{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.383 visninger | Oprettet:

Gummi måtter i boksen!! erfaring?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg har gået og tænkt over om det er en fordel at have gummi måtter i boksene!

De fordele jeg kunne se er at, man kunne spare på strøgelsen, min tanke var at der skulle strøges et tyndt lag savsmuld til at suge tisset, normalt bruger jeg træpille eller savsmuld..
Der skal jo selvfølgelig fjernes klatter hver dag!

Man kunne jo minimere sin mødding meget på denne måde.

Ulemper er jo så at jeg kunne forstille mig at der måske kunne komme til at ligge en del tis under de her måtter!!

Er der nogen der ude der har erfaringer med dette, så kom gerne med jeres erfaring og mening.

Men hold det i en pæn tone.. Vi er her jo ikke for at skade hinanden, men for at blive klogere!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gummi måtter i boksen!! erfaring??
  • #2   12. feb 2013 min hoppe har en gummi måtte forest i boksen ( hun er meget *renlig*) det sparer lidt på strøelse + det aflaster hendes forben (hun er indfodet) jeg er personligt virkelig glad for den og vil finde en mere til min anden lille hests boks. hun står i træpiller hvilket er det bedste strø jeg har prøvet indtil nu. nemt at rengøre og meget drøj i brug og det skiller ikke ligesom spåner. har ingen erfaring med gummimåtter i hele boksen men kan forestille mig det godt kan blive noget gris under måtterne og måske lugt gener. men igen ingen erfaring der.
    men vil ikke undvære måtten til min hoppe.

• #3   12. feb 2013 Du kunne få lagt flydende gummi ud i hele boksen, så kan der ikke komme noget indunder, men den bliver heller ikke, nem at fjerne igen.

• #4   12. feb 2013 Personligt vil jeg mene at gummimåtter kun er til vægge eller foran boksdøre eller under krybben for at beskytte hesten som evt sparker på væggene eller skraber i gulvet ..
    En hel boks med gummimåtter er ikke smart vil jeg mene .. Selvom du strør spåner over vil det stadig blive rigtig glat for sin hest og tror i sidste ende det vil skade mere end det gavner da hesten måske glider i boksen eller andet i den stil ..
    Efter min mening vil en fuldt belagt gummibund kun skulle bruges i en opvågningsboks efter operation.

• #5   12. feb 2013 Tak for svar, smiley
    De gummi måtter jeg havde tænk mig at bruge, er nogen jeg får oppe fra min fars ko stald, da han er holdt med landbruget!
    Disse måtter har riller, netop for at hindre at de ikke skal være glatte smiley

Men prøves det skal det, de kan jo altid slæbes ud af boksen igen smiley
    Tak for jeres svar. Jeg vil gerne høre flere meninger om det smiley

• #6   12. feb 2013 JA, det er en fordel.

Det bliver absolut ikke glat, så er det da nogle mærkelige måtter! Plus at landbruget vil vil for fisen ikke bruge noget, der er farligt for dem?

Man lægger dem jo netop, for at det ikke skal være glat. Også på staldgange..

Mine er ikke rillede, og er netop ikke glatte. Hestene glider på staldgangen, men ligeså snart hun kommer ind i boksen, står hun fast. Det er sådan nogle ting, jeg holder meget øje med.

Der ligger ikke tis under mine, har i hele boksen. Har træpiller. Og det er SÅ meget nemmere at muge i bund.

Altså da jeg ikke havde måtter skulle jeg kæmpe med cement-bunden i boksen, som i øvrigt er vind og skæv.

Nu bruger jeg en alm. greb, ned til måtterne, og det er bare nemmere at vende det.

Jeg kan også med god samvittighed have en lavere bund, og hesten kommer aldrig til at ligge på cement. Selvom jeg ind imellem udskifter bunden.

• #7   12. feb 2013 Søgte lige på google. Det ser ud til at ALLE staldmåtter er skridsikre (og stødabsorberende)- ligesom mine.

Ved godt, nogle får dem gratis, ved grusgrave, men de er jo heller ikke beregnet til at ligge i en boks. De plejer at skøjte rundt i boksen.

http://www.google.dk/#hl=da&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=staldm%C3%A5tte+skridsikker&oq=staldm%C3%A5tte+skridsikker&gs_l=hp.3...991.4904.0.4928.22.20.0.1.1.1.503.4091.0j7j4j3j1j1.16.0...0.0...1c.1.2.hp.poxXSUvs0m8&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42261806,d.bGE&fp=4e0e9085a4ec4429&biw=1280&bih=717

• #8   12. feb 2013 Mulle smiley

Tak for dit dejlig svar.. jeg har 8 heste i stalden,i første omgang, forstille mig at jeg vil prøve i en boks, hvor der svines meget og hos den mest renlige jeg har smiley Bare for at se forskellen. både ved hvor meget strøggelse der skal bruges og hvor sjappet det bliver.

Har du en bund af træpiller oven på måtten?? eller strøer du bar sån der lige er til at suge tisset?? smiley

• #9   12. feb 2013 Synes måtter umiddelbart er en fin idé smiley På Island havde de gummimåtter i næsten alle bokse - og det er meget nemmere at muge + som andre skriver det er bedre at ligge på hvis man ikke har en så kraftig bund smiley

Her er lige et lille billede fra Island efter udmugning.

profilbillede
  • #10   12. feb 2013 Vi har også cementbund i vores stald, så der har vi også gummi måtter i hele boksen. Vi bruger spåner og træpiller og har en bund på ca. 15 cm spåner og træpiller og det fungerer bare så dejligt. Og han tisser bare så meget, og hans boks er ikke glat.

Jeg har haft hest både på halm og spåner, og jeg elsker simpelthen den her løsning.

• #11   12. feb 2013 Min stald er en tidligere kostald, så der er spalter under boksene.
    Jeg har med stor fordel lagt gummi fliser (sådan nogle fra legepladser).

De 2 halmbokse har jeg endnu kun samlet klatter i, og i de 2 træpille bokse bruger jeg ca. 150 kg. træpiller i alt om md.

Træpillerne er nemmest at samle klatter i, men halmboksene er mest besparende.

Kommentér på:
Gummi måtter i boksen!! erfaring??

Annonce