{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Drægtig hoppe - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hoppe som skal fole til april, og jeg tænkte på, hvornår man skal stoppe med at ride hende? Hun bliver ikke brugt til andet end ture i skoven, så der bliver hverken "sparket", trykket eller forlangt noget af hende på nogen måder. - Men hvornår ville det være klogt at stoppe med at ride hende? smiley
Og hvor længe synes I, der skal gå, før jeg kan begynde at ride hende igen efter hun har folet? smiley - Hoppen bliver 7 år til juni.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig hoppe - hvornår?
  • #1   3. mar 2013 jeg havde planlagt at ride min hoppe et par uger endnu ( hun er sat til midt april) men hun er simpelhen blevet så tung og er ikke selvgående mere som hun ellers altid er så vi stoppede i sidste uge og hun er gået på barsel - har dog tænkt at trække nogle gode ture med hende :0) start efter foling tror jeg kommer an på hvor meget hoppen har at give af - jeg mener om følle bølle fuldstændig dræner hende for power :0) ikke noget sådan super konkret men tror det er vigtigst at se på din skønne hest.
    Held og lykke


  • #2   3. mar 2013 Der er mange forskellige meninger...nogle siger at man skal stoppe med ridningen 4 måneder før og andre 1-2 måneder. Nogle siger enda 14 dage:)
    Jeg syntes 14 dage er alt for sent, men ved det ikke:)

    Det lære man til ryttermærke;)


  • #3   3. mar 2013 Mange tak! smiley

  • #5   3. mar 2013 Min Jolly skal have til maj. Jeg skridter, og traver en smule på hende, så bliver hun træt og vil ikke mere smiley Men jeg har planer om at stoppe 2-1½mdr inden hun skal have smiley Det er hvad jeg bliver rådet til rundt omkring smiley

  • #6   3. mar 2013 Min 3 mdr før mener jeg. Hesten bruger de sidste måneder enormt mange kræfter på at føllet udvikles, og hun har derfor brug for al sin energi. Jeg er generelt ikke meget for ridning når en hoppe er ifolet. Så må man vælge om man vil have avls eller ride hoppe. Det er dog vigtigt at holde hoppen i form i hele perioden frem til de 3 mdr før foling.

Kommentér på:
Drægtig hoppe - hvornår?

Annonce