{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
344 visninger | Oprettet:

Bomløse sadler (spørgsmål) {{forumTopicSubject}}

Måske minder det lidt om mit gamle forum, men jeg har nu en masse spørgsmål.

Der er virkelig mange meninger til hver en bomløs sadel.
Nogle siger de er stive, andre siger der skal skiftes kopjern, man har ingen støtte, ingen bøjler osv. Osv.
Men jeg har også hørt gode ting om dem.
Så foreksempel en skrive at efter de havde fået en bomløs sadel, var deres hest blevet meget roligere.
Jeg ved det er forskelligt fra sadel til sadel, fra hest til hest og fra rytter til rytter:-)

Min kusine fortalte mig en masse godt om en hun havde redet i, kan dog ikke huske hvilken model det var.

I mit tidligere forum linkede jeg kun til bomløse sadler, men folk sagde de ikke kunne anbefale dem, hmm.

Jeg skal konfirmeres i år og mine forældre spurgte mig om hvad jeg ønskede mig. Længe har jeg tænkt på en bomløs sadel.
Tror det kunne være meget bedre for Pasqual, da han er meget anspændt på tur (Kun om vinteren).

Jeg er mest tur rytter og trickspige. Jeg springer dog også i skoven og på sommer skal jeg begynde lidt bane springning.
Vi skal også ride dressur.

Jeg kan godt lide western looket, men også det sportige.
Jeg har ikke underlag, trenser osv. der passer til en brun sadel.

Håber meget på i kan komme med nogle gode forklaringer, med erfaring, råd, links osv.

Naturhesten.dk beskriver ellers barefoots bomløse sadler som fantastiske.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bomløse sadler (spørgsmål)
  • #1   8. feb 2013 Jeg elsker min bomløse sadel - førhen stod min hoppe meget stille pga rygsmerter og hun bed og spændte op når vi sadlede op og stejlede når jeg skulle op - så fik hun en lang pause hvor jeg trænede fra jorden og kun red uden sadel - jeg valgte så at købe en bomløs (denne model (link fjernet) ) og har ikke fortrudt !

Man har fantastisk kontakt til hesten og sadlen er skøn at ride i (kræver dog lidt tilvænning fra bomsadler, men sådan er det jo altid når man køber nyt :))

Bare husk et trykfordelende underlag - især hvis du også springer lidt.

Jeg er glad for de bomløse og køber klart en bomløs når min plag skal tilrides - du skal bare ikke hø ud og købe noget billigt noget, for så er det at stigbøjlerne sidder dårligt placeret og sadlen måske glider rundt osv. Se på dine behov og find den sadel du får glæde af smiley

Den jeg linker til vil nok være et godt bud - jeg har elsket den til turridning og "let" træning - jeg har også sprunget lidt i min smiley

Håber du finder det der passer til jer smiley

• #2   8. feb 2013 CoDok, ja næsten alle heste er lidt kåd:-)
    Og det var overhovedet ikke grunden til jeg skulle have en bomløs, bare en af se positive kommentare om bomløse sadler:-)

F&F - tror da det er den du har linket til som jeg vælger. Mange tak!:-)

Kommentér på:
Bomløse sadler (spørgsmål)

Annonce