{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

voksne børn-julen-nyt forhold {{forumTopicSubject}}


Min kæreste og jeg har offecielt kendt hinanden siden i sommers, uoffecuielt har vi kendt hinanden i snart 2 år.
vi er for nylig flyttet sammen, i hans hus.
Han har to voksne sønner fra sit første ægteskab, han og drengene skal være sammen i Norge i julen, og han har et ønkse om at jeg deltager.
Jeg har forsøgt som en gal at få fri fra arbejde i julen netop for at tage med. Det er nu lykkedes mig at få fri, men så syntes drengene ikke at jeg skal med, og de siger "det er lidt for mærkeligt at tilbringe en uges ferie med en vi ikke kender"

Min kæreste er ked af det, og klart splittet mellem mig og sine sønner, han siger han forsøger at få dem til at ændre opfattelse. og mit svar svar har indtil videre været "så bliver jeg bare hjemme"
men så er det at det begynder at irritere mig, jeg har knoklet for at få fri og bruger ferie på som det ser ud lige nu at sidde hjemme og glo alene. det irriterer mig at jeg er med til at betale deres juleferie (fælles økonomi), og det irriterer mig at hans drenge umiddelbart stadig er to barnlige og egoistiske individer.
min kæreste er selvfølgelig splittet, og så er det at mit dilemma opstår, for egentlig har jeg lyst til at fortælle ham om mine tanker i forhold til hans drenge, og julen, men satidig har jeg ikke lyst til at gøre hans splittelse større.
jeg har lyst til at spørge ham hvor længe hans drenge skal have lov at sætte dagsorden, lyst til at bede ham sætte foden ned og minde drengene om at de er inviteret med på vores regning. minde dem om at når de starter på uddannelse, på arbjde, eller til feks sport, så kender de heller ikke folk i forvejen.
spørge dem hvordan og hvornår de har tænkt sig at lære fars nye kæreste at kende.
ja en uge er lang tid, men det er jo ikke just fordi vi skal sidde lårene af hinanden, de skal stå på ski med deres far, de skla ikke hænge på mig.
jeg forstår godt at drengene syntes det er underligt at jeg skal med, jeg forstår deres betænkligheder, og kan også godt se at når de ikke ved at deres far og jeg har kendt hinanden i snart 2 år så virker det overilet.
jeg ville da selv hvis det var mine forældre der pludselig præsenterede mig for en ny og yngre partner, have mine betænkeligheder, men jeg ville sandelig give det menneske en chance.

samtidig med at forståelsen er der, så er der også en side i mig, der bliver ond. jeg får tanken at så skal de forkælede knægte ikke være specielt velkomne i mit (vores fælles hjem), at jeg da bestemt ikke har lyst til at være gæstfri og imødekommende over for dem...
ja hurra Rikke 5 år, så belv du lige så barnlig...... nej for det er tanker, selvfølgelig ikke noget jeg har i sinde at føre ud i livet.

det er ret negative tanker der er om min kærestes sønner, og deres opførsel, men jeg kan ikke fine ud af om jeg skal dele disse tanker med min kæreste, eller om jeg bare skal sluge kamelen og lade som ingen ting. og i stedet for støtte min kæreste og bakke ham op i at han syntes det er træls at de reagere som de gør.
hvordan kan jeg får mine tanker ud uden at det bliver et angreb på ham og hans drenge og uden at han føler sig i klemme*????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  voksne børn-julen-nyt forhold
  • #1   28. nov 2013 Og det er derfor jeg nægter at finde en kæreste der allerede har børn....

    Ej, for at sige noget du rent faktisk kan bruge til noget - så er kommunikation alfa og omega i et forhold. Uden en åben og ærlig kommunikation, hvor man har lov at udtrykke sig og være sig selv - er der slet intet forhold.
    Desuden, vil du kun få det værre og værre ved at holde ting inde, og det kommer til at munde ud i et kæmpe skænderi en eller anden dag, fordi alt det du har holdt inde simpelthen komme ud.

    Jeg foreslår du fortæller din kæreste om dine tanker og følelser, sådan som du har skrevet det her. Fordi jeg synes de er absolut reele og fornuftige.

    For han har jo egentligt ikke noget at være splittet over. Det er ikke et enten eller valg. I ER allerede "begge to" (alle tre, begge sider) i hans liv. Det ER i, NU. Så det drejer sig ikke om at vælge. Men om at finde en måde at få det til at fungere på.


  • #2   28. nov 2013 Det kan jo komme til at lære dig at kende på den tur, syntes klart euskal med, små de drenge blive sure.

  • #3   28. nov 2013 Syntes klart du skal forklare din kæreste hvordan du har det, især når du er med til at betale deres ferie. Så er det da kun okay at du kommer med smiley

  • #4   28. nov 2013 Synes du skal give dem en far og sønner tur. Du er jo flyttet ind hos dem og måske har de et behov for at være sammen med deres far alene. smiley

  • #6   28. nov 2013 Nu er jeg selv i forhold og endda gift med en mand som har 2 piger med en anden...

    Du skal helt klart sige hvordan du har det..
    Og helt ærligt så sys jeg helt klart du skal med.. Måske det mærkeligt for dem men SÅ er det vist heller ikke være jeg har da også holdt jul med folk jeg ikke rigtig kender fordi det en ny kæreste eller fordi jeg holdt hos min søster hvor hendes kærestes forældre også var med og søster og kendte da overhoved ikke søsterens kæreste..

    Det ædelægger altså ikke ens jul og så er det squ helller ikke være..
    De skal være barnlige nu det er det eneste. Og vis de ikke vil på ferie med en som du ikke har mødte jamen så inviterer dem over på middag eller noget inden så kan i nå og se hinanden lidt an inden.

    Og bare det at I betaler deres ferie derop giver bare svar på det hele så har i squ ret til og invitere andre med også hvis det skulle være..
    Det er helt klart plat og barnligt fra deres side af


  • #7   28. nov 2013 Jeg er ærligt talt, lidt chokeret over, de opfører sig sådan - hvor gamle er de? Hvis I er på det punkt, hvor I er flyttet ind sammen, har fællesøkonomi og sådan, hvordan kan I så ikke være på det punkt, hvor i kan holde jul sammen? Hvor lang tid har I boet sammen, kan det være fordi de er bange for deres rigtige mor bliver erstattet af dig?
    Jeg synes virkelig du burde snakke med ham om det, fordi det er da ikke særlig rart at stå i den situation.


  • #8   28. nov 2013 Jeg kan på en måde godt forstå dem. De ser dig sikkert stadig an, når nu dig og din kæreste ikke har været sammen særlig længe, og det de sikkert mindst ønsker sig, er at få en halvt fremmed med på en juleferie de har glædet sig til, sammen med deres far, som så tager den opmærksomhed de skulle have haft fra deres far.
    Og uden at kende til jeres forhold, kunne det også ske at bunde i, at der er kommet nogle ændringer i hjemmet efter du kom til, som de har svært ved at indordne sig under, netop fordi noget af den frihed de måske havde før, er blevet fjernet/ændret?
    Men mest af alt, tror jeg det bunder i, at de havde glædet sig til en far-søn juleferie, og den kommer du nu og spolere lidt for dem smiley


  • #9   28. nov 2013 Calle så hvidt jeg kan se snakker vi altså børn som er voksne og IKKE bor hjemme så hvad der er gjort i hjemmet har da endelig intet med dem og gøre..

    Og nå hun er med til og betale deres ferie har hun alt muligt ret til også at komme med.


  • #11   28. nov 2013 Camilla:
    Jeg ved ikke hvor gamle de er, og hvor ofte de er hjemme, og det kan stadig have noget med det at gøre, hvis de er hjemme på besøg ved deres far.. - det kan også være de kan mærke forandringer på deres far, efter han er kommet i et forhold, forandringer de ikke bryder sig om.


  • #12   28. nov 2013 Men de er voksne nok til og accepter det..
    de er ikke små børn


  • #13   28. nov 2013 Din kæreste og dig skal sammen, sige til dem at I tager på den ferie sammen da i er i et fast og seriøst forhold nu, og det må de lære acceptere. Så må det være op til de 'voksne' børn at tage stilling til om de vil med eller ej.

  • #14   28. nov 2013 Calla, de børn har fået et tilbud om gratis at komme med på den ferie, så vidt jeg har forstået, og når hun har været med til at betale den, hvorfor skal hun så ikke have lov til at komme med, bare fordi de ikke vil have hende med?

  • #15   28. nov 2013 Vi taler om voksne drenge der begge er over 20år, bo for dem selv i hver deres lejlighed i København. vi bor nær Ålborg.
    ingen af drenge har besøgt deres far det sidste årstid. end ikke da han fyldte rund.
    når de skal ses foregår det i kbh, hvor far tager over til dem.
    de sidste mange gange har de dog aflyst de aftaler de har lavet med far, de har en aftale på lørdag, men den er så også aflyst.

    deres far blev skilt fra deres mor for 15 år siden, ergo har det ikke noget at jeg tager deres far fra deres mor at gøre. det had de måtte have der må ligge ved den kvinde min kæreste har ladet sig skille fra sidst.

    ingen af drengene har været i huset eller hilst på mig. De er begge adviseret om at jeg er flyttet ind, og den ældste havde en kommentar til det "cool" var han ord. og så er der så nu denne ko vending.

    jeg kan sagtens forstå at drengene måske syntes det er overilet efter som deres far og jeg officielt kun har kendt hinanden siden sommer i år, drengene er ikke bekendt med at jeg har kendt deres far i knap 2år.
    de kan have det mærkeligt fordi der er 16års forskel på deres far og mig selv. men uanset syntes jeg faktisk at de opfører sig egoistisk og barnligt.

    jeg vil egentlig helst undgå at stille min kæreste i en situation hvor han føler han er nødt til at vælge, derfor er jeg i tvivl om jeg skla fortælle ham hvad jeg sådan lige går og tænker i den her sag.


  • #16   28. nov 2013 CALLA: Efter som de ikke skal betale for ferien, så syntes jeg enlig ikke at de to voksne børn skal bestemme om TS skal med eller ej, for TS betaler jo også for deres ferie.

  • #17   28. nov 2013 Snak med ham TS, snak med ham....

    Du behøver jo ikke at sige "Prøv at hør' din fede nar, dine snotunger skal kraftedme ikke bestemme over om jeg tager med på en ferie som jeg også har været med til at betale for!" - vel smiley ?

    Meeeen, hvis du bliver ved med at holde inde, er der nok en lille risiko for, at det netop bliver i den stil det ender med at komme ud.

    Mænd er praktiske, sæt ham ned og fortæl ham stille og roligt, klart og præcist, hvad du føler og tænker. Bare noget i retning af "Prøv at hør skat, jeg er egenligt lidt ked af hele denne situation, jeg synes det er ærgerligt drengene har det på den måde, og synes ærligt talt ikke de kan være det bekendt når nu vi begge to er med til at betale for deres ferie. Det har også været rigtigt svært for mig at få fri fra arbejde, men jeg fik det endeligt, og jeg gik og glædede mig til denne tur. Jeg synes vi skal finde en løsning på det - hvad foreslår du at vi gør?"

    Bum. Så behøver den ikke være længere. Så har du ligesom sagt alt det der er en problematik for dig, på ca. 30sek. Der er jo ingen grund til at vade rundt i hvor forkælede og umodne du synes de er, eller hvor meget din kæreste skal mande sig op. Så bliver det ligesom bare støj i en mands ører, og din pointe forsvinder.

    Sig hvad du føler, sig det klart, sig det præcist - sig det EN gang. Og bed så om at få en løsning - på en pæn og sød pusse-nusse måde (jah, det er sq utroligt, men det virker faktisk at være lidt sukkersød smiley Jeg HADER det, men må nok erkende at alt det som jeg personligt synes er billige og falske triks - faktisk går ind i en mands hjerne, på en måde som han kan forstå - og så er det jo bare med at tale et sprog de kan forstå. Ligesom med heste)

    Håber du kunne bruge det til noget, og uanset hvordan du vælger at gøre det, synes jeg klart at du skal tage en snak med ham - alt andet er uholdbart i længden smiley


  • #18   28. nov 2013 Jeg prøver bare at hjælpe TS, med at forstå hvordan de måske tænker, så hun bedre kan forstå dem, og måske få ændret situationen til dem, til en mere positiv.



  • #19   28. nov 2013 Over 20 år?! Så må både de og deres far fandeme tage sig sammen! Snak med ham!
    Der er bestemt noget som ikke tages med her, man kan jo ikke skrive alt, men du bliver da nødt til at snakke med ham om det, uanset om du i virkeligheden har været en heks overfor drengene eller andet.


  • #20   28. nov 2013 Det mega svært og sige men endelig sys jeg du bliver nød til og sige hvordan du har det med det.. For ellers ved han det jo ikke..

    Da jg startede med og være sammen med min mand skulle han også ud og gøre nogle forskellige ting med hans eks med ungerne jeg var ved og eksplodere gik med til de 3 første gange men så sagde jeg altså stop at jeg ikke ville være med til det mere..
    Jeg fortalte hvordan jeg havde det med det hele og han viste ikke det var så svært for mig og jeg havde det sådan med det. og han stoppede med det og gjorde det aldrig igen han gjorde også dette for børnene.. fordi han mente han ligesom blev nød til det.


    Men jah sig det på en pæn og ordenlig måde og hør også hvad han har i tankerne om det hele..


  • inge d
    inge d Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 67
    #21   28. nov 2013 Sådan nogle snotunger - der tror, de kan sætte dagsordnen. Det er tydeligt de kører på deres far. Aflyser aftaler, kommer ikke på besøg heller ikke til rund fødselsdag. De vil dog gerne have en uges betalt ferie, men igen på deres betingelser - uden dig.
    Den var dæleme ikke gået her i huset hverken fra faderens eller min side. Vi vil ikke være gisler. De kan tage med JER eller lade være, over 20 år står det dem frit for at vælge det, men ikke hvem der skal med.
    OG ja jeg har selv 3 stedunger og de har fra start vidst at mine ord er lige så gældende som faderens, men de var jo også små.


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.921
    #22   28. nov 2013 Jeg kan sagtens forstå dem og jeg var også blevet meget ked af, hvis jeg skulle holde jul med en fremmed.

    Jeg besøgte aldrig min mor (men så hende selvfølgelig stadig), da hun var flyttet sammen med en ny kæreste og jeg havde personligt nægtet at tage med på sådan en tur i julen.

    Det synes jeg, er en ærlig sag, men når det så er sagt, så skal du selvfølgelig med, når du har været med til at betale! Så er det i min verden op til drengene at tage stilling til, om de vil med eller ej.


  • #23   28. nov 2013 Forkælede små ***** unger, de burde opføre sig mere modent og efter deres alder. Far har en ny kæreste og sådan er det, bum, deal with it.

  • #24   14. dec 2013 Jeg gad godt vide hvor mange af jer, der bare slynger ud - De små snotunger burde opføre sig som den alder de er, de tror de kan sætte dagsorden- hvor mange af jer har SELV prøvet det?? .. OHJ HVOR BLIVER JEG SUR!!!!
    Mine forældre er rent faktisk skilt og har BEGGE nye kærester, der er med juleaften og det er også helt okay for mig NU. Jeg har kendt dem i en del år efterhånden og de er begge to nogle rigtig dejlige mennesker, men forfanden hvor har jeg HADET at de skulle være med til ting i min familie! Det kan godt være mine forældre ikke var sammen mere og jeg aldrig skulle holde jul med hele min familie igen - men det gør det satme ikke bedre at der så pludselig skal en eller anden ny mand eller kvinde ind i min juleaften!

    Jeg kan sagtens følge jer allesammen. De er 20 år og burde kunne acceptere det og bla bla, men hvor er jeg også sikker på at halvdelen af jer ikke ANER hvad i snakker om!! Der findes nærmest intet mere ubehageligt end når der pludselig er en ny mand eller kvinde sammen med sin mor/far uanset om det så er 10 år siden eller 2...

    Mit råd er helt sikkert, at du skal lære dem at kende først. Jeg deler i hvert fald ikke julen med folk jeg ikke kender, det er da noget af det mest akavede.. Håber for dem og rigtig meget for dig, at de opdager - ligesom jeg selv pludselig gjorde - at jeg bare skal være glad for, at mine forældre er forelskede og glade også opdager man helt sikkert også, at den nye i familien ikke er så slem endda smiley


  • #25   14. dec 2013 Ditte :

    Kan kun give dig ret...
    Hvis juleaften betyder noget for en, er det ikke altid særlig fedt at skulle holde den sammen med en man enten ikke kender, eller ikke bryder sig om.

    Hvis de er vant til at at holde den bare dem med deres far, så bryder du lidt det vante og trygge.

    Nu kender jeg ikke dem, men hvis det var mig (nu er mine forældre også skilt), så vil det slet ikke handle om at du har betalt penge til ferien, det ville slet ikke handle om den ferie, det vil handle om at DU skal være der også...
    Og at man har det sådan har intet med forkælelse at gøre, at der er en ferie med, er bare en ekstra gode, men ikke hvad det handler om...

    Og I har ikke været sammen i særlig lang tid, eller kendt hinanden i særlig lang tid, så du er en person der er ret ny i "familien", og det gør det ikke særlig meget bedre.

    men igen, kender dem ikke, så det er svært at sige.


Kommentér på:
voksne børn-julen-nyt forhold

Annonce