{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Bidstørrelse {{forumTopicSubject}}

Ved det godt, jeg er gået ind på et farligt emne og nu bliver jeg sikkert spist levende.
Men overvejer at købe et nyt bid til min pony. Lige nu går hun med et tredelt alm trensebid og vil gerne have det udskiftet med et baucher bid. Men har ingen idé om størrelse.

Nogen der ved hvad man ca. bruger til fjordhesteblandinger (Stor Kat 2, lille Kat 1) I kan se Blakken på min profil..

Og igen, farligt emne og jeg burde nok have målt hendes nuværende. Men ville lige høre jer alligevel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidstørrelse
  • #1   7. feb 2013 Ofte bruger den "samme" str bid som dækken smiley
    F,eks, min dreng bruger 125 i dækken, så han bruger også 12,5 i bid smiley
    Jeg synes tit det kan hægtes sammen smiley

Ellers prøv at mål det bid den har nu smiley uden ringe selvfølgelig smiley

• #2   7. feb 2013 Mit bud er 12,5. Men det er bare et gæt og svært at sige om det er korrekt.

• #3   7. feb 2013 Problemet er at jeg ikke har mulig for at måle mit bid smiley Og str 125 er for lille og 135 er for stor (hvis vi snakker dækkener) så håber min er en undtagelse smiley

• #4   7. feb 2013 Køb eller find en med en bid måler..
    (link fjernet)
    Det er det sikreste.

Tror ikke på den med dækner.
    Min pony bruger 135 i dækken men 14-14,5 i bid.
    Min venindes bruger 135 i dækken men 11,5 i bid..

• #5   7. feb 2013 Tror ikke du kan regne med 'dækkenregelen' for min hest bruger 145 i dækken og 12,5 i bid smiley

• #6   7. feb 2013 Men forstår ikke hvorfor du ikke bare måler dit bid i stedet for at spørge nogle der ikke kender din hest? Bare fordi den er så og så høj kan den sagtens have en mega stor mund eller en meget lille mund?? Det er lidt svært for nogle på hestegalleri og bedømme smiley

• #7   7. feb 2013 Altså nu har hun jo et bid i forvejen, har bare ikke mulighed for at måle det pt.
    Men bare glem det smiley Det kunne jo godt være at bidstørrelsen var lige så 'nem' at gætte som dækkenstørrelsen eller hvad ved jeg smiley

• #8   7. feb 2013 Tag en linial med ud i stalden. Mål hvor bred hun er fra mundvige til mundvige. Læg så en cm til og du har bredden på dit nye bid:-) vil gætte på hun bruger.,12 cm:-)

• #9   7. feb 2013 Tak Stald Joy, det kan jeg bare ikke smiley

Men til jer alle: Glem det, min far skulle forbi Horze for mig idag og da jeg ikke har tid til at smutte forbi krikken inden han tog derover ville jeg høre jer. Vidste godt det måske var umuligt at finde en størrelse men hellere spørge og fortryde end ikke spørge og fortryde det. Men nu er han kørt og det er forsent, fortsat god dag smiley

• #10   7. feb 2013 Du ved godt at baucher har en smule stangeffekt?:-) horze har kun 2delt baucher mener jeg.så hvis hest ska ha 3delt kan det købes hos teigar og karlslund(dem der laver biddet) har selv et liggende,bruger det en sjælden gang på tur..brugte det en overgang på banen,hvor vitus v!ik svared ordentligt på alm 3delt.gør han nu,så som sagt bruger jeg det sjældent.veninde har haft lånt det til overfrisk pony,der heller ik svared ordentligt på biddet

• #11   7. feb 2013 Anja: Er Baucher et stærkt bid? smiley Altså meget stærk eller kun en anelse mere end alm. bid? For så er det vidst ikke sådan et jeg skal have smiley

Kommentér på:
Bidstørrelse

Annonce