{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

hjælp med bom størrelse. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt mig en dejlig DV på en dejlig størrelse af 170, liiiiidt bred i det, eller altså meget normal DV bygget.
Jeg med jeg kan bruge en bom str der hedder bred, hvor mange cm er det?
Nogen der evt. ved om sådan et monstrum måske kan bruge Mellem/bred?
Ved godt det selvfølgelig er svært at vurdere uden at se hesten, men kunne være der lige var nogen der havde erfaring med DV smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med bom størrelse.
  • #1   23. jan 2013 Få en saddelmager ud , det er nok bedre end at spørger herinde smiley

• #2   23. jan 2013 De er så forskellige i bygning..

Du kan få en ide om hvilken bom størrelse den skal have, ved at kigge på bringen og muskulaturen i ryggen..
    Er den bred over bringen, skal den formentlig gå med mellem/bred eller bred bom..

• #3   23. jan 2013 Så skal hun nok have bred smiley
    Jeg vil også have sadelmager ud, hvis ikke jeg kan finde en sadel der passer hende, men er der nogen der ved hvad det koster at skifte bommen ud i en kieffer? sælger sagde at det kunne man sagtens smiley

• #4   23. jan 2013 Man kan ikke skifte bommen ud i en Kieffer, man kan ændre den ved at varme den op og det anbefales ikke at gøre det. Og det er ikke alle sadelmagere, der kan gøre det. Desuden, hvorfor købe en, hvor du ved at bommen ikke er rigtig, når der er så mange på markedet smiley

• #5   23. jan 2013 Bom str har ikk meget med ok gør om hesten er bred men hvordan den sadelleje er.. en hest som er godt rund kan stadig have et smalts sadelleje.. få en sadelmager ud og tjek det op..

Derud over alle siger man kan skifte bom ud det er altså ikk rigtig.. En sadelmager kan ændre en smule på bommen men ikk mere end en halv str ca.. har nemlig snakket med en sadelmager..

• #6   23. jan 2013 Den her var bare billig og i fin stand smiley men så gør jeg det ikke.
    Har aldrig været ude og skulle købe sadel før, da sadel ellers har fulgt med og sat fint på de ponyer jeg havde da jeg var lille, så jeg er bare helt på bar bund.
    Kan jeg ikke måle bommen i cm på den sadel hun bruger nu ? jeg får den ikke med til hende, men så er jeg da sikker på den jeg finder passer.
    Hvor fra og til skal jeg måle hvis det er?

• #7   23. jan 2013 Eftersom jeg lige har købt hesten har jeg desværre ikke lige 10.000-15.000 kr for at få lavet sadel osv ved sadelmageren. Hvad koster det at få sadelmager ud og kigge på hende bare?

• #8   23. jan 2013 Camilla: self kan det det.. Jeg skriver også kun, at man kan få en ide om det..

Jeg har den erfaring, at det er spild af penge, at få en sadelmager ud..

Jeg kan i hvert fald ikke anbefale hverken Kit, brodie, eller skals..

• #9   23. jan 2013 Kiggede ellers lige på hende Kit.
    Jeg må lige se hvad jeg kan finde ud af.

• #10   23. jan 2013 JH
    Sikker noget pjat.
    Kieffer producerer deres sadler udelukkende i medium bom for NETOP at tilpasse den hesten perfekt ved ændring af bom str. !!!

• #11   23. jan 2013 Jh

Ved ikk hvad du snakker om ??

• #12   23. jan 2013 Det er altid bedst at få en sadelmager ud, eller hjælp fra en der er rigtig dygtig til at se hvordan den ligger på hesten. Bor du på syd eller vest-sjælland kan jeg anbefale "sadeleksperten" Mener han hedder Lars. I nord-sjælland er dem fra butikken Heri at anbefale.

• #13   23. jan 2013 TickTack:
    Jeg ved ikke hvad de gør nu, men deres gamler sadler gælder der ikke det ved.. Og det lyder altså underligt at de kun producerer i medium bom nu, det har jeg noget svært ved at tro på.

• #14   23. jan 2013 Jeg kan kun anbefale at få en sadelmager ud, under alle omstændigheder er det altid godt at få sadlen tilpasset.

Jeg får altid mine sadler tilpasset 1 gang årligt, da hesten jo ændre sig og sætter muskler.

Jeg ville aldrig spare de penge

• #15   23. jan 2013 JH
    Det har de nu gjort i mange år og er det ændret, så er det sket for nyligt !
    Der er ikke noget underligt i at have den holdning at sadlen skal tilpasses hesten korrekt efter køb. Derfor er det med i prisen når man køber en ny Kieffer sadel.
    Så at ændre bom str ved en Kieffer sadel er en hel normal fremgangsmåde og sadlen tager IKKE den mindste skade af det !

• #16   23. jan 2013 Jeg bor i østjylland.
    Jeg regner med at få en ud det er ikke så galt som jeg troede, så må vi se hvad hun siger, ind til da er jeg bare nødt til at anskaffe mig en eller anden sadel så jeg har noget at ride med.

• #17   23. jan 2013 Jeg prøver at spørge sadelmageren hvad hun siger, den jeg har fundet er lidt ældre men ikke meget, og næsten ubrugt.

• #18   23. jan 2013 Gav 500 få at få heri ud med sadel bussen efter selv at have hentet bragt prøvede mellem 10-12 sadler alle blev kasseret de 500kr var givet godt ud, vi fandt mærke størrelse og gennem dem fik jeg købt en brugt billig sadel der passede og jeg idag er glad for, og de fik min anden sadel med mod nedslag i prisen.

Selv at vurdere sadler er et helvede og håbløst og kan ikke anbefales. Ikke at sadlmagere ikke tager fejl for det gør de. Men igen de har føling og arbejder med det her, hvor vi andre gætter mener og syntes. Og vil vi virkelig satse. Min gamle fik ondt i ryggen pga sadel set i bak speglet øv at jeg var en idiot. Så klart brug de 500kr eller 600kr og ja så find en løsning sammen med sadelmager.

Held og lykke, der rigtig mange gode billige sadler derude. Men man skal vide hvad man søger.

• #19   23. jan 2013 At sadler er ubrugte og billige er ingen garenti heller en godt brugt slidt en af et kvalitets mærke. Frem for en ny stiv masse produceret en, der ikke kan arbejde med hesten.

• #20   23. jan 2013 Jeg er stadig igang med at forhøre mig med sadelmager her i området, da jeg simpelthen er på bar bund ved slet ikke hvad jeg skal købe til hende. Så må hun longeres ind til da, med mindre jeg finder en meget billig sadel i den str jeg ved hun nogenlunde skal have.

• #21   5. nov 2013 Tag til din lokale udstyrs forhandler og bed om at låne en bredte måler

• #22   5. nov 2013 Det er sørme en gammel tråd at tage op, jeg har skam for længst fået en sadel

Kommentér på:
hjælp med bom størrelse.

Annonce