{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Problemer med bid?.. {{forumTopicSubject}}

Hey smiley
Jeg tror ikke at min hest accepterer biddet.. Vi har reddet med 4 forskellige bid nu, og det er blevet bedre efter at han havde tandlæge, men han kan stadig slå med hovedet. Han virker utilfreds, og reagere nogle gange meget på hånden, og nogle gange ikke særlig meget. Han slår også nogle gange hovedet opad, eller også rejser han det bare højere op, hvis der bliver taget til i biddet.
Vi startede med et bid jeg ikke kan huske hvad var, der ikke fungerede særlig godt. Så over til to-delt muffebid, til to-delt D-rings bid og rider lige nu med et tre-delt.
Nogle bid som nogle måske kan anbefale? Tænker et der ligger mere roligt i munden, men hvilket?
(Hvis nu nogle har haft samme problem, eller noget)
Han er fuldblod/ quarter blanding på de 10 år.
Det har ikke noget med sadlen at gøre, da han også gør det når det er uden sadel smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med bid?..
  • #1   24. feb 2013 Jeg ville prøve bidløst en lille periode. Det virkede for min pony :).
    Hvis det ikke virker, kunne det være I skulle prøve at få en bidekspert eller noget i den stil ud?

• #2   24. feb 2013 Eller som Anne siger, et udelt bid :).

• #3   24. feb 2013 Et muffe-bid er et skønt bid!

Men min hest kan også finde på at slå med hovedet op og ned osv, men det er KUN hvis ikke jeg støtter på tøjlen og tager lidt fat og arbejder hende ned for mig, og får ryggen op på hende. Når jeg gør det går hun helt perfekt med hovedet, og har en flot bøjning i halsen smiley

Måske du skal arbejde hende ned, og måske støtte på tøjlen, og sådan? smiley

• #4   24. feb 2013 Hvilke bid har du prøvet? smiley

• #5   24. feb 2013 http://www.westernoutfitter.dk/group.asp?group=1114
    hej her er der mange rigtig gode, men dyre
    her kan du gå ind og få lidt vejledning
    http://www.hestemund.dk/ og det er gratis at se hendes vidioer

• #6   24. feb 2013 Har prøvet hvert fald de tre bid jeg har skrevet smiley muffebid, D-rings og nu et tre-delt.
    Der bliver støttet på på tøjlen, men når det er at man vil arbejde ham ned, så vil han ikke helt samarbejde, og der slår han tit hovedet op, og vil ikke tage det ned igen, så han bruger ryggen. Min underviser har også været på ryggen af ham, og han opførte sig ikke synderligt bedre...
    Når jeg så får ham ned og gå rigtig fint, så han bruger ryggen og sådan, så vil han ikke blive der. Har prøvet så meget forskelligt, at arbejde med bidet som før, med hårdere hånd, med blødere hånd, slet ikke at arbejde med bidet. Men syntes bare ikke helt det hjælper.. smiley

Men det kunne være vi skulle prøve, sådan nogle bid eller måske bidløst som du snakker om Anne smiley

• #7   24. feb 2013 Har faktisk næsten lige været inde og se hendes videoer o.s.v. Marianne, det var meget oplysende smiley Men tak smiley

• #8   24. feb 2013 Ville prøve med et bid fra myler, hvis du finder en forhandler der ved noget om det så er de super til at guide og vejlede smiley

• #9   25. feb 2013 Allerførst: er du sikker på, det er den rigtige bidlængde, du bruger?
    Når den er så følsom i munden, ville jeg ikke bruge et udelt (en stang), som flere foreslår. En stang er et hårdt bid. Jeg vil anbefale, at du først sikrer dig, bidlængden er korrekt, og så forsøge med flere forskellige. Har du prøvet HS D-rings biddet, todelt og tredelt? Rigtig mange heste (men selvfølgelig ikke alle) går godt på de bid.

• #10   25. feb 2013 Jeg ville prøve med et udelt Baucher bid, det er et meget stabilt bid som ligger roligt i munden på hesten.
    Derudover skal du sikre dig at bidet ikke er for langt

• #11   25. feb 2013 Jeanne: Et udelt bid er ikke hårdere end andre bid, det giver bare mere præcise signaler og ligger mere stabilt i hestens mund end andre bid gør.

• #12   25. feb 2013 Har haft totalt sammen problem med min dreng... og var ved at få grå hår over det... det var så frustrerende at lige meget hvilket bid jeg prøvede så reagerede han bare fuldstændig latterlig!

Jeg prøvede så et Monty Roberts bid som virkede... havde godt nok ikke regnet med det! Men den dag i dag slår han overhovedet ikke med hovedet og han reagere som ham skal på bidet, så det er den vi vil bruge fremover.

• #13   25. feb 2013 Team Grafik: Et udelt bid lægger et mere konstant tryk på lader og tunge, så jo, det er et hårdere bid. Dog vil jeg sige, at netop Baucher biddet er knap så hårdt, da det jo er ophængt, og derfor ikke har det konstante tryk, som andre stangbid smiley

• #14   25. feb 2013 Man skal bare ride med lidt mindre tøjlekontakt, og hvis hesten kunne fungerer på et udelt så er det jo at foretrække

• #15   25. feb 2013 prøv at ride ham frem og ned, det vil sige at du har en lidt løs tøjle også bruger du kun dine ben til at ride ham ned, ved at ride lidt fremad, så får han ro i mund, for så har du ikke fat i ham, men han lærer at han selv skal accepterer biddet, ved at det ikke bliver gjort ved magt, da du altid vil tabe, jo hårderer du hiver jo merer strider han imod, så prøv nogle dage at have lidt løserer tøjler end du plejer, og holde hånden helt i ro, sådan at han skal gå frem og ned, så kan det være at han føler det er mere rart, det er ikke sikkert at det har noget med biddet at gøre, men med din måde at ride ham til biddet på(:

• #16   25. feb 2013 Jeg havde samme problem med Jemeela, og jeg fik ordnet tænder på hende, men eftersom jeg kan se du har fået det gjort, tænker jeg om det måske er ulvetænderne, eller er det også blevet tjekket?

Jemeela har dog også slået med hovedet, fordi nogen spændte hendes næsebånd for stramt. Efter jeg igen er den eneste der rider hende (fordi dem der eller mente de måtte ride hende spændte næsebåndet helt ind, slog hun med hovedet, og samtidig med at pigen havde hårdt fat i Jemeela, smed de en chambon på hende, fordi de ikke mente Jemeela kunne gå ordentligt), går hun fint, fordi jeg kun strammer næsebåndet som hun kan tåle, hvilket nogle måske ser som at være lidt for "svag", men jeg spænder den kun i 3. hul (Det er et alm. kombineret) i det engelske, og den yderste bliver heller ikke spændt ret meget.

Måske næsebåndet er spændt for hårdt? Det hjalp i hvert fald på Jemeela, at hun kun får spændt næsebåndet i 3. hul.

Se evt. hvor løst Jemeelas er spændt:

http://hest.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/625/3122598-anden-saerlig-race-stald-arabians-jemeela-laanehest

Mange vil nok mene det er meget løst, men ja, det er det der fungerer for Jemeela smiley

• #18   25. feb 2013 Er du sikker på det er pga bidet, for der kunne jo også sidde noget i nakken eller ryggen på hesten, som når den kommer i holdning så gør det ondt på den, men det var bare lige en tanke :)..

• #19   25. feb 2013 Må prøve noget af det i siger smiley
    Har prøvet med de løse tøjler, vi har haft kigget på ryggen, og der var ikke noget.
    Man kan sige, at han ikke ligner som der har ondt. Men det kan man jo ikke 100% at sige bare udfra det.
    Vil prøve med lidt af det i har fortalt.
    Kan kun fortælle hvad vi har prøvet, som jeg ikke syntes virker smiley
    Jeg er ikke den eneste der har været på nakken af ham, og vi har alle problemet.
    Det er igen selvfølgelig blevet bedre, men det ville være rart hvis jeg var helt fri for det.
    Nej, er ikke hundred på at det er pga biddet, men det kunne jeg bare godt forestille mig, da det er det han reagere på, når han slår med hovedet. Når han kommer ned og man arbejder med ham, slår han hovedet op igen, og hvis du lader være tager han også hovedet op igen...
    Men vil prøve med de bid der, og bidløst. Vi skal til at prøve et, der også burde lægge roligere i munden, så smiley

Kommentér på:
Problemer med bid?..

Annonce