeg skal bruge for at jeg kan "reetablere" jorden bagefter.. Og hvad ved du eller tror du der er mest egnet..?
Konkrete bud ønskes og vil især gerne høre fra folk der har fået anlagt en ridebane.
Da jeg kunne forstå på skanderborg kommune at de sidder og behandler sager fra maj 2012 så er jeg ikke interesseret i at komme oveni bunken for så får jeg ikke min ridebane i år.. Derfor er det vigtigt for mig at jeg bruger de materialer der gør jeg får lov til at lave ridebanen..
Her er konkrete bud på hvilke materialer man bl.a. kan bruge
knust tegl/mursten
murbrokker/sten
Knust beton
Knust asfalt
ridebanesand (det regner jeg ikke med har noget at sige og det skal på)
stabilgrus
osv...
info ønskes hurtigst muligt da jeg skal have sendt min ansøgning hurtigst muligt..
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Det er gisninger så du er nok nødt til at spørge kommunen om flis eller grus er ok.. Men det er umiddelbart det jeg tænker der er mest reetablerings venligt.. Måske muslingeskaller, men dem har jeg ikke hørt så meget godt om generelt..
feb 2009
Følger: 153 Følgere: 151 Heste: 13 Emner: 4 Svar: 961
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 468
Tak for svar.
Jeg har snakket med kommunen, men fik ikke noget konkret bud på hvilke materialer da man kan lave en ridebane på mange måder.
Jeg skal have ridebanesand øverst så det er de nederste lag jeg er ude i at spørge om..
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 468
Rigtig øv.. Jeg opdagede det først forleden og jeg havde regnet med vi skulle i gang om en måned eller 3... men de er så meget bagud i kommunen og sagsbehandlingstiden er voldsomt lang så hvis jeg skal søge den landzone tilladelse bliver det ikke i år jeg får ridebane.. er jeg rimelig mobset over
nov 2007
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 5 Emner: 296 Svar: 870
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 584
sep 2010
Følger: 79 Følgere: 89 Heste: 7 Emner: 63 Svar: 756
Det er jo ingen bygning, altså noget der kan være i vejen for en udsigt ell.
Hegnet er vel på samme præmisser, som en fold??? Så det forstår jeg heller ikke.
Jorden er ens eget, det er vel ikke værre, end hvis man indrettede en masse bede i ens have, med flis og sten og hvad har vi ellers. Hvis man ejer jorden, kan jeg ikke se problemet.
Det er vel bare kommunerne, der igen vil have penge for tilladelser??? Skide paragraffer...
At søge om tilladelse og hvilke materialer