{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.928 visninger | Oprettet:

heste lastbil eller trailer?? {{forumTopicSubject}}

Da jeg fra september af skal til at tag kørekort, og da jeg fra juli af skal til at ride stævner hver anden weekend, så vil jeg hører om jeg skal lease en mini hest lastbil til 2 hest eller tag trailerkort og lease en trailer??

Det vil self. først være når jeg har taget kørekort.

Hvad vil i gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  heste lastbil eller trailer??
  • #1   21. jan 2013 lastbil

  • #3   21. jan 2013 En lastbil, det er også klart mere behagelt for hesten, at stå og gå ind i smiley

  • #4   21. jan 2013 ofte kan de lastbiler bare ikke læsse særlig meget da de SKAL have en totalvægt på 3500 kg.

  • #5   21. jan 2013 Lastbil!!!

  • #6   21. jan 2013 Ville vælge at tage trailerkortet, men stadig lease lastbilen, af den simple grund, at du så har mulighed for at spænde en trailer efter også, såfremt dette skulle blive nødvendigt. smiley

  • #8   21. jan 2013 Husk at der er et privat benyttelse afgift på dielse biler med total vægt på 3500kg på 16000kr. Plus der er høj vægt afgift og når du lease SKAL der være kasko forsikring på også.....



  • #9   21. jan 2013 Tror lastbilen blir dyr.
    Mener jeg har set noget med en 4000-5000,- om måneden og så kommer alverdens afgifter og oveni.
    Så en 8000-10.000 ska der nok sættes af til det.
    Det kræver en go indkomst, en sponser, at den er i firma, eller man starter store stævner med mange penge.

    Traileren er nok en del billigere, afhængig af model, måske 1000,- om måneden


  • #10   21. jan 2013 Synes en trailer er at foretrække, det er let og hurtigt at spænde på og af, det er biligere, Det kan ikke betale sig at leje, køb brugt istedet, det sparer du hurtigt ind, Forsikringen er ikke dyr, ej heller vægtafgiften. Du kan have dit eget navn eller lign. på. Så slipper du også for al kørsel frem og tilbage med lastbilen, tidspress og evt. skader som koster dyrt da det skal være deres overdyre værksted.

  • #11   22. jan 2013 det kommer an på rigtig mange ting, vi har en lille hestelastbil og ville ikke undvære den for noget, men "heldigvis" er vi nød til at have to biler for den er ikke spændende at køre til familie tamtam i, det er ikke særligt lækket at komme i byen og lugte af hest

    den er også dyere at køre i + man kan kun være 3,,, nogle af dem man kan lease kan der sidde 5 i men dem må man kun køre i hvis man er momsregistreret og har et firma med ansatte

    en anden ting er at nogle af de der er på markedet ikke kan laste det der står på papirerne, ved at flere har fået bøder i udlandet (prøv at google)

    endelig kan leasing-kontrakter være dyre og meget vanskelige at komme ud af igen

    så mit råd er trailerkort og at købe en rigtig god trailer som ligger godt på vejen med sadelrum m.m.


  • #12   22. jan 2013 Det er svært at sige, det komme jo meget an på ens egne behov.

    Jeg har stor heste lastbil til 6 heste med living og det hele.
    Samtidig har jeg en lækker Böckmann trailer, alt sammen købt og betalt.

    Hvis du bare skal køre med 2 heste, så tag en go stor böckmann trailer, den går alle heste sku ind i og der er godt komfort, og det er trailer der ligger godt på vejen. Og en trailer hvor værdien opholdes på, frem for mange andre trailer der hurtig falder i værdi.

    Lastbilen er dyr, den er dyr i afgifter, den er dyr i leje, og den gør jo du skal køre rundt i den evig og altid, fordi ellers er det jo alt for dyrt og have den stående. Og hvem gider køre i Føtex og handle i en heste lastbil hver gang, den er umulig og pakere, og den fylder, og er sikkert også langt dyre i Benzin el. Diesel, frem for at du har en fin mellem str. bil og en udemærket trailer, og du kan gøre begge dele, og blive ejer frem for lejer.

    Jeg høre også fra mange at lastbiler som de små 2 hestes til almindeligt køre kort der er kommet, at større ridehest ikke føler sig tilpas der inde, fordi de er lidt trange, og derfor ville jeg også fortrække en Trailer fra Böckmann da der er go plads smiley

    Belinda F: Det kan aldrig komme til at lade sig gøre, fordi så skal du have ikke bare lastbil køre kort, men også Forvong hænger kort, da det bliver til 2 vogn tog frem for 1. Så det er desværre ikke en mulighed.

    Held og lykke med at finde det rette ...
    ps. håber du er opmærksom på at en hest kun i en kort periode syndes det er sjovt at starte stævne hver 2 weekend, det lyder i mine øre af meget.


  • #13   22. jan 2013 Det lyder rigtig smart med de små lastbiler. Desværre er ideen ikke helt gemmenført . Vi havde besluttet os for at købe en med plads til to heste til lille kørekort. Du finder desværre ikke nogle som kan laste mere end 1200, ofte laser de kun 800-1000 kg. Du må ikke køre lovligt med to store heste i de små lastbiler. Desværre.



  • #14   22. jan 2013 Vi er selv ved at lede efter lastbil men er så heldig at vi har lastbil kørekort så vi tag en over 4000kg da den så er billigere i afgift og må læsse mere...!!
    Men det er godt nok svært at finde det helt rigtigt så vi går og lege med tanken om at bygge en op selv....

    Men nu har vi jo så også i forvejen en personbil til daglig kørelse og firma bil. For ja jeg ville blive voldsomt træt at "kun" at hav en hestetransporter når jeg skulle alt muligt andet end lide kører med hestene.


  • #15   22. jan 2013 Har du trailerkort, må du jo trække 3500 kg, med en samlet vogntogsvægt på 7000, så jo det kan da netop sagtens lade sig gøre.

  • #16   22. jan 2013 Nu kommer jeg kun til at køre med en hest, vil bruge lastbilen til at køre i skoven, træning,stævner,kursus, og andre ting. Lige nu ser jeg selv at låne en lastbil bedst, da jeg ikke har bil,eller vil få det når jeg har mit kørekort.

  • #17   23. jan 2013 husk at kig hvad det koster i afgifter om året og ´husk den også skal forsikringes...!! En ca. pris er
    16000kr. om året i privat benyttelses afgift
    8000kr. om året i vægtafgift
    30000kr. i kakaos forsikring om året da du er ung, ny billist.

    Plus så kommer der nok en leasen på 4-5000kr. om mdr. på bilen....!!

    Så medmindre du har r*v fuld af penge så er det umuligt at for det til at løbe rundt


Kommentér på:
heste lastbil eller trailer??

Annonce