507 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP min hest bidder konstant {{forumTopicSubject}}
Hej hg'er min hest bidder altid ikke i ting men i mig hvis jeg vil gå tur med ham så løber han frem og begynder at bide det er rent ud pisse træls! Hvad kan jeg gøre
Tak på for hånd
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 10
feb 2005
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 135 Svar: 1.157
Hvis det ikke er tilfældet, så er det en hest, som skal sættes på plads. Nogle heste bider også, hvis de er vant til at få godbidder hele tiden og de gerne vil have flere. Hvis du giver mange godbidder, så synes jeg du skal stoppe helt med det - for hvis det er det heste bliver aggressiv af, så er det en nem løsning!
Husk også at heste er flokdyr, som indordner sig i et hierarki - dvs. at der er en hest der bestemmer og så adlyder de andre lederen. Når du arbejder med din hest, skal du altså være lederen, ellers er hesten det man kalder "fræk" eller "uopdragen".
Sørg for at sætte dig i respekt overfor hesten og vis du bestemmer. På folden ville det foregå sådan: en hest bidder en anden, den anden bidder hårdere og bliver lederen. Den ene hest sparker den anden og den anden sparker hårdere og så bliver den lederen.
Så bider din hest, skal du "bide" hesten hårdere end den bed dig for at holde din plads som leder. Vær bestemt og opdrag på hesten, så går den slags unoder gerne i sig selv
jul 2008
Følger: 1 Svar: 5
Jeg har selv hjulpet til på en islændergård, hvor kvinden lærte mig og min vendinde forskellige metoder og join-up indenfor horsemanship og Monty Roberts metoder. Hun har aldrig i sit snart 60årige liv på nogen måder "slået" sine heste eller brugt vold. Hun rider uden pisk, og sporer er bandlyst hos hende.
Monty Roberts kan du finde mange videoer af på Youtube og mange oplsninger med kurser i danmark på Google og hans egen hjemmeside.
Håber at dette kan hjælpe og held og lykke med det
jun 2009
Følger: 61 Følgere: 79 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
Den blev vidst meget meget forskrækket de første par gange, men den forstod meget hurtig at det ikke var sjovt når jeg vidste hvad den lavede
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.838
Join Up er også at true hesten
Det er jo de er, men folk har givet dem et dårligt 'ry' ved at ty til at slå og sparke hestene med dem i stedet
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
jeg tror ikke det er ubehag når du kun trækker med din hest, det en dårlig vane hvor hesten ser sit snit til at udfordre dig.
tror du skal arbejde med den fra jorden og ligeledes være klar til at sætte hesten på plads. det kan blive farligt den bider dig hvis den får fat det forkerte sted
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Du truer din hest på livet og er voldsomt dominerende overfor den.
Susanne - Det du gør med join up er lige netop at skræmme den så den ikke tør gøre andet. Præcis som du siger du ikke vil.
aug 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 28 Svar: 119
HJÆLP min hest bidder konstant