3.185 visninger
|
Oprettet:
Viden om proteinforgiftning? {{forumTopicSubject}}
Er der nogle af jer der er kloge på det?
Jeg kan ikke finde noget om det nogle steder!
Hvad er symptomerne?
Hvad skal man være opmærksom på?
Behandling?
Sygdomsforløb?
Det er mere eller mindre det jeg gerne vil vide.
Håber der er nogle der kan hjælpe
Jeg har søgt på dyrlægevagten.dk uden resultat, og netdyredokter.dk virker åbenbart ikke.
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 669
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Min hest fik den vildeste kløe på begge sider af halsen og hen af siderne. Der var lige som store flade knopper/hævelser under huden. Tilmed havde den tynd mave og lavede "kokasser". Det var rigtig synd for den.
Jeg droppede hippolyts foderplan - og fik lavet en helt simpel og afstemt plan fra en uvildig foderkonsulent fra Landskontoret for Heste. Hævelserne og kløen og tynd mave forsvandt i løbet af en 1-2 uger.
okt 2009
Følger: 66 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 447
Den får broggaardens fase 2
Vil det sige jeg skal skifte foder
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Så tusinde tak for jeres hjælp - super dejligt og hidtil de aller bedste svar jeg har kunnet finde!
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 51
Hun stod med 4 meget tykke ben - der ikke bare sådan forsvandt. Jeg tog wrappen fra hende og satte hende på hø og først nu 5 mdr. efter har jeg turde sætte hende tilbage på wrap og nu er der ingen problemer..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Om vinteren er det meget svært at overdosere. Medmindre man giver avlsfoder til en foldbums, det var der en i stalden, der gjorde, og straks begyndte boksen at lugte meget af ammoniak.
Mit foder har meget protein i, men der skal også en meget lav mængde til. Så mine får faktisk alt for lidt protein alligevel! Men hellere det, tænker jeg. Sålænge der er nok lysin i, og de sætter muskler, er det et godt tegn.
Hippolyt naturmusli ville jeg ikke bruge, da de æteriske olier, der er i, kan give udslæt, da de olier er allergi fremkaldende.
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Viden om proteinforgiftning?