{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Til England i ½ år og arbejde med heste?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg går og tænker på, at det da kunne være meget fedt at komme på en slags hesteophold i udlandet efter gymnasiet.. Er der nogen af jerder har erfaring med det?
Det første jeg kom i tanke om , var england og New Forest? Der har de jo "vilde" ponyer, som man kunne hjælpe med at passe, eller man kunne arbejde på et stutteri el.lign.

Jeg tænkte bare om nogen havde nogen som helst erfaring med noget lignende, hvor man tog til udlandet og arbejdede i ½-1 helt år? Jeg synes i hvert fald det kunne være en god mulighed for at komme lidt ud og se noget andet, og samtidig kunne jeg lære at klare mig selv, lære nye mennesker at kende og i det hele taget prøve noget helt nut?

Virker det helt tosset, og er der noget der har nogle tips eller nogle erfaringer de vil dele?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til England i ½ år og arbejde med heste??
  • #1   3. feb 2013 jeg har boet i England i 20 år og haft rideskole der. har mange kontakter--- hv ad har du erfaring med ?

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #2   3. feb 2013 Nej ved ikke om jeg har nogle arbejserfaringer , men kender da en masse englændere og VED at de er ekstremt nærrige.
    Så finder du et godt evt stutteri at arbejde for så sørg endelig for at få en GOD kontrakt på både arbejdsvilkår, lønninger osv INDEN du tager afsted.
    Kh Karina

• #3   3. feb 2013 Min mor har været i USA.
    Det er godt nok 25 år siden, men hun snakker regelmæssigt om det, hun har billeder der fra. Min mor var ved en amerikansk dame, som havde den her store gård, hun var dybt forelsket i DV. Så hun opkøbte dem - men hun kunne ikke ride, så min mor og hendes veninde red de her skønne DV, til stævner, kåringer osv. samtidig med det, så hjalp de i stalden.

Jeg har selv overvejet det meget!! Det kunne være vildt fedt smiley

• #4   3. feb 2013 Har selv tænkt samme tanke, at jeg efter gymnasiet ville tage ud og rejse.
    - Evt. på et stutteri, hvor jeg kunne få en masse viden i min rygsæk, og få et kick i ridningen. På det tidspunkt er jeg 19-20 år.
    Men det er jo ikke ligefrem nemt, når man har egen hest her i DK, og man ikke rigtig kender de rette folk, der vil kunne få én ind som rytter på et stutteri

• #5   3. feb 2013 jeg er fra england jeg vide ikke helt med de newforest bare at de er ude heller året rundt smiley men staldarbejde er hårdt for ikke særligt mange penge fordi så mange gøre stald hjælp for nedsat i opstaldning også at ridning er noget andet en here over for første er der slet ikke igen gang halv delen af ridehaler der over vi alle sammen rider max på udendørs baner ellers rider meget ude i naturen plus dem da har en ridehal betaler MEGET for deres opstaldning!!!
    håber det kan hjælp dig ikke til skram dig væk fra at gøre det fordi alle folk i england er mega søde smiley og er mega venlig smiley

• #6   3. feb 2013 Jeg skal et ½ til et helt år til england næste år smiley
    Skal arbejde i en springstald og være hestepasser osv. smiley

• #7   3. feb 2013 Du VOVER på at tage afsted!!! Jeg kan da ikke undværer dig i ½ År :((( smiley

Men jeg syntes alligevel at du skulle prøve det, for tror at det er en oplevelse for livet som du aldrig ville glemme smiley

Møøøs :-*

• #9   3. feb 2013 Dejligt med så mange svar! smiley
    Jeg har ikke som sådan gjort mig så mange tanker, bare fået ideen om, at det at tage til udlandet ville være fedt! Både for at prøve og se noget andet, samt få en masse god viden og fede oplevelser i bagagen smiley Jeg tænkte netop noget staldarbejde, evt motionering af hestene, eller noget helt andet kunne jo være at ride med turister..? Det ved jeg ikke hvor meget de gør, men der er da et par steder i dk med noget ridning, hvor man betaler for en enkelt tur i naturen - så det har de vel også? smiley Jeg fandt en hjemmeside med over 80 jobopslag - folk som søgte "grooms" til deres store eller små stutterier.. Og nogle af dem var endda med bolig og mulighed for at medbringe egen hest.. Tror det mest var myntet på englændere, men hvad fanden- andre kan vel også søge? smiley

• #10   3. feb 2013 Anne Krogh
    Hvordan fandt du frem til stedet? Og hvad skal du over og lave? Og hvis det ikke er for meget forlangt - hvor gammel er du? smiley

• #12   4. feb 2013 Jeg har bare kigget på forskellige topryttere og er i gang med at skrive en ansøgning til dem. Jeg regner med, at jeg skal over og passe stalden, dvs. Muge ud, fodre, lukke ind og ud osv., og så at skulle være med som groom til stævner og gøre hestene klar. Jeg ved godt, at jeg nok ikke kommer til at ride så meget, men det er for oplevelsens skyld, at jeg tager derover. Tror nemlig at mange har alt for høje forventninger og tror, at de kan komme over og ride en masse gode heste og så ender med at blive skuffet, fordi de kun skal arbejde i stalden.
    Jeg er 18 år og bliver 19 inden at jeg tager afsted smiley

• #13   4. feb 2013 Jeg tænkte det samme som dig smiley Muge, fodre, lukke heste ind og ud, og så at hjælpe til som groom til stævner eller opvisninger smiley
    Jeg regner med at det skal være som en slags sabbatår, når jeg er færdig med gymnasiet, hvilket vil sige 2014..
    For mig er det ikke så vigtigt at det er med en toprytter,men bare at det er et venligt sted med rare mennesker, og man kan blive en del af et "team".. Men det med at finde en rytter at arbejde hos, lyder også som god idé! Det vil jeg helt sikkert tænke over!

Fedt at jeg ikke er den eneste med en sådan idé!
    Noget af det der også slog mig var, og der ikke måske var en slags organisation der sendte unde afsted på sådan nogle jobs i udlandet.. Lidt ligesom de kan sende unge på highschool.. Nogle der lidt lettere kunne formidle en ansøgning og lign. og som havde kontakter til de gode steder?

• #14   4. feb 2013
    http://www.yardandgroom.com/

Kommentér på:
Til England i ½ år og arbejde med heste??

Annonce