{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

ang salg af hest grundet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. er desværre kommet i den situation at jeg grundet studier, barn, familie osv. ikke har den fornødne tid til mine dejlige heste. Så jeg har valgt at sælge ud/aflevere tilbage/aflive. men jeg synes det er super hårdt.

specielt det at skulle af med moon, hun betyder så meget for mig. smiley

jeg har lidt den tanke i baghovedet, at jeg en gang får hest igen, når min dreng er blevet lidt større og jeg er færdig med uddannelse.
er der nogle af jer der evt har samme tanke, har prøvet det eller på vej til at kunne få hest igen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang salg af hest grundet?
  • #1   8. feb 2013 Hvorfor ikke låne dem ud indtil du kan have hest igen? Eller finde parter?

• #2   8. feb 2013 jeg har overvejet tanken, og hvis den rigtige pige kommer og hun kune er int i at låne, er det fint med mig. Men grunden til salg, er jo, at jeg ikke ved om der går 1 eller 10 år før jeg får hest igen. Jeg har en dreng på 2 som bliver 3 til oktober og mig og min kæreste skal giftes til maj og derefter vil vi gerne have nummer 2. så der kommer til at gå en del år, før jeg får mulighed for at få hest igen.

• #3   8. feb 2013 Altså hvis du virkelig ikke vil af med dem, så handler det bare om prioritering!

Min søster har 2 små børn, en på 3 og en fra august.. hun skal til at skrive phd og hun er også gift.. hun har 3 heste.. og ja hun har måske ikke tid til at stå og kæle med dem i 5 timer hver dag, men hun har besluttet at de er en del af hendes liv.. så det kan altså sagtens lade sig gøre, specielt når du ikke er alene mor

• #4   8. feb 2013 det er da fantastisk at hun kan få det til at fungere. dejligt for hende. men jeg vil gætte på at hun har egen gård hvor det er muligt for hende at have hestene. det gør det lige en tand nemmere. det har jeg ikke. og godt nok bor jeg ikke mere end 2 km fra hestene. men synes stadig det trækker tænder ud og forholdet mellem min far (hvor hestene står) og jeg bliver ikke bedre af det. derudover prioriterer jeg min dreng højest.

• #5   8. feb 2013 Du skal gøre hvad du føler mest for, er det salg, så må det være det rette... Jeg vil dog sige, som mor til en på halvandet år og en i vente til ma, mand, hus og det hele, så er jeg selv hesteejer, og jeg prioritere min søn og den lille ny frem for ALT, de skal ikke mangle noget, hverken kærlighed eller materielt..
    MEN for at være den perfekte mor, er jeg nødt til at gøre noget, der giver mig glæde og mening i livet, og for mig er det hesten og omgangen med denne. Jeg kan ikke undvære at heste i mit liv. Det er mit frirum, hvor jeg lader op.. Det der måske er det afgørende, er måske også om man har en forstående mand, for det har jeg heldigvis! Han forstår, hvor vigtig det er for mig at have hest og opfordrer mig ligefrem til det, fordi det gør mig gladere og dermed også min søn, for fungere jeg ikke, så påvirker det min søn. Jeg vil ikke miste mig selv"fordi jeg har børn.. men der er selvfølgelig nogle hensyn man skal tage. Fx. betyder det fuldpas for mit vedkommende, eller så godt som, så jeg kan blive væk med god samvittighed, hvis ungerne eksempelvis er syge. og på den måde kan jeg nyde hesten og ridningen, når jeg så er hos hesten...
    Synes du skal overveje nøje, hvad der er vigtigt for at du trives, for faktum er bare, at ens børn ikke trives, hvis man ikke selv gør:-)

• #7   8. feb 2013 jamen jeg har overvejet om jeg skulle af med de 2 af dem og så beholde hende Moon. Men problemet er, at jeg bor på landet, så der vil være langt ud til et sted med fuldpas. og synes jeg får dårlig samvittighed når jeg ikke får hende redet, for hun er simpelthen så nem og kan sagtens stå stille. men så er der også lige at have pengene til det.

• #9   8. feb 2013 Enig med Mitte.

Men du skriver du har truffet et valg og så er det ikke vores opgave og overbevise dig om andet.

Jeg har heste og har hele tiden haft det - også i opstaldning et par år...mens min datter var 3-5 år - hun er 8 år nu, snart 9.
    Det har da været hårdt - tog også min uddannelse imens og har været alene med hende fra hun var 4 mdr til hun var 7 år.
    Men som Mitte siger - så havde jeg også brug for noget i mit liv, som ikke omhandlede børn - noget der kunne give fornyet energi/et pusterum.

Eneste minus ved, at have hestene i opstaldning var, at jeg partout var tvunget til og tage min datter med derud hver dag - og det var ikke altid lige sjovt. Men samtidig var det også hårdt, da jeg fik hestene hjem og stod med det fulde ansvar helt alene - sygdom eller ej....så var der ikke andre end mig til og klare tingene og der skulle fodres, lukkes ud, muges ud, tages ind og ses efter til nat uanset hvor syg man så end var.

Sådan er det stadig - er igen alene med hende, men nu er hun jo pludselig blevet en stor pige og jeg kan med sindsro gå i stalden og hygge med hestene, mens hun har gang i andre ting.

Det ér svært når de er helt små - men muligheden for og have hest er der, hvis det er det man ønsker.
    Havde jeg ikke stået alene, så havde det ved gud været langt nemmere....jeg sad altid stavnsbundet om aftenen - det havde jeg ikke gjort hvis jeg havde haft en mand der ville tage del i familielivet.

• #10   8. feb 2013 Helt enig med Mitte

• #11   8. feb 2013 nu er det ikke fordi jeg har barn eller noget men min plan er også min hest skal lånes ud, da jeg ikke rigtig kan få det til at hænge helt sammen økonomisk og så har jeg ikke rigtig lysten til ridning og min blir 5 i år og skulle gerne rides noget mere .
    Men jeg har valgt ikke at sælge for så mister jeg ham jo og vil ærlig talt ikke sælge ham. Har selv avlet ham og vil ikke have han evt havner ved dårlige steder så derfor er det vigtigt for mig stadig at eje ham så jeg stadig har "fat" i den sidste ende smiley

• #12   17. feb 2013 Hvor er det rart at kunne lufte det med sådan nogle dejlige mennesker som jer, det betyder meget for mig. Og ja som en af jer skriver, så er hun rigtig speciel for mig. selvom hun ikke er blevet som høj jeg kunne have ønsket mig, men hun er så meget mere for mig. og det er sku også svært at skulle tage den beslutning. men det er svært det der med at skulle afsted hver dag og skal ud og køre og alt muligt. i stdedet for at kunne gå ud til hende.

Men tror jeg vil se om jeg ikke kan finde en rigtig sød part til hende, der kan give den omsorg som jeg desværre ikke har tiden til. for det kunne da være rart hvis man bare kunne se hende ene gang i mellem og lige tage en enkelt tur på hende i ny og næ. for kan ikke undvære det, men føler mig nødsaget til at gøre det. for jeg er nødt til at være færdig med uddannelse, før vi har økonomi til at købe et hus/gård med plads til hest.

• #13   17. feb 2013 jeg er mor, og jeg har måtte sætte min konkurrence ridning på standby i nogle år mens ungerne var små, og ved du hvad de år er faktisk gået hurtigt, jeg tænker ofte på sidste gang jeg startede ... og så bagefter så hov er det godt nok så mange år siden. fordi jeg orkede ikke at skulle stresse rundt som en gal for at mine børn skulle have glæde af mig og økonomien, så hesten blev lånt ud og jeg red ikke. og det betyder meget om man har dem hjemme eller har dem ude, med tid og jeg blev alene med mine på et tidspunkt ... der kunne jeg bare ikke mere .. der var min hest ( som jeg havde fået hjem igen) bare pynt, et sted jeg smed penge så lånte min veninde ham til selskab til hendes ... det var en stor lettelse for mig og hesten tror jeg

Nu er mine børn så store at jeg mener at jeg godt kan ride igen så nu er jeg igang igen ...

Så fordi du ikke kan finde tiden til det, skal du ikke have det dårligt nogle kan og andre ( deribland mig) kan ikke altid så jeg vil sige som du føler det nu, ville jeg sætte det lidt på standby til ungerne er lidt større smiley

jeg har ejet hesten hele tiden, men ikke brugt den og har haft nogle fantastiske mennesker i mit liv der har hjulpet mig med ham

Kommentér på:
ang salg af hest grundet?

Annonce