{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.954 visninger | Oprettet:

voksne børn- nyt forhold-julen-dilemma {{forumTopicSubject}}

Så er jeg sørme igen tilbage med et dilemma.
Min kæreste og jeg har offecielt kendt hinanden siden i sommers, uoffecuielt har vi kendt hinanden i snart 2 år.
vi er for nylig flyttet sammen, i hans hus.
Han har to voksne sønner fra sit første ægteskab, han og drengene skal være sammen i Norge i julen, og han har et ønkse om at jeg deltager.
Jeg har forsøgt som en gal at få fri fra arbejde i julen netop for at tage med. Det er nu lykkedes mig at få fri, men så syntes drengene ikke at jeg skal med, og de siger "det er lidt for mærkeligt at tilbringe en uges ferie med en vi ikke kender"

Min kæreste er ked af det, og klart splittet mellem mig og sine sønner, han siger han forsøger at få dem til at ændre opfattelse. og mit svar svar har indtil videre været "så bliver jeg bare hjemme"
men så er det at det begynder at irritere mig, jeg har knoklet for at få fri og bruger ferie på som det ser ud lige nu at sidde hjemme og glo alene. det irriterer mig at jeg er med til at betale deres juleferie (fælles økonomi), og det irriterer mig at hans drenge umiddelbart stadig er to barnlige og egoistiske individer.
min kæreste er selvfølgelig splittet, og så er det at mit dilemma opstår, for egentlig har jeg lyst til at fortælle ham om mine tanker i forhold til hans drenge, og julen, men satidig har jeg ikke lyst til at gøre hans splittelse større.
jeg har lyst til at spørge ham hvor længe hans drenge skal have lov at sætte dagsorden, lyst til at bede ham sætte foden ned og minde drengene om at de er inviteret med på vores regning. minde dem om at når de starter på uddannelse, på arbjde, eller til feks sport, så kender de heller ikke folk i forvejen.
spørge dem hvordan og hvornår de har tænkt sig at lære fars nye kæreste at kende.
ja en uge er lang tid, men det er jo ikke just fordi vi skal sidde lårene af hinanden, de skal stå på ski med deres far, de skla ikke hænge på mig.
jeg forstår godt at drengene syntes det er underligt at jeg skal med, jeg forstår deres betænkligheder, og kan også godt se at når de ikke ved at deres far og jeg har kendt hinanden i snart 2 år så virker det overilet.
jeg ville da selv hvis det var mine forældre der pludselig præsenterede mig for en ny og yngre partner, have mine betænkeligheder, men jeg ville sandelig give det menneske en chance.

samtidig med at forståelsen er der, så er der også en side i mig, der bliver ond. jeg får tanken at så skal de forkælede knægte ikke være specielt velkomne i mit (vores fælles hjem), at jeg da bestemt ikke har lyst til at være gæstfri og imødekommende over for dem...
ja hurra Rikke 5 år, så belv du lige så barnlig...... nej for det er tanker, selvfølgelig ikke noget jeg har i sinde at føre ud i livet.

det er ret negative tanker der er om min kærestes sønner, og deres opførsel, men jeg kan ikke fine ud af om jeg skal dele disse tanker med min kæreste, eller om jeg bare skal sluge kamelen og lade som ingen ting. og i stedet for støtte min kæreste og bakke ham op i at han syntes det er træls at de reagere som de gør.
hvordan kan jeg får mine tanker ud uden at det bliver et angreb på ham og hans drenge og uden at han føler sig i klemme*????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voksne børn- nyt forhold-julen-dilemma
  • #1   28. nov 2013 Jeg ville være ærlig overfor ham, og fortælle hvordan jeg havde det med det hele. Hvis de vil se deres far glad, vil de jo også acceptere HANS ønske om at han VIL have hans kæreste med. Så vil sige at din kæreste skal sætte sig ned og snakke med dem, omkring hans frustrationer over det hele, så kan det være de ser det hele på en helt anden måde smiley
    Nu ved jeg ikke hvor gamle han sønner er, men det virker som om at det er nogle knægte som elsker at skulle styrer det hele, og det går så ud over fars lykke..
    Med ærlighed kommer man længst.. Håber I finder ud af af det, så du og din kæreste kan holde en dejlig jul sammen, sammen med hans sønner smiley


  • #2   28. nov 2013 Fortæl drengene at i har kendt hinanden i længere tid

    Fortæl din kæreste hvordan du har det,

    Og så lyder det til at der mangler kommunikation om hvordan den ferie var planlagt.
    Er det jer der har inviteret? "Far og ny kæreste vil gerne have jer to drenge med" eller "i øvrigt skal fars nye kæreste med på ferie drenge"

    Det lyder nemlig til sidst nævnte, og så kan jeg godt forstå drengene stejler.

    Havde nok holdt fast i at du blev hjemme (og tager på job alligevel?), og så må i lære hinanden at kende i mere humane dosis.


  • #3   28. nov 2013 Jeg går ud fra at de knægte du omtaler som voksne er flyttet hjemmefra. Så er de jo nok over 18 (+nogle år?)
    Så når de er inviteret med på en ferie som I begge betaler, uden beregning(så vidt jeg har forstået) så må de altså også tage "til takke" med tilbuddet om at tage på ferie sammen med jer BEGGE, eller sige pænt nej tak. Sådan er det at være voksne.
    Det er jo heller ikke fordi at i lige har fundet sammen sidste uge - i har jo været sammen i 4-5 måneder, selvom du først for nyligt er flyttet sammen, så er du en del af deres fars liv nu.
    Jeg kan godt forstå dig. Men jeg kan jo også forstå drengene at det må være lidt underligt at skulle på ferie med deres fars kæreste som de ikke kender. Men så har de jo valget at sige nej tak til gratis ferie.

    Så det må være farmand der skal på banen her og fortælle dem at han da godt kan forstå dem, men at det et altså en ferie som i begge invitere dem med på og så må de jo vælge om de vil tilbringe sølle 6-7 dage på at lærer deres fars kærlighed at kende eller om de vil blive hjemme.


  • #4   28. nov 2013 åh ja her er tale om drenge der er 20 +, drenge der er flyttet hjemmefra, drenge der de sidste 15 år har været vant til at far ikke bor sammen med mor, men med en anden kvinde, drenge der bor i København og har deres eget liv, drenge der er inviteret med Rikke som et måske da julen som altid falder i min arbejdsuge, og min tilstedeværelse er betinget af om jeg kan få fri.

  • #5   28. nov 2013 Hold da op et par smal sporede knægte og en slap banan af en far..
    Det er da en fantastisk anledning at komme til at lære hinanden at kende på en gratis ferie..
    Hvis du fortæller din kæreste om dine tanker må du jo tage den derfra..
    Jeg ville nok sige til ham at du forventer hans fulde forståelse og støtte i den her sag..
    Hans børn er voksne, de kan tage med eller lade være... Og din kæreste skal gøre dem det klart at det nu er hans tur til at komme videre med hans liv, han skal da ikke være single for deres skyld..
    Jeg syntes personligt at din mand skal give dem et ultimatum..
    Det skal gå ud på at de nu er voksne mennesker der har fået tilbudt en ferie som I betaler, de må derfor også finde sig i betingelserne for afholdelsen.. Som er at du skal med da det er fælles udgift og at din kæreste også vil være sammen med dig..
    Længere er den ikke i mit univers.. De har fået de første år af faderens liv, nu er det din tur...


  • #6   29. nov 2013 Mit forgående svar ændre sig ikke synderlig...
    De har stadig fået at vide, at hvis du fik fri, så skulle du med. Nu har du så fået fri, så selvfølgelig skal du med.
    De vidste da godt at det var en betingelse inden de takkede ja - så må de også acceptere at du nu kommer med. Du har jo hjulpet med at betale deres ferie.

    du har jo også skrevet at de vil få masser af alene-hyggetid med deres far i løbet af dagen, så skulle de vil nok kunne holde ud at tilbringe tid med dig også smiley I kommer jo ikke til at sidde på skødet af hinanden.
    Du kan jo også forslå at du og farmand tager ud en aften for jer selv, så de måske har en aften i hytten eller hvor de nu vil tilbringe den for dem selv.

    Men du må snakke med farmand her, han har vel givet dem et tilbud om ferie med sin kæreste, hvis hun fik fri. De acceptere og så kan de altså ikke bagefter komme og mukke ved at kæresten sørme fik fri og skal med.


  • #7   30. nov 2013 jeg havde som far og stedmor sagt; stedmor (rikke sorry for betegnelsen stedmor) Stedmor kommer med og i vil det eller ej, hun er en del af mit liv nu og kan ikke aceptere det så må finde et andet sted og holde jul....

  • #8   1. dec 2013 Uden at være sikker så virker det umiddelbart lidt som om at de ikke regnede med at du kunne få fri?

    Men selvfølgelig skal du da med når du også er med til at betale for turen!

    Jeg kan godt se det er noget af et dilemma for man har da aldrig lyst til at skabe unødig drama eller større splittelse.

    Hvis de drenge vil have en tur alene med deres far må de da selv punge ud. Hvis du ikke tager med så synes jeg ærlig talt du skal "have dine penge tilbage".

    Hvorfor skal du bruge dine penge på nogle voksne mennesker der har valgt dig fra? Det ville jo nærmest være som at man fik at vide man ikke måtte komme til fødselsdags fest, men man stadig skulle give en gave på trods af personen ikke gider have dig med.

    Havde jeg en kæreste kunne jeg aldrig drømme om at bede ham betale for noget han ikke var del i.


  • #9   2. dec 2013 Fie>> jeg betaler jo også kun i den forstand at vi har fælles økonomi.


    Der er forsøgt at skabe kontakt til drengene her inden jul, men sådan lige umiddelbart ser det ikke ud til at de kan finde tid i deres kalender til at deres far og jeg tager en tur fra jylland til kbh for at hilse på dem.

    Så ugen her skal gå på at finde den helt rigtige julegave til dem, med et fint kort med beskeden "I skal da sandelig ikke snydes for gave og bare se på at jeres far pakker ud. Glædelig jul Fra Rikke"


  • #10   15. dec 2013 Hmm kan godt forstå dine fustrationer Rikke. Og jeg kan udemærket godt forstå at du bliver ked af det.
    Men jeg havde nok valgt at gøre det på en lidt anden måde, fortæl sandheden det er det vigtigste i et forhold. Selvom at sandheden kan gøre ufattelig ondt.
    Hvis det var mig, der sad i denne situation havde jeg nok valgt at tage med alligevil koste hvad det koste vil. også selvom at jeg måske fik en lidt dårlig velkomst. Men hvad fanden de overlever vel nok på en ene eller den anden måde.
    Jeg må sige at de lyder skide forkælet og at din kæreste bliver nødtil at stille sig i karakter nu, ellers bliver du aldrig godkendt af hans børn. Uanset om man kender hinanden eller ikke kan man få en dejlig ferie alligevil.
    Men pas på at du ikke kommer til at synke ned på deres plan, det vil simpelthan være så umodent og ikke særlig holdbart. Syns du skal snakke med din kæreste og sige at uanset hvad hans børn siger tager du med på ferien alligevil, så måtte de jo bare ha takket nej dengang. Men det vil kun komme til at gå ud over dig selv hvis du "angriber" dem på den måde, selvom at du bliver pisse harm og utrolig såret når de jo ikke kender dig overhovedet.

    Syns det er virkelig barnligt af hans børn kan tillade sig at opføre sig på den måde, uanset hvor gamle de er. Men du skal også passe på at du ikke presser citronen for meget. men prøv at finde en gylden middelvej.

    Men jeg håber for dig og din kæreste at i alle kommer på den ferie som er blevet bestilt for jeres penge.

    Ønsker dig held og lykke med ferien, og håber at der kommer ro på jeres lille familie igen.


  • #11   16. dec 2013 Jeg har meldt klart ud til min kæreste hvad jeg syntes om den her sag, og vi har talt om det. han er lige så frustreret. hans dilemma blev stadig ikke mindre af at det påvirker mig. Han vil gerne have mig med men vil ikke presse det ned over hovedet på drengene. så vi valgte en mildere måde at gøre det på, og forsøgte at få en aften med drengene så vi kunne hilse på hinanden. med møje og besvær fandt vi en hverdags aften hvor drengene kunne, vi inviterede dem ud og spise og de kunne vælge hvor det skulle være. så langt så godt. det var besværligt at få den yngste i gang, men han gik med. MEN så kom der lige en storm på tværs, og vi kunne ikke komme til Sjælland. faktisk var det den yngste af drengene der mindede os om lige at tjekke transport mulighederne, pga stormen.
    ALLE muligheder for at komme til KBH var nedlagt alt var lukket, og det kan vi jo ikke belaste drengene.
    så jeg har valgt at de tre tager afsted alene og jeg bliver hjemme...... jeg holder jul hos mine forældre, og kæresten gør det i Norge med sine sønner.
    måske lidt martyr agtigt, men at se hvordan det faktisk piner min kæreste med det her dilemma er ikke til at holde ud, så jeg har valgt at lægge mine "sure" miner væk og jeg har truffet beslutningen. min kæreste ved godt at jeg stadig er skuffet over at brænde ferie af på ingen ting, en ferie jeg kunne have gemt som han og jeg så kunne have brugt sammen. men sådan er det så i år.


Kommentér på:
voksne børn- nyt forhold-julen-dilemma

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce