Til England i ½ år og arbejde med heste?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Jeg går og tænker på, at det da kunne være meget fedt at komme på en slags hesteophold i udlandet efter gymnasiet.. Er der nogen af jerder har erfaring med det?
Det første jeg kom i tanke om , var england og New Forest? Der har de jo "vilde" ponyer, som man kunne hjælpe med at passe, eller man kunne arbejde på et stutteri el.lign.
Jeg tænkte bare om nogen havde nogen som helst erfaring med noget lignende, hvor man tog til udlandet og arbejdede i ½-1 helt år? Jeg synes i hvert fald det kunne være en god mulighed for at komme lidt ud og se noget andet, og samtidig kunne jeg lære at klare mig selv, lære nye mennesker at kende og i det hele taget prøve noget helt nut?
Virker det helt tosset, og er der noget der har nogle tips eller nogle erfaringer de vil dele??
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 143
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
Så finder du et godt evt stutteri at arbejde for så sørg endelig for at få en GOD kontrakt på både arbejdsvilkår, lønninger osv INDEN du tager afsted.
Kh Karina
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 78
Det er godt nok 25 år siden, men hun snakker regelmæssigt om det, hun har billeder der fra. Min mor var ved en amerikansk dame, som havde den her store gård, hun var dybt forelsket i DV. Så hun opkøbte dem - men hun kunne ikke ride, så min mor og hendes veninde red de her skønne DV, til stævner, kåringer osv. samtidig med det, så hjalp de i stalden.
Jeg har selv overvejet det meget!! Det kunne være vildt fedt
okt 2007
Følger: 80 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 253
- Evt. på et stutteri, hvor jeg kunne få en masse viden i min rygsæk, og få et kick i ridningen. På det tidspunkt er jeg 19-20 år.
Men det er jo ikke ligefrem nemt, når man har egen hest her i DK, og man ikke rigtig kender de rette folk, der vil kunne få én ind som rytter på et stutteri
feb 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 23
håber det kan hjælp dig ikke til skram dig væk fra at gøre det fordi alle folk i england er mega søde
maj 2008
Følger: 162 Følgere: 268 Heste: 10 Emner: 120 Svar: 931
Skal arbejde i en springstald og være hestepasser osv.
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.890
Men jeg syntes alligevel at du skulle prøve det, for tror at det er en oplevelse for livet som du aldrig ville glemme
Møøøs :-*
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 16
Jeg har ikke som sådan gjort mig så mange tanker, bare fået ideen om, at det at tage til udlandet ville være fedt! Både for at prøve og se noget andet, samt få en masse god viden og fede oplevelser i bagagen
maj 2008
Hvordan fandt du frem til stedet? Og hvad skal du over og lave? Og hvis det ikke er for meget forlangt - hvor gammel er du?
maj 2008
Følger: 162 Følgere: 268 Heste: 10 Emner: 120 Svar: 931
Jeg er 18 år og bliver 19 inden at jeg tager afsted
maj 2008
Jeg regner med at det skal være som en slags sabbatår, når jeg er færdig med gymnasiet, hvilket vil sige 2014..
For mig er det ikke så vigtigt at det er med en toprytter,men bare at det er et venligt sted med rare mennesker, og man kan blive en del af et "team".. Men det med at finde en rytter at arbejde hos, lyder også som god idé! Det vil jeg helt sikkert tænke over!
Fedt at jeg ikke er den eneste med en sådan idé!
Noget af det der også slog mig var, og der ikke måske var en slags organisation der sendte unde afsted på sådan nogle jobs i udlandet.. Lidt ligesom de kan sende unge på highschool.. Nogle der lidt lettere kunne formidle en ansøgning og lign. og som havde kontakter til de gode steder?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
http://www.yardandgroom.com/
Til England i ½ år og arbejde med heste??