{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.060 visninger | Oprettet:

Til jer med dårlig ryg, lænd, bækken eller haleben etc.... {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler lidt feedback og håber I vil være behjælpelige...men svar venligst kun hvis I i den grad bøvler med ovenstående problemer...ikke bare hvis I synes jeres sadel er fantastisk men I ikke normalt bøvler med ryg etc...

Jeg har desværre en ret dårlig ryg og efter et ret stort vægttab så kommer mit skæve haleben desværre til at mærkes ret voldsomt...det stikker ud og ned i sadlen og derudover kan jeg mærke mine balleknogler i sadlen smiley
Jeg døjer med hekseskud ret ofte som gør at jeg er låst og i perioder slet ikke kan ride...derudover har jeg en revne i en disc i ryggen som ikke rigtig vil hele...

Men men men...jeg har hørt om rigtig mange der døjer med nogenlunde det samme men som har fundet en god sadel der hjælper....men er der nogen derude der kan fortælle mig hvilke nogle jeg skal kigge efter...

Jeg har en OS dressursadel idag og den har været helt fantastisk men nu hvor jeg døjer så meget med ryggen så hjælper den mig ikke nok længere og jeg får ondt efter kort tids ridning...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med dårlig ryg, lænd, bækken eller haleben etc....
  • #1   3. feb 2013 jeg døjer med lignende problemer og jeg er altså rigtig glad for min wintec 500 dressur med cair sadel.

• #2   3. feb 2013 jeg har en gammel skade i mit korsben, og ja så også lige forstuvet mit haleben. nå men jeg har haft skaden siden jeg var 18, styrt fra hest, og jeg har fundet ud af at jeg skal have meget støtte i sædet, så Kieffer Master er den jeg har det bedst i, super dybt sæde og jeg har ikke ondt efter jeg har redet, og haft mange rigtigt mange forskellige sadler, dog primært kieffer, og lidt stubben. men Masteren er guld for mig .. elsker min sadle

• #3   3. feb 2013 Tina jeg har faktisk prøvet en Kieffer Inzell som var helt fantastisk men dengang døjede jeg ikke nær så meget med ryggen og var for langsom om at slå til ...så da jeg endelig var kommet til konklusionen om at sadlen godt måtte koste lidt tja så var sadlen solgt ;(
    Trine: jeg har faktisk tænkt på Bates (læder) som jo er stort set magen til wintec men mest fordi min ændrer form sommer og vinter...så hvis den kunne være god at ride i skulle jeg måske overveje at prøve sådan en smiley

• #4   3. feb 2013 Og bonus ved kiefferen er at bommen er reguler bar, så hvis hesten ændre sig behøver man ikke skifte sadlen ud ... min er gået fra bred, til super smal til mega bred alt efter hest og som det er nu, er der rigtigt mange af dem super billig .. imo

• #5   3. feb 2013 altså jeg har dårlig lænd men har ikke købt sadl efter det (da jeg havde købt den inden og det kom efter jeg havde født) men jeg syntes selv den er fantastisk men når det er sagt har jeg IKKE EN DYT forstand på det...
    jeg føgler jeg sider MEGA godt i min og jeg sider 100 gange bedre fast i den iforhold til alle de andre jeg har prøvet (har lige købt ny hest og der prøvede jeg jo deres sadler)
    men jeg købte en brugt wintec pro cair der var under et år gammel med alle papirene og må sige jeg har ALDRIG fortrudt og jeg var så heldig at den var billig så det kunne ikke være vedre og har hørt at de der wintec har en god støtte og er nem at passe dem ind til både hesten og rytteren

• #6   3. feb 2013 minændre også form og så skifter jeg bare kopjernet smiley dejligt nemt.
    bates ja og dog min hingst går med en bates og den sidder jeg ikke nær så godt i synes jeg.

• #7   3. feb 2013 jeg har et forskudt led i lænden og jeg bruger min Wintec Isabell Werth dressursadel som jeg er glad for og får ikke ondt i ryggen af at ride med den.

Dog har jeg ingen problemer med haleben så derfor kan jeg ikke fortælle om den vil være god til dette

• #8   3. feb 2013 Jeg døjer med præcis de problemer + en skæv hofte.
    Jeg rider i en passier young champ dressur sadel. Den er meget kort og er en junior sadel men den er rigtig god hvis man ikke har så stor numse.

Men jeg synes du skal snakke med en sadelmager om det, den slags burde de også kunne hjælpe med.

• #9   3. feb 2013 jeg døjer med skøv ryg og skæve hofter, plus daglige smerter i ryg/nak hvis jeg ikke sidder/går ordenligt, men sandelig også rider. det har forbedret sig meget, efter jeg byttede min isabell werth wintec ud, men en kieffer lusitano kür excellent. den har en rigtig god benstøtte, som hverken er for lille eller for voldsom, så man bliver ikke låst (gjorde jeg før hvilket tit resulterede i en låst hofte - det gør pisse nas!) og sædet er dybt og godt formet, så man får god støtte både fortil og bagtil, så men ryger ikke så nemt forover, og man svejer ikke i ryggen smiley jeg er umådelig glad for den sadel!

• #10   3. feb 2013 skæv ryg*

• Heidi S
    Heidi S Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 2 Heste: 1 Svar: 1
    #11   3. feb 2013 Jeg har en diskusprolaps og det eneste jeg kan holde ud at sidde i er min Amerigo dressur sadel. I den føler jeg, at jeg bliver placeret rigtigt og ikke falder sammen, sidder skævt eller bliver låst.

• #12   3. feb 2013 Mange tak allesammen smiley kom gerne med flere bud...jeg har nemlig også en hest der er svær at finde sadel til...dels fordi den er ret kortrygget, ingen høj lansemærke...til tider ret rund og alligevel ikke med super mange muskler...men når hun rides så ændrer hun sig til slank sportspony og alt derefter så passer sadlen bare ikke og det duer jo ikke at sadlen skal til sadelmager en måned hvert halve år for at passe hesten smiley

• #13   3. feb 2013 Jeg har en knogle der sidder forkert i min lænd som gør at det går ondt engang imellem.. Går til kiro smiley
    Men jeg rider faktisk uden sadel og jeg synes selv jeg sidder meget bedre uden, og jeg kan faktisk slette ikke finde ro i den sadel jeg har nu uden lammeskinds overtræk på. Jeg har lige fået en ride-on-pad som er trykfordelende og som jeg sidder rigtig god i uden at det gør ondt.
    Jeg ved ikke om jeg vil bruge massevis af penge på en ny sadel da jeg ikke rider stævner.

profilbillede
  • #14   3. feb 2013 Mette K.
    Jeg kan anbefale en Bates Innova og passier

Ingdams ligger på Sjælland, de er fantastiske til sadler og tilpasning. de kører til Jylland ca. hver 3 uge. smiley

• #15   3. feb 2013 Anna Kirstine...uden sadel duer slet ikke dels har den ingen sadelleje så jeg kan simpelthen ikke holde mig fast og dels kan min ryg desværre ikke holde til at jeg kommer til at hænge til den ene side ved et lille hop eller andet smiley og da min ikke er super erfaren og pt. lige ved at lære galoppen så er galop anspringene ret voldsomme smiley og så vil jeg gerne ride stævner også og da skal det jo være en godkendt dressursadel...
    Jeg overvejer at købe en cheyenne barefoot drytex til at have til skovture etc. for da får jeg simpelthen for ondt af at ride i den anden sadel....men den er jo også dyr...så hvis jeg nu kunne bytte min nuværende sadel til en anden der virkede bedre for mig og som jeg godt kunne klare at ride tur i indimellem også ville det jo være helt perfekt smiley

• #16   3. feb 2013 Jeg har en knogle som en knækket, nede i lend ( det har et fint ord som jeg vil undlade her) + Slidgigt midt i ryg + en gammel skade i venster side .
    det gjorde at jeg for det 1. hade svært ved at komme op på hesten , men højer side kunne blive helt følese løs fra tær til nakke
    det bedste for hest og mig blev en Triners kombi sadel med den har vi ingen gener hverken den eller mig

Vi har haft Wintec før 2 stk og den sidste svor jeg hvis ikke jeg fik en sadel som jeg kunne ride 30 km i holdt jeg op med at ride.
    Det tog godt nok lang tid at finde den rigtige også fordig den helt alm. hest jeg har er meget svær at finde en sadel som passer til
    VH
    annette

• #17   3. feb 2013 ja sadelverdenen er en jungle selv når det "kun" er hesten den skal tilpasses smiley men kunne forestill emig at det er endnu værre når det også er rytteren der har skavanker smiley

Kommentér på:
Til jer med dårlig ryg, lænd, bækken eller haleben etc....

Annonce