{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Dilemma - Nyt arbejde med heste? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley Jeg står i et dilemma.
Jeg arbejder nu som livredder på 30 timer i en svømmehal hvor jeg får omkring 10.000.15.000 før skat i løn. Jeg synes det er lidt kedeligt. Men nu kan jeg muligvis få et nyt arbejde hvor jeg kommer til at arbejde med heste. Det er nogen lunde samme antal timer. MEN:
Jeg skal flytte derover. I løn får jeg: 4000 i løn + kost og logi og mulighed for undervisning.

Nu er mit dilemma så om jeg skal søge om det arbejde med heste hvilket jeg virkelig gerne ville! Eller om jeg skal beholde og tjene de ekstra penge til jeg skal flytte hjemmefra (skal lige sige jeg har en RIGTIG god opsparing allerede). Det drejer sig om nu og frem til slut sommerferien.

Hvad synes i?

Derudover har jeg en kæreste som ikke synes det er nogen god ide. Men jeg vil have arbejdsweekend hver tredje, lige som nu, og har så mulighed for at komme hjem de andre. Synes i han ville være fair hvis han sagde han ikke synes jeg skulle?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dilemma - Nyt arbejde med heste?
  • #1   27. jan 2013 Følg dit hjerte smiley
    Også arbejde med heste, tænk på at du skal arbejde til du bliver 70, så du skal finde noget du virkelig interesserer dig for smiley

• #2   27. jan 2013 4k i lommepenge er da en fin pris, men du skal regne ud for de 4k, om du kan betale dine regninger og stadig have en ok levestandard.

forsikringer
    mobil
    internet
    lån?
    dyrlæge
    smed
    tandlæge
    frisør
    tøj
    udstyr til dig og hest
    transport?
    bil+benz?
    licens
    tv pakke

der er mange ting, du skal tage højde for

• #3   27. jan 2013 Ja, nemlig! Det er også det jeg tænker. Og jeg kan mærke ved mig selv det er noget jeg virkelig gerne vil! Også fordi jeg efter sommer ikke har mulighed for det mere! ):

• #4   27. jan 2013 forsikringer
    Kan jeg godt, har betalt for i år, og det drejer sig kun om et halvt år,

mobil
    Koster kun 100 i mdr.

internet
    Der er fri net, tv og benyttelse af vask smiley

lån?
    Har ingen lån.

tandlæge
    Er kun til tandlæge en gang i året (hvis alt går som planlagt)

frisør
    Sjældent til frisør, og stadig kun et halv år smiley

tøj
    Det brude kunne holde ved dem jeg tjener smiley

transport?
    Har ikke tjekket transport, men regner med tog, og har rejsekort så det bliver nok ikke så dyrt.

Og har ingen hest smiley

• #5   27. jan 2013 Jeg havde gjort det, jeg tog selv et år på et stutteri til lav lav løn men hold da op jeg lærte noget,og det er stadig et år jeg husker om super selv om jeg nogle uger jobbede 60-70timer, det var så fedt.

• #7   27. jan 2013 hvis det kun er 6 mdr.. afsted med dig.. smiley

• #8   27. jan 2013 og ellers så send da mig numret til gården.. så smutter jeg der over smiley

• #9   27. jan 2013 Pip!
    Det er jeg ikke. Selvom jeg burde være det Når jeg har arbejdet fultids et halvt år nu. Men ja, det har du nok ret i jeg burde. Tak for tippet! smiley

Great! Jeg søger og håber på det bedste! Tror nemlig også det ville være en enestående chance, og noget jeg vil se tilbage på! smiley

• #10   27. jan 2013 Det er godt nok ikke ret meget du får. Du skal huske på at man også skal betale skat af fri kost og logi(svare til omkring 3000), det vil sige at du skal betale skat af 7000 kr, hvilket betyder at du ikke får særligt meget udbetalt

• #11   27. jan 2013 Haha, jeg har søgt nu! Så nu håber jeg! Og endnu bedre: Det er et sted hvor de træner og holder hest på hestens præmisser!:D

• #12   27. jan 2013 Synes i min kæreste ville være unfair hvis han ikke synes jeg skulle? Han har allerede givet udtryk for det. Men en anden sagde i en anden sammenhæng herinde, at hvis min kæreste skulle bestemme hvad jeg ville med mit liv, fortjente ham mig ikke. Er i enige?:)

• #13   27. jan 2013 Synes din kæreste burde støtte dig i alt hvad du fortager dig smiley

• #14   27. jan 2013 Bor i sammen? Og hvor langt flytter du?

• #15   27. jan 2013 jeg synes det er fint han udtrykker sin utilfredshed, sålænge han ellers kan acceptere din beslutning,hvis du ikke gør det vil du fortryde det og kan ende med at give ham skylden fordi han ikke ville have du gjorde det

• #16   27. jan 2013 I stalden med dig!!!
    Det var det bedste halve år i mit liv!! Jeg fik også ca 4000, og nej det er ikke meget (skulle endda selv betLe mad..) men det er ligemeget når man ELSKER sit job!! smiley

• #17   27. jan 2013
    Argh.. Bare fordi man siger sin mening, så skal man da ikke skride fra den person. Det er da riiimeligt voldsomt at gøre.

• #18   27. jan 2013 Vi bor ikke sammen nej.
    Det er ca. 2 timer i tog fra mit hjem (fra vestjylland til østjylland, cam 100 km). Men som sagt, så vil jeg komme til at arbejde hver tredje weekend, som jeg gør nu, så det kommer ikke til at berører ham mere end det gør nu smiley

- Han har før ville bestemme over mig desværre, derfor er jeg lidt bange for hans reaktion ):

• #19   27. jan 2013 Har skam ikke tænkt mig at gå fra ham overhovedet! Vi har været sammen i over 3½ år, og jeg elsker ham rigtig meget smiley

• #20   27. jan 2013 Min kæreste havde misforstået det jeg havde sagt. Og nu siger han at det er op til mig selv, så det er da dejligt at jeg ikke skal kæmpe med han synes det er en dårlig ide smiley

• #21   28. jan 2013 Held og lykke med at få jobbet i hvert fald! Jeg sidder også og venter på at høre fra mine forhåbentligt nye chefer, så jeg ved om jeg har job næste år eller ej.. smiley

• #22   28. jan 2013 Pas på du ikke fortryder det er LORTE ARBEJDE

• #23   28. jan 2013 Dejligt at han var med på den, som Camilla skriver nogle synes det er lorte arbejde,

jeg selv var vild med det, fordi jeg lærte så meget, ja jeg ordnede bokse og heste, men red også alt det jeg ville på deres hingste og jeg fik undervisning og ja det var en af de fedeste år i mit liv ... tiltrods for lønnen ...

• #24   28. jan 2013 jeg vil bare sige, har været der og gør det aldrig igen smiley

• #25   28. jan 2013 Jer med dårlige oplevelser:
    Hvorfor synes i ikke om det? Dårlige arbejdsvilkår eller?:)

• #26   28. jan 2013 Selvom du får en god løn og alt det der , ska du passe på du ikke arbejder mere i timen end der står, HUSK for GUDSSKYLD at få skrevet kontrakt, det har jeg lært af. men hav klare retningslinier, men kan ikke sidde og skrive om det sted jeg var, for ellers giver det bare dårlig omtale.

• #27   28. jan 2013
    Og ja; få det HELE på kontrakt. Altså hvad din løn er, antal timer, weekend vagter, hvad der forventes osv.
    Så du ikke ender ud med alt for meget arbejde, i forhold til hvad du havde sagt ja til og ingen løn for det.

• #28   28. jan 2013 Det var lige det jeg var udsat for det som krikken skriver.

• #29   28. jan 2013 Godt så. Ja, tror også en kontrakt er vigtig.
    Men jeg har faste arbejdstider, ca 30 timer i ugen.
    For det får jeg bolig, kost, fri net og tv, fri vask, mulighed for undervisning - havde jeg hest kunne jeg også få den med + en løn på 4000. Hvordan lyder det?:)

• #30   28. jan 2013 som igen jeg ville ALDRIG gøre det smiley

• #31   28. jan 2013
    Bare sørg for at få det hele ned på tekst, så du er sikker på det :o).
    Og ikke lade dig blive spist af med at du får kontrakten " lige om lidt " og der så er gået et par måneder.

• #32   28. jan 2013 Det med at blive spist af med kontrakten har jeg prøvet en gang, og jeg gør det aldrig igen! Gik og ventede på den fordi jeg troede man skulle bruge den for at komme i en fagforening. Har ikke fået den endnu, og der er gået over et halvt år, og nu er det for sent hvis jeg skulle have brug for fagforening inden skolestart til sommer ):

• #33   28. jan 2013 Lyder fint at din kæreste er med på det nu smiley I forhold til lønnen, som jeg har skrevet tidligere, skal der også betales skat af fri kost og logi. Det betyder at du nok max får 3000 kr. udbetalt om måneden. Hvis du vil hjem alle de weekender du har fri, så får du hurtigt brugt meget af din løn på togbilletter.

• #34   28. jan 2013 3000 kan man også sige er meget i lommepenge, det er ikke nær så meget hvis man er flyttet hjemmefra smiley
    - Ja, der går nok mange penge til det. Men det må jeg tage med, hvis jeg vil hjem hver weekend - alternativet er, at jeg bliver men så skal jeg selv betale mad og stå for det de dage smiley

• #35   28. jan 2013 Men det med at man skulle betale skat af kost og logi vidste jeg ikke, så det er da rart at få at vide smiley

• #36   28. jan 2013 Hej igen smiley
    Jeg har regnet lidt på det hele, og med bolig+vand+varme+el+kost+logi (3500), tv+internet (350) og vask (200) plus de 4000 i løn vil jeg få hvad der svarer til 8050 i måneden. Har regnet ud jeg vil få ca 180 timer i måneden, hvilket vil svarer til en timeløn på 44,50 o:
    Det er godt nok ikke meget! Er der ikke regler for hvad man mindst skal have? s:

• #37   28. jan 2013
    Jo det er der, men der findes ingen overenskomster på området.
    Derfor er det svært at gå ind og bestemme over arbejdsgiveren.

Men jo, lønnen i stald er elendig.

• #38   28. jan 2013 Havde regnet forkert. Vil få 57 kr i timen, og ca 166 timer i mdr. Men det er stadig ikke meget i løn s:
    Men hvad gør man i sådan en situation? Snakker man med sin fagforening om det eller hvordan?

• #39   28. jan 2013
    Du kan snakke med fagforeningen om det, men i sidste ende kan du nok ikke gøre meget. Når der ingen overenskomst er, så er der ingen regler for hvad de skal give dig.

Og det er i sidste ende kun din arbejdsgiver der kan ændre lønnen.

• #40   28. jan 2013 Nu høre man generelt kun om de negative oplevelser. Der er jo også nogle der har gode oplevelser. ja man bliver ikke rig på penge - men rig på oplevelser og erfaring. Det er jo kun et halvt år og det er jo ikke værre end nogle der tager på en længere rejse eller sådan. Held og lykke med fremtiden

• #41   28. jan 2013 det er da en pæn timeløn, når du ikke skal betale kost og logi.. smiley

• #42   28. jan 2013 Lotte H:
    Nej, det er rigtigt nok. Det er en stor oplevelse, og jeg vil virkelig gerne! Er bare bekymret for om det kan løbe rundt for mig det halve år, uden at jeg skal til at tage fra min opsparing smiley

Og tak smiley

• #43   28. jan 2013 Missen
    Timelønnen er beregnet på det hele lagt sammen (bolig+logi+kost+tv+net+vask+undervisning), og fik jeg alt udbetalt i stedet for at alt er betalt og dermed frit, er det jeg vil få en timeløn på 57 smiley

• #44   28. jan 2013 ehm.. en person spiser for ca. 1500kr pr måned.
    El pr måned 400kr alt efter energiselskab (det meste er afgifter)
    Vand koster en bondegård (49,73 kr./m3 inkl afgifter)
    varme afhænger af hvilken varmekilde der er.
    Et værelse koster ca. 2000kr pr måned, og en lejlighed ca. 3000,-

Så hvordan du kan få det til 3500kr vil jeg gerne vide.. smiley

Så kost og logi blir ca.
    2500 - husleje
    400 - El
    350 - vand + vask
    250 - varme (sat som fjernvarme og kun opvarmning af værelse)
    350 - tv + internet
    200 - Licens
    1500 - mad
    500 - Diverse (toiletpapir, opvaskemiddel, rengøringsprodukter karklude mm.)

så er der skraldemand
    så skal du dækkes af en forsikring
    og der er sikkert en masse, som jeg har glemt.

hvilket har en total på 6050 og det er uden skrald og forsikring + det løse smiley

• #45   28. jan 2013 ....

• #46   28. jan 2013 ....

• #47   28. jan 2013 Missen:
    Det er de priser hun har sat, det er ikke noget jeg har beregnet smiley
    Min forsikring er betalt for i år, og skraldemand skal jeg ikke betale. Har nok forklaret mig lidt forkert - det er mere et værelse med fælles bad og køkken jeg får til rådighed smiley

Desuden har jeg regnet forkert. Hun har regnet det ud, og det bliver at jeg får 67 i timen i stedet. Det er ikke meget, <b>men jeg skal ikke betale skat af bolig og kost+logi (noget med at det kun er midlertidigt og under en vis pris, hvis jeg har forstået det rigtigt på skats hjemmeside)</b>, og så får jeg 4000 ved siden af, hvor der jo også skal tænkes på fradrag smiley

<b>Tænkte desuden på, om jeg ikke kunne trække transport til/fra hjem fra i skat, er der nogle der ved det?:)</b>

• #48   28. jan 2013 hvis du bor over 20km fra din post adresse til din arbejdsplads. så kan du, men ellers ikke..

• #49   28. jan 2013 Jeg bor 97,3 km fra smiley

• #50   28. jan 2013
    Men hvis du bor på stedet, så kan du jo ikke trække kørsel, da det ikke er noget du gør hver dag.

• #51   29. jan 2013 Ja, det er også det jeg tænker. Det må undersøges lidt nærmere smiley

• #52   29. jan 2013 Hvis det er en midlertidig ansættelse(slut dato skal stå i kontrakten), så kan du beholde adresse hjemme og få kørselsfradrag for de dage du er hjemme smiley Jeg har selv arbejdet i stald med fri kost og logi(værelse med internet og fælles køkken og bad), det skulle jeg altså betal skat af 3066 kr for om måneden(statens takst for fri kost og logi).

• #53   29. jan 2013 Super smiley
    - Hmm, hun sagde bare jeg ikke skulle betale skat af det?

.. Men en anden side af sagen... <b>der er problemer</b>
    Jeg stod til at få jobbet og var virkelig glad! Men min kæreste havde så ikke hørt godt nok efter og læst hvad jeg havde sendt, så da han fandt ud af hvad det virkelig gik ud på, blev han virkelig gal! Han nærmest forlangte jeg ikke måtte tage afsted, for det ville ødelægge hans liv! Jeg ville tage det eneste lykkelige han havde og rive det i stykker (her tænker han at vi begge flytter hjemmefra første gang, og at det så er noget vi skulle have sammen). Han mener det går ud over vores forhold - men vi ses ikke mindre bare fordi jeg er derovre.
    Men har nu sagt jeg springer fra, så håber virkelig han er glad! ):

• #54   29. jan 2013 Du skal ikke springe fra noget du virkelig gerne vil, over en fyr, hvis han virkelig vil dig, kan han godt holde 6 mdr ud....

• #55   29. jan 2013 Syntes virkelig at det er ærgerligt at din kæreste reagere sådan smiley Kan virkeligt ikke se at det bliver mindre specielt at flytte sammen af at du har boet ude er halvt år inden.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #56   29. jan 2013 Du skal leve DIT liv og gøre de ting, der gør DIG glad. Han fortjener dig ikke, hvis han vil holde dig fra at leve din drøm i sølle 6 måneder! smiley

• #57   29. jan 2013 drop ham! kan han ikke være glad på dine vegne, så er han ikke den rette for dig..

Kommentér på:
Dilemma - Nyt arbejde med heste?

Annonce