Til jer med dårlig ryg, lænd, bækken eller haleben etc.... {{forumTopicSubject}}
Jeg mangler lidt feedback og håber I vil være behjælpelige...men svar venligst kun hvis I i den grad bøvler med ovenstående problemer...ikke bare hvis I synes jeres sadel er fantastisk men I ikke normalt bøvler med ryg etc...
Jeg har desværre en ret dårlig ryg og efter et ret stort vægttab så kommer mit skæve haleben desværre til at mærkes ret voldsomt...det stikker ud og ned i sadlen og derudover kan jeg mærke mine balleknogler i sadlen
Jeg døjer med hekseskud ret ofte som gør at jeg er låst og i perioder slet ikke kan ride...derudover har jeg en revne i en disc i ryggen som ikke rigtig vil hele...
Men men men...jeg har hørt om rigtig mange der døjer med nogenlunde det samme men som har fundet en god sadel der hjælper....men er der nogen derude der kan fortælle mig hvilke nogle jeg skal kigge efter...
Jeg har en OS dressursadel idag og den har været helt fantastisk men nu hvor jeg døjer så meget med ryggen så hjælper den mig ikke nok længere og jeg får ondt efter kort tids ridning...
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.144
Trine: jeg har faktisk tænkt på Bates (læder) som jo er stort set magen til wintec men mest fordi min ændrer form sommer og vinter...så hvis den kunne være god at ride i skulle jeg måske overveje at prøve sådan en
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
maj 2006
Følger: 40 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 169 Svar: 799
jeg føgler jeg sider MEGA godt i min og jeg sider 100 gange bedre fast i den iforhold til alle de andre jeg har prøvet (har lige købt ny hest og der prøvede jeg jo deres sadler)
men jeg købte en brugt wintec pro cair der var under et år gammel med alle papirene og må sige jeg har ALDRIG fortrudt og jeg var så heldig at den var billig så det kunne ikke være vedre og har hørt at de der wintec har en god støtte og er nem at passe dem ind til både hesten og rytteren
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
bates ja og dog min hingst går med en bates og den sidder jeg ikke nær så godt i synes jeg.
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.588
Dog har jeg ingen problemer med haleben så derfor kan jeg ikke fortælle om den vil være god til dette
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Jeg rider i en passier young champ dressur sadel. Den er meget kort og er en junior sadel men den er rigtig god hvis man ikke har så stor numse.
Men jeg synes du skal snakke med en sadelmager om det, den slags burde de også kunne hjælpe med.
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.844
jul 2008
Følger: 2 Heste: 1 Svar: 1
maj 2007
aug 2009
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 799
Men jeg rider faktisk uden sadel og jeg synes selv jeg sidder meget bedre uden, og jeg kan faktisk slette ikke finde ro i den sadel jeg har nu uden lammeskinds overtræk på. Jeg har lige fået en ride-on-pad som er trykfordelende og som jeg sidder rigtig god i uden at det gør ondt.
Jeg ved ikke om jeg vil bruge massevis af penge på en ny sadel da jeg ikke rider stævner.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 78
Jeg kan anbefale en Bates Innova og passier
Ingdams ligger på Sjælland, de er fantastiske til sadler og tilpasning. de kører til Jylland ca. hver 3 uge.
maj 2007
Jeg overvejer at købe en cheyenne barefoot drytex til at have til skovture etc. for da får jeg simpelthen for ondt af at ride i den anden sadel....men den er jo også dyr...så hvis jeg nu kunne bytte min nuværende sadel til en anden der virkede bedre for mig og som jeg godt kunne klare at ride tur i indimellem også ville det jo være helt perfekt
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 885 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
det gjorde at jeg for det 1. hade svært ved at komme op på hesten , men højer side kunne blive helt følese løs fra tær til nakke
det bedste for hest og mig blev en Triners kombi sadel med den har vi ingen gener hverken den eller mig
Vi har haft Wintec før 2 stk og den sidste svor jeg hvis ikke jeg fik en sadel som jeg kunne ride 30 km i holdt jeg op med at ride.
Det tog godt nok lang tid at finde den rigtige også fordig den helt alm. hest jeg har er meget svær at finde en sadel som passer til
VH
annette
maj 2007
Til jer med dårlig ryg, lænd, bækken eller haleben etc....