{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.185 visninger | Oprettet:

Viden om proteinforgiftning? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer der er kloge på det?

Jeg kan ikke finde noget om det nogle steder!

Hvad er symptomerne?
Hvad skal man være opmærksom på?
Behandling?
Sygdomsforløb?

Det er mere eller mindre det jeg gerne vil vide.
Håber der er nogle der kan hjælpe smiley

Jeg har søgt på dyrlægevagten.dk uden resultat, og netdyredokter.dk virker åbenbart ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Viden om proteinforgiftning?
  • #1   22. jan 2013 følger lige med her, det er vist brugbart for mig især smiley

• #3   22. jan 2013 Min hest fik proteinforgifting (samt voldsom overdosis af bla D og A vitamin) efter fodring med bla hippolyt naturmuslie og lucerne - en foderplan lavet af Sct hippolytfoderkonsulent selv smiley

Min hest fik den vildeste kløe på begge sider af halsen og hen af siderne. Der var lige som store flade knopper/hævelser under huden. Tilmed havde den tynd mave og lavede "kokasser". Det var rigtig synd for den.

Jeg droppede hippolyts foderplan - og fik lavet en helt simpel og afstemt plan fra en uvildig foderkonsulent fra Landskontoret for Heste. Hævelserne og kløen og tynd mave forsvandt i løbet af en 1-2 uger.

• #6   22. jan 2013 Det lyder som min har fået den har knopper kløe skæld
    Den får broggaardens fase 2
    Vil det sige jeg skal skifte foder

• #7   22. jan 2013 Super, tusinde tak for jeres hjælp. Min hest fejler intet pt, men det foder han har nu er der alt for meget protein i, i forhold til hans arbejdniveau og alder, skifter også snart.. Men det er jo super rart at vide hvad man skal være opmærksom på..

Så tusinde tak for jeres hjælp - super dejligt og hidtil de aller bedste svar jeg har kunnet finde! smiley

• #8   22. jan 2013 Min har også haft det. Da hun kom ind fra græs sidst i august og fik wrap gik det galt. Der var tydeligvis stadig for meget protein i græsset til at hun kunne komme på wrap.
    Hun stod med 4 meget tykke ben - der ikke bare sådan forsvandt. Jeg tog wrappen fra hende og satte hende på hø og først nu 5 mdr. efter har jeg turde sætte hende tilbage på wrap og nu er der ingen problemer.. smiley

• #10   22. jan 2013 Hvis hesten har fået for meget protein engang, skal man ikke sætte den på græs. Der får de 220% af deres protein behov.

Om vinteren er det meget svært at overdosere. Medmindre man giver avlsfoder til en foldbums, det var der en i stalden, der gjorde, og straks begyndte boksen at lugte meget af ammoniak.

Mit foder har meget protein i, men der skal også en meget lav mængde til. Så mine får faktisk alt for lidt protein alligevel! Men hellere det, tænker jeg. Sålænge der er nok lysin i, og de sætter muskler, er det et godt tegn.

Hippolyt naturmusli ville jeg ikke bruge, da de æteriske olier, der er i, kan give udslæt, da de olier er allergi fremkaldende.

• #11   22. jan 2013 Mulle: hvor meget protein er der i dit foder?

Kommentér på:
Viden om proteinforgiftning?

Annonce