{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Vil ikke spise :( {{forumTopicSubject}}

Min hoppe som er i fol 1. gang, og skal fole inden for tre uger, har ikke villet spise sit foder i snart to dage. jeg ved de også kan blive følsomme og deres hormoner løber af med dem, men ville i ringe til dyrlægen i morgen, hvis hun bliver ved med ikke at have foder? nogen som har lidt erfaring med det mere end mig? er lidt nervøs over jeg gør noget forkert eller gør for lidt :S Det skal siges hun spiser sit wrap og hø fint og er ellers frisk nok af en kæmpe mave at have.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke spise :(
  • #1   17. feb 2013 bland noget i så det bliver mere spændende smiley

  • #3   17. feb 2013 Min begyndte ikke at ville spise for halvanden måned siden, og det viste sig at hun havde en infektion i luftvejene. Få doktor dyr ud!

  • #4   17. feb 2013 Hun Spiser uden problemer både wrap og hø og går rundt uden besvær sammen med de andre ude på folden. Hendes tarme er også helt fint i gang, hun skider normalt og pærene er fine.

  • #5   17. feb 2013 kan det være hormoner ligesom v mennesker eller ? hvis hun ikke spiser sit morgenmad i morgen tror jeg at jeg ringer til dyrlægen. ville bare høre rundt hvad i andre mener eller måske havde en god forklaring?

  • #6   17. feb 2013 Vi har en del drægtige heste her, og har haft flere igennem tiden - de reagere alle forskelligt i drægtigheden. Vi har især en der bliver en smule dårlig og får en del plukveer om aftenen når hun når op omkring 1 mdr. før hun skal fole, hun spiser heller ikke sit foder når hun har plukveer og bliver bare mat generelt og kan ikke finde ro hvilket selvfølgelig og distrahere hende fra foderet, men så snart hun er kommet over det er der ingen problemer og hun går til foderet igen. Hvis den begynder at spise igen inden for rimelig tid og ellers ikke virker syg og dårlig udover det normale der kan komme under drægtigheden ville jeg ikke være så nervøs, men det er din hest så du kender den bedst smiley

  • #7   17. feb 2013 Tak for lidt bekræftende ord Astrid. Ja jeg kender hende ret godt (vi har brugt rigtig meget tid sammen, og også mere end de fleste skulle mene er sundt hehe) og derfor kan jeg se på hende at hun trives ok, trods den store tunge mave og hævede patter samt kirtler, som selvf er begyndt at klemme hist og her. Har også tænkt på om hun mon kunne finde på at have lidt plukveer. Kan du fortælle mig om det er tegn på der måske sker noget m hensyn t foling hvis der er plukveer?

  • #8   17. feb 2013 Selv tak, vi er også evigt bekymrede for damerne, for de kan virkelig se dårlige ud engang imellem op til folingerne uden at det egentlig er noget en dyrlæge kan eller vil gøre noget ved - sådan er det bare når man render rundt med et kæmpe føl i maven der snart skal ud smiley
    Her er plukveerne ikke rigtigt noget vi kan bedømme udfra, nogen får dem tidligt, andre får dem slet ikke, det er meget individuelt og jeg tror ikke at det har så meget at fortælle om hvornår føllet kommer.
    Men hvis du selv synes at hun ikke virker syg, vil jeg da tro at hun har plukveer eller på anden vis en eller anden form for ubehag idet at hun er så tæt på sin foling, det er vidst meget normalt - vores hopper kan finde på at gå fra foderet optil folingerne, så mikser vi lidt lækkert i og så plejer de at spise igen, så længe den stadig har ædelyst (hø wrap) så ville jeg ikke være vildt nervøs udfra det du skriver smiley


  • #9   18. feb 2013 Ja dét er man i hver fald, og især når det både er hendes og mit første føl... er skide nervøs og samtidig mega spændt, og vil selvfølgelig gerne have at hun har det bedst muligt...

    Hun har fået mixet mash hver aften i sit foder, for lækkerhedens skyld, men selv dét vil hun ikke have. hun vil kun æde wrap. Kan det ikke blive problemer?
    og hvor længe er det ok de går uden at ville have foder? :S


  • #10   18. feb 2013 Jeg ville nok være meget opmærksom på hende hvis hun stadig SLET ikke rør ved sit krybefoder selvom du giver hende noget hun bør være vild med. Medmindre hun ligner en der er ved at fole i nat og derfor er stresset over hvad hulen der sker med hende så er det ikke specielt godt hvis den ikke spiser.
    Har du overvejet mavesår? Det fik vores den ene, en ældre hoppe, hun stod og 'klappede' læberne sammen ret ofte og mistede ædelysten helt lige op til folingen og var rigtig skidt efter, dyrlægen undersøgte hende og fandt ud af at hun havde mavesår og ganske rigtigt kom hendes ædelyst tilbage så snart behandlingen begyndte og hun stoppede med at 'klappe' med læberne? men jeg er jo desværre ikke dyrlæge så jeg ved ikke hvad det kan være med din siden hun helt er gået fra foderet, det er jo efterhånden ved at være længere tid hun ikke har villet æde. Ved plukveer er det som oftest et måltid eller 2 de ikke er specielt interesserede i, og de virker dårlige, ligger ned og rejser sig og kan ikke rigtigt finde ro.. Puuh det er træls for dig smiley


  • #11   18. feb 2013 Det sker ofte at hopperne slår sig fra kraftfoderet den sidste måneds tid. Hvis hun spiser sit hø/wrap så sæt hende evt. Lidt op i det. Så længe hun spiser sit grovfoder og ellers virker frisk ville jeg ikke være bekymret når der er så få uger til foling.
    Hopper kan have plukveer i sær den sidste måneds tid. Viser sig ofte ved at hoppen kigger på maven og slår lidt med bagbenene op under sig.
    Det må være skønt at vente føl - savner det!


  • #12   18. feb 2013 Godt at få lidt bekræftigelse Catharina så jeg ikke bare bilder Natalia noget pjat ind mht. at de engang imellem går fra krybefoderet smiley

  • #13   20. feb 2013 Åh er i syv sind :S hun har spist sit foder én dag og gik fra det igen. men stråfoderet spiser hun lystigt af. har prøvet Kun at give hende lun mash -nej... det eneste hun selvf spiser er de to bolcher og vitamin/mineralbolcher også der er i foderet. Har prøvet at sætte foderet ned så hun kun skal spise 1/3 af det så hun bedre kunne overskue det, men det virkede kun én gang. Blir snart sindsyg. hun snyder mig hver dag. Den ene dag ser alt fint ud, og den næste dag er den gal igen. Derfor har jeg heller ikke haft kontakt til dyrlægen endnu da jeg hele tiden har troet at nú går det bedre. Men ringer i morgen, så dé kan tage en vurdering hva der lige sker med damen.

    Tak fordi i vil give mig gode råd og ikke hyler mig helt ud af den(mere end jeg selv gør :))


  • #14   20. feb 2013 Catharina... Jo det ér skønt at vente føl, men MEGET nervepirrende samtidig... Puha alle de problemer vi allerede har været igennem... Det har jo egentlig aldrig været meningen at hun skulle have føl nu her (ikke med dén hingst i hver fald :P) men et bette hul i hegnet føl, glæder jeg mig absolut lige så meget til smiley

  • #15   20. feb 2013 he he det var da bar fordi det var ved at være tid fandt vi da lige ud af i morges smiley er så lykkelig jeg kunne skide med regnbuer smiley <3<3<3 et fint fint og sundt hoppeføl smiley

    profilbillede
  • #16   20. feb 2013 Stort til lykke og godt alt gik som det skulle, ja så var der en årsag til den manglende appetit. Sikke sød lille en og med farvelade, vil gerne se flere fotos :0)

  • #17   20. feb 2013 ÅÅÅÅÅÅRW hvor er hun fin smiley stort tillykke med 'barnet' er glad for at det ikke var værre smiley

  • #18   20. feb 2013 1

    profilbillede
  • #19   20. feb 2013 2

    profilbillede
  • #20   20. feb 2013 3

    profilbillede
  • #21   20. feb 2013 4

    profilbillede
  • #22   20. feb 2013 Tillykke med den lille smiley

  • #23   20. feb 2013 Såååå laange ben ;D og Én høj sok på højre bagben. meen lad os nu se. kunne jo være der dukker noget op hen af sommeren smiley

    profilbillede
  • #24   20. feb 2013 En stor hvid blis, med en sjov twist/hak henaf næseryggen og mulen er lyserød med lidt farve hist og her, samt to mørke pletter på underlæben smiley men åha... om hun så var blevet blå med prikker var jeg ligeglad.... mit hjerte springer snart i luften :,D

    profilbillede
  • #25   20. feb 2013 Og tusind tak alle sammen... Aimi spiste en omgang mash til middagsmad... og lidt aftensmad igen som jeg er sikker på er væk i morgen tidligt smiley følle, som foreløbig har fået kaldenavnet "lil´len", (men er faktisk ikk så lille endda), patter gevaldigt men er en smule ivrig,og fiser rundt i hele boxen og 14 gange omkring mor, så banditten hár fået sine første par lektioner fra hestemor, hvordan det er man sidder pænt ved bordet og ikke hopper i sofaen efter middagsmaden smiley ha ha! hvor er det skønt og se en livsglæde så stor smiley

    meen Aimi pigen skal nu komme sig lidt. Hun var meget træt da det har været noget af en omgang for hende. Dyrlægen var nød til at sy hende 5 cm bagi, så det har gået lidt hårdt for sig. Hun er her til aften en lidt mindre træt og pavestolt hestemor, som synes at trives helt fint under omstændighederne. Hun har strukket ben i 3 min i ridehuset hvor hun fik pruttet lidt af for at komme tilbage til Lil´len, som overhovede ikk reagerede på mor var væk (nok fordi der var nogen hos hende).


Kommentér på:
Vil ikke spise :(

Annonce