848 visninger
|
Oprettet:
ang salg af hest grundet? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen. er desværre kommet i den situation at jeg grundet studier, barn, familie osv. ikke har den fornødne tid til mine dejlige heste. Så jeg har valgt at sælge ud/aflevere tilbage/aflive. men jeg synes det er super hårdt.
specielt det at skulle af med moon, hun betyder så meget for mig.
jeg har lidt den tanke i baghovedet, at jeg en gang får hest igen, når min dreng er blevet lidt større og jeg er færdig med uddannelse.
er der nogle af jer der evt har samme tanke, har prøvet det eller på vej til at kunne få hest igen?
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 400 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.372
sep 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 29
okt 2009
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 461
Min søster har 2 små børn, en på 3 og en fra august.. hun skal til at skrive phd og hun er også gift.. hun har 3 heste.. og ja hun har måske ikke tid til at stå og kæle med dem i 5 timer hver dag, men hun har besluttet at de er en del af hendes liv.. så det kan altså sagtens lade sig gøre, specielt når du ikke er alene mor
sep 2008
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
MEN for at være den perfekte mor, er jeg nødt til at gøre noget, der giver mig glæde og mening i livet, og for mig er det hesten og omgangen med denne. Jeg kan ikke undvære at heste i mit liv. Det er mit frirum, hvor jeg lader op.. Det der måske er det afgørende, er måske også om man har en forstående mand, for det har jeg heldigvis! Han forstår, hvor vigtig det er for mig at have hest og opfordrer mig ligefrem til det, fordi det gør mig gladere og dermed også min søn, for fungere jeg ikke, så påvirker det min søn. Jeg vil ikke miste mig selv"fordi jeg har børn.. men der er selvfølgelig nogle hensyn man skal tage. Fx. betyder det fuldpas for mit vedkommende, eller så godt som, så jeg kan blive væk med god samvittighed, hvis ungerne eksempelvis er syge. og på den måde kan jeg nyde hesten og ridningen, når jeg så er hos hesten...
Synes du skal overveje nøje, hvad der er vigtigt for at du trives, for faktum er bare, at ens børn ikke trives, hvis man ikke selv gør:-)
sep 2008
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Men du skriver du har truffet et valg og så er det ikke vores opgave og overbevise dig om andet.
Jeg har heste og har hele tiden haft det - også i opstaldning et par år...mens min datter var 3-5 år - hun er 8 år nu, snart 9.
Det har da været hårdt - tog også min uddannelse imens og har været alene med hende fra hun var 4 mdr til hun var 7 år.
Men som Mitte siger - så havde jeg også brug for noget i mit liv, som ikke omhandlede børn - noget der kunne give fornyet energi/et pusterum.
Eneste minus ved, at have hestene i opstaldning var, at jeg partout var tvunget til og tage min datter med derud hver dag - og det var ikke altid lige sjovt. Men samtidig var det også hårdt, da jeg fik hestene hjem og stod med det fulde ansvar helt alene - sygdom eller ej....så var der ikke andre end mig til og klare tingene og der skulle fodres, lukkes ud, muges ud, tages ind og ses efter til nat uanset hvor syg man så end var.
Sådan er det stadig - er igen alene med hende, men nu er hun jo pludselig blevet en stor pige og jeg kan med sindsro gå i stalden og hygge med hestene, mens hun har gang i andre ting.
Det ér svært når de er helt små - men muligheden for og have hest er der, hvis det er det man ønsker.
Havde jeg ikke stået alene, så havde det ved gud været langt nemmere....jeg sad altid stavnsbundet om aftenen - det havde jeg ikke gjort hvis jeg havde haft en mand der ville tage del i familielivet.
jul 2007
Følger: 136 Følgere: 733 Heste: 15 Emner: 175 Svar: 1.385
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
Men jeg har valgt ikke at sælge for så mister jeg ham jo og vil ærlig talt ikke sælge ham. Har selv avlet ham og vil ikke have han evt havner ved dårlige steder så derfor er det vigtigt for mig stadig at eje ham så jeg stadig har "fat" i den sidste ende
sep 2008
Men tror jeg vil se om jeg ikke kan finde en rigtig sød part til hende, der kan give den omsorg som jeg desværre ikke har tiden til. for det kunne da være rart hvis man bare kunne se hende ene gang i mellem og lige tage en enkelt tur på hende i ny og næ. for kan ikke undvære det, men føler mig nødsaget til at gøre det. for jeg er nødt til at være færdig med uddannelse, før vi har økonomi til at købe et hus/gård med plads til hest.
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Nu er mine børn så store at jeg mener at jeg godt kan ride igen så nu er jeg igang igen ...
Så fordi du ikke kan finde tiden til det, skal du ikke have det dårligt nogle kan og andre ( deribland mig) kan ikke altid så jeg vil sige som du føler det nu, ville jeg sætte det lidt på standby til ungerne er lidt større
jeg har ejet hesten hele tiden, men ikke brugt den og har haft nogle fantastiske mennesker i mit liv der har hjulpet mig med ham
ang salg af hest grundet?