Hjælp til at undgå "nabokrig" søges {{forumTopicSubject}}
Jeg er stødt ind i et møg dumt problem, som jeg gerne vil undgå, og løse hurtigst muligt.
I onsdags købte vi en bil ( vi har ikke haft bil før) Vi er jo selvfølgelig meget glade for vores nye bil, og vil gerne passe rigtig godt på bilen.
Vi bor til leje i et rækkehus, hvor man har mulighed for at leje en garage, så allerede inden vi købte bilen ringede jeg til boligselskabet, for at leje en garage, men alle garagerne er desværre optaget, og vi er nummer 9 i ventekøen. Vi er derfor nød til at bruge de parkeringspladser som er lavet rundt i vores kvarter. Nu er vi så heldige, at der er en parkeringsplads lige uden for vores hus, og den parkeringsplads har vi så brugt lige siden onsdag.
Nu kommer problemet:
Vores nabo/underbo kan nu af en eller anden grund ikke tåle, at vi bruger den parkeringsplads ( vores nabo har INGEN bil) I formiddags kørte vi ud at handle, og da vi kom tilbage nåede vi lige at se, at vores nabo trak sin gamle punkterede cykel ud fra sin indhegnede forhave, bare for at stille den midt på den parkeringsplads. Jeg fatter ikke hvorfor min nabo er mopset over at vi bruger den plads, for hun har jo ikke selv bil, og hun har både et cykelskur og en indhegnet forhave som hun kan stille sin gamle punkterede cykel i, og parkeringspladsen hører IKKE med til min nabo's lejemål.
Vi har aldrig før haft problemer med vores naboer, og jeg er virkelig træt af at dette nu sker - faktisk så synes jeg at jeg selv er en ret god nabo - jeg har ALDRIG brokket mig over noget somhelst, selvom der er rigeligt at brokke sig over, da min nabo faktisk dyrker hamp i sin baghave, og hver gang hun ryger sit "svimmel tobak" så gør hun det åbenbart under sin emhætte, for HELE vores køkken og stue bliver fuldstændig oset til af hendes tobak, men hver gang åbner jeg bare vinduerne og tænder min egen emhætte.
Hegnet som i ser, er min nabo/underbo's - vores fordør ligger inde i den port man kan se på billedet og alle vinduerne på 1 og 2 sal er vores vinduer, men ALLE beboere har ret til at benytte parkeringspladsen, og har man gæster så står det faktisk i ordensreglementet, at gæsterne skal parkere på den parkeringsplads som ligger ovre ved vores fælleshus.
Hvis vi skal parkere andre steder, så kan vi kun parkere ca. 100 meter fra vores hus, og man har ingen mulighed for at se bilen fra vores hus så, og det føler jeg mig ikke så tryg ved.
Jeg kan selvfølgelig bøje nakken, og bare finde mig i, at naboens ramponerede cykel absolut skal optage den parkeringsplads, men det vil jeg virkelig være ked af, men kan det virkelig passe at jeg skal finde mig i at min bil skal stå i den anden ende af vores vej, bare fordi min nabo vil være på tværs??
Billedet kan ses her: (link fjernet)
aug 2006
Følger: 192 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 99 Svar: 1.598
Hvis bilen kunne stå i cykelskuret, så ville jeg have parkeret den der! Så kunne hun lære det! ;D
Ej, det er da mega træls!
okt 2005
Følger: 95 Følgere: 91 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 433
Sig noget til hende . Hun kan åbenbart ikke tåle at du har fået bil og hun ingen har , haha .
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Hvis jeg var jer ville jeg kontakte dem der lejer huset ud, for det kan ikk være rigtigt at hendes cykel skal står på en bil-parkering
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 212
jul 2006
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 418
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 881
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 1.008
Snak pænt med hende om det og hvis ikke hun fjerner den må du jo bare nævne at du går til boligselskabet/viceværten og fortæller dem om hendes gamle cykel og hendes hamp.
Min mening
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 881
mar 2005
Følger: 138 Følgere: 131 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Men ja det er virkelig et dilemma . Bare prøv at snak ordenligt . (selvf gør du det :P) Og skriv først et brev til hende uden at vise hende det selvf. Bare for at du nu er sikkert på at du husker at sige det hele . Og sådan få styr på hvad du vil sige, og hvordan . Håber du løser det . Skriver du hvordan det går?
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
Hun har jo masser af plads til sin cykel alligevel. ?
Hjælp til at undgå "nabokrig" søges