{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.073 visninger | Oprettet:

Havregryn til heste {{forumTopicSubject}}

Heysa. Jeg er ved at rydde lidt op herhjemme og finder som en helt ny pakke havregryn som jeg har indset at vi ikke får spist. Ved at man kan lave sine egen godbidder til hestene med indhold af havregryn, men tænkte på om der skete noget ved at give dem lidt af det oven i sit foder hver dag bare for at komme af med pakken inden de bliver dårlige. Er der nogen der ved noget om det??

Go' weekend derude smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havregryn til heste
  • #1   2. mar 2013 Det er ikke noget, agronomer anbefaler, men jeg har faktisk gjort det i en periode, hvor en urte-ekspert anbefalede forskellige urter til min hest - og også mente, at en skefuld havregryn var nødvendig. Aner ikke, om det har gjort min hest sundere, men den er frisk og fin og har i hvert fald ikke taget skade....:)

• #2   2. mar 2013 Altså vi har siden vi fik hest (6 år) fodret vores heste med bl.a. müsli - alså sådan noget "menneske"müsli.. Og de lever stadigvæk i bedste velgående smiley

• #3   2. mar 2013 Det er jo bare valset havre så kan da ikk se der skulle ske noget ved det. har selv brugt det som grød til min hvis der var noget han ikk ville spise.

• #4   2. mar 2013 Ja, det er jo havre, og det er kun små mængder.

Det må egentlig også være varmebehandlet, af hygiejniske grunde?

Men der er nok mere træstof i havre, når skallen stadig er på.

• #5   2. mar 2013 Min hest fik valset havre sidste år, købt i en foderbutik til heste smiley

• #6   2. mar 2013 Personligt ville jeg ikke mene at der ville være noget i vejen. Er selv uddannet landmand men foder er ikke min skarpeste side. Men ville egentlig bare høre om der var nogen der vidste noget jeg ikke lige havde tænkt på. Og herre gud det er jo kun en pk. Det er da begrænset hvad det kan lave af ulykker, det er bare i stedet for at smide det ud.

• #7   2. mar 2013 Det tror jeg altså ikke de tager skade af, jeg har som tider for hyggens skyld lavet havregrød eller øllebrød til min, altså uden sukker, og så fodret ligesom mash. Min pony lever i bedste velgående og elsker at smaske i den lune grød smiley

Har set en pige i stalden give hendes fjordhest en håndfuld havregryn (rå) i ny og næ og han lever altså også i aller bedste velgående smiley

• #8   2. mar 2013 Heste er ikke skraldespande og hvis du bare vil give dem det for at være af med det, og det ikke er for at gavne hestene, så skulle du hellere smide det ud
    ikke dermed sagt at de ikke kan tåle det, blot at der ingen grund er til at give dem det...

• #9   2. mar 2013 Nadia & Mustangen
    Hvis de ikke fejler noget er det vel ikke "skrald". Jeg synes bare ikke jeg orkede at starte ovnen op for at lave godbidder selv hvis jeg bare kunne give hende det direkte.

• #10   2. mar 2013 hvis I ikke selv vil spise dem og de "bare" skulle smides ud alligevel, så er det vel "skrald"

• #11   2. mar 2013 De er købt til min kæreste, men han spiser alligevel aldrig morgenmad. Det er jo ikke fordi de er dårlige, det er jo netop derfor jeg vil af med dem nu så hverken kæresten eller hesten får noget der er for gammelt. Så længe de ikke er dårlige/for gamle vil jeg ikke betegne det som skrald, men mere som madspild. Se det som en anden form for godbidder i stedet for. Det er jo ikke fordi jeg vil erstatte noget af hendes foder med det.

• #12   2. mar 2013 præcis, du har ingen grund til at give hestene det, hvorfor så gøre det?
    find dog nogle venner der spiser havregryn, spis det selv eller få din kæreste til at gøre det når det nu er hans smiley
    jeg går så også ind for kornfri fodring så jeg ville aldrig bruge dem til min hest..

• #13   2. mar 2013 Min islænder og æsel får lidt i ny og næ, og de lever i bedstevelgående med ild i røven :))

• #15   2. mar 2013 Undskyld jeg lige blander mig, men Nadia, hvorfor mener du at det er "skrald"? Du giver vel forhåbentlig også dine heste æbler og gulerødder der måske skulle være smidt ud..
    Ellers mener jeg i hvert fald det er trist at være hest på hø, hø og kun hø! smiley

• #16   2. mar 2013 Nadia & Mustangen
    Så giver du vel heller ikke din hest endeskiver fra brød osv.? Der er også korn i og det er noget du ikke selv vil spise (de fleste ihvertfald), hvad med æbleskrov og gulerods ender - det er jo også et affaldsprodukt som man i de fleste tilfælde sortere fra. Vi ser forskelligt på tingene. Tak for din mening omkring det, selvom det ikke lige var det jeg søgte, men mere viden omkring om det kunne "gøre skade" fremfor en personlig holdning omkring definitionen af "skrald". Men tak for dit input.

Kommentér på:
Havregryn til heste

Annonce