{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP min hest bidder konstant
  • #1   28. jan 2013 hvor gammel er han...og er det noget han pludselig er begyndt på...og når du går tur...eller fra og til folden..?

• #2   28. jan 2013 Når heste bliver aggressive kan det godt skyldes smerte. Måske har hesten ondt et sted.

Hvis det ikke er tilfældet, så er det en hest, som skal sættes på plads. Nogle heste bider også, hvis de er vant til at få godbidder hele tiden og de gerne vil have flere. Hvis du giver mange godbidder, så synes jeg du skal stoppe helt med det - for hvis det er det heste bliver aggressiv af, så er det en nem løsning!
    Husk også at heste er flokdyr, som indordner sig i et hierarki - dvs. at der er en hest der bestemmer og så adlyder de andre lederen. Når du arbejder med din hest, skal du altså være lederen, ellers er hesten det man kalder "fræk" eller "uopdragen".
    Sørg for at sætte dig i respekt overfor hesten og vis du bestemmer. På folden ville det foregå sådan: en hest bidder en anden, den anden bidder hårdere og bliver lederen. Den ene hest sparker den anden og den anden sparker hårdere og så bliver den lederen.
    Så bider din hest, skal du "bide" hesten hårdere end den bed dig for at holde din plads som leder. Vær bestemt og opdrag på hesten, så går den slags unoder gerne i sig selv smiley

• Sus
    Sus Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Svar: 5
    #3   28. jan 2013 Hvis dette bideri er grundet uopdragenhed, så prøv at studere lidt horsemanship. Jeg har desværre erfaret mange ryttere rundt omkring hvor jeg har været, (det skal lige pointeres at dette ikke er ALLE jeg har set), at de har tyet til vold omkring hestene for at opdrage dem. Dette er en metode som ikke sætter hesten i respekt for rytteren, men tilgengæld skræmmer den så den opføre sig ordentligt.
    Jeg har selv hjulpet til på en islændergård, hvor kvinden lærte mig og min vendinde forskellige metoder og join-up indenfor horsemanship og Monty Roberts metoder. Hun har aldrig i sit snart 60årige liv på nogen måder "slået" sine heste eller brugt vold. Hun rider uden pisk, og sporer er bandlyst hos hende.
    Monty Roberts kan du finde mange videoer af på Youtube og mange oplsninger med kurser i danmark på Google og hans egen hjemmeside.
    Håber at dette kan hjælpe og held og lykke med det smiley

• #4   28. jan 2013 Jeg havde en pony der gjorde det. jeg holdte konstant øje med den når jeg gik og lige når den skulle til at bide vendte jeg mig om og sagde " Nej"
    Den blev vidst meget meget forskrækket de første par gange, men den forstod meget hurtig at det ikke var sjovt når jeg vidste hvad den lavede smiley

• #5   28. jan 2013 Susanne L:

Join Up er også at true hesten smiley Det er bare psykisk og for nogle heste kan det være ligeså voldsomt som fysisk smiley Piske kan sagtens bruges som et hjælpemiddel, det samme med sporer.

Det er jo de er, men folk har givet dem et dårligt 'ry' ved at ty til at slå og sparke hestene med dem i stedet smiley

• #6   28. jan 2013 har oplevet det med hingste , de vil hele tiden tag kampen op og jeg måtte hele tiden af en pisk ved hånden for ikke at blive nappet i armen. det utrolig ubehageligt.

jeg tror ikke det er ubehag når du kun trækker med din hest, det en dårlig vane hvor hesten ser sit snit til at udfordre dig.

tror du skal arbejde med den fra jorden og ligeledes være klar til at sætte hesten på plads. det kan blive farligt den bider dig hvis den får fat det forkerte sted

• #7   28. jan 2013 Uanset hvad, så lad være med at bruge join up, som en fortæller. smiley
    Du truer din hest på livet og er voldsomt dominerende overfor den.

Susanne - Det du gør med join up er lige netop at skræmme den så den ikke tør gøre andet. Præcis som du siger du ikke vil. smiley

• #8   29. jan 2013 hej jeg har ALDRIG slået ham!! smiley og jeg ved at at slå ikke er den rette hjælp hesten bliver bare bange i stedet for men dem der ejede ham før har måske slået ham for vær gang jeg løfter min hånd begyder han med det samme at bidde ud efter mig!

smiley

Kommentér på:
HJÆLP min hest bidder konstant

Annonce