{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.331 visninger | Oprettet:

Hvad er prisen på grisen? (Pris på opstaldning - Farum/Lynge) {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og fedter lidt med vores budget i et forsøg på at regne ud, hvor meget vi skal tage for opstaldning?

Stedet er pt. ret slidt, med små bokse på ujævn cement og stalden skal opdateres til ny hestelov. De nu 10 bokse bliver derfor til 4 bedre (en del af stalden sløjfes) + en helt ny stald med yderligere 4 bokse og varmtvand-spiltov (- og med tiden solarium.)

Foldene omkring huset er slidt helt ned til rent mudder og skal omlægges, men de er også kun med 3-polytråde. Vi vil gerne have permanente foldhegn (og sluser,) når det nu er der, de går det meste af året med ud og indlukning hver dag.

Sommerfold er i dag 2-alutråde - ud til en stærk trafikeret vej og med klejne stolper! Vi vil gerne sætte hippolux-agtigt hegn på sommerfold med permanent hegn ud mod vejen og så lave sluse med opbinding, så man kan ride ud og hjem fra folden. (ligger 500 meter nede af vejen.)

Der er derudover en lille ridebane (ca. 20x40, men ikke indhegnet) og der er under 1 kilometer til 2 store ridecentre med ridehus og til 2 store ride-skove. Offentlig transport til døren. Området er Farum-Lynge, 4 km fra Hillerød-motorvejen.

Derudover vil jeg have bokse med tørv i bunden og toplag i hamp eller træpiller. (Det er meningen, det skal med i prisen.) Folk skal selv muge (Der er en easy-muck - mugemaskine). Man skal tage ind aften, men vi morgen- og aftenfodrer og lukker ud morgen efter behov og ønske. Wrap/hø afregnes pr. kilo separat efter aftale, men foder køber man selv og "pakker" i spande.

Endeligt er vi lidt til de "smarte løsninger": Vi vil gerne have fjernet gødning på vinter-foldene for at skåne dem mest muligt og mindske udbredelsen af orm. Derfor har min søde mand konstrueret sådan en "lorte-støvsuger" på gummihjul. Tanken er at man så har turnus på at fjerne pærer på sin "egen" fold ca. 1 gang hver 2. uge. (Sådan at foldene bliver renset ca. 2 gange ugentligt.). Der er i øvrigt et lille opvarmet sadel-rum og toilet.

Hvad skal sådan noget koste??? Der jo ikke selv-pas, men heller ikke helt fuld-pas... Sidder med priser mellem 1400 og 2100 og der er jo hulens til forskel i mit drift-budget! Hvad ville I give med rimelighed?

Til forhold kan jeg sige at de tidligere lejere vist gav ca. 900 på selvpas (uhørt billigt herovre) - og vi giver 3500,- for fuldpas på nærliggende ridecenter med ridehus, hvilket er normen her.

Vil helst have input fra nordsjællændere - De der jyde-priser kan jeg jo ikke bruge til ret meget - ud over at falde på næsen over, hvor billigt folk står - men deres gårde har sikkert også koster 1/3 af min smiley ÆV! smiley

Nogle bud? Hilfe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er prisen på grisen? (Pris på opstaldning - Farum/Lynge)
  • #1   5. mar 2013 Jeg har lidt svært ved at overskue teksten for at være ærlig x)
    Kunne du ikke skrive det op i to tekster

    Tekst 1 - hvad i kan tilbyde nu

    Tekst 2 - hvad i kan tilbyde senere.

    Så synes jeg det er nemmere at komme med bud på en pris smiley


  • #2   5. mar 2013 Nu bor jeg godt nok i Jylland, men jeg tillader mig alligevel at spørge: Hvad kommer det til at koste JER at have en hest der? For det er jo det, opstalderne skal give for opstaldning: det skal dække jeres udgifter til leje/afbetaling på grund og stald, reperationer på samme, vand, strøelse og alt andet, der hører med (foder) plus 'løn' for de arbejdstimer, i lægger i det smiley

  • #3   5. mar 2013 Jow da, den er nem - Vi kan ikke tilbyde noget som helst nu smiley

    Det jeg prøver er at regne ud, er hvad vi kan tage i boksleje, når vi er færdige smiley



  • #4   5. mar 2013 Så vidt jeg forstår skal foder + wrap betales ud over + man skal muge, lukke ind og rengøre fold.. Så vil jeg sige ca 1500 kr lidt alt efter antallet af vagter, foldtid osv.. Har stået en del i området og givet 1200-1600 kr for det samme alt efter hvor meget arbejde, hvor ny stalden var og div småting

  • #5   5. mar 2013 Den er også nem: Vi kommer til at tabe på det - uanset hvad! Jeg prøvet at regne ud, over hvor lang tid jeg skal have forrentet mit staldlån. Det vi "tjener" på det er plads til egen pony og et liv på landet smiley

  • #6   5. mar 2013 @Signe: Tak - Det er præcis den type svar jeg leder efter smiley

  • #7   5. mar 2013 Hvad får man med i prisen når i er færdige så?
    - Hø/halm/wrap?
    - Ind/udlukning?
    - Foder?
    - Udmugning?

    Jeg har stået et sted hvor hø, halm, wrap og foder var med i prisen. Man skulle selv muge, og indgå i en ordning med ind og udlukning. Det gav jeg 1150kr for om måneden, og det synes jeg egentlig er en fair pris. Der var ridebane på stedet.


  • #8   5. mar 2013 Jeg kunne bestemt være interesseret når jeg skal have min plag hjem om 1-1,5 år smiley synes det lyder godt og der er mangel på steder i området..

  • #9   5. mar 2013 Jeg opsummerer smiley

    Inkl i prisen er:
    - Tørvebund med toplag i træpiller/hamp
    - Udlukning morgen
    - Morgen og aftenfodring (man køber og blander selv foder)
    - Man muger selv (der er en muge-maskine)
    - Hø/halm/wrap giver vi gerne, men det afregnes efter kilopris. (Synes bare ikke det er fair at en 2-er pony skal give samme pris som en fuldvoksen hest)


  • #10   5. mar 2013 Jeg ville maks give 1500, og så synes jeg endda også det vil være meget for det smiley

  • #13   5. mar 2013 altså nu er jeg ikke sjællænder og skulle holde mig langt væk.. men har en kusine der har 3 udlejningsbokse lige klods op af dyrhaven, det er ældre bokse, der en en dressurbane med tilhørende spring man kan sætte op. var over ved hende for 2 år siden hvor lejerne gav 1500kr i måneden også skulle de selv stå for pasning af hestene.. ved ikke om det giver noget i forhold til dine udregninger mhs til at vurdere din ejen stald når den bliver færdig.. hendes bokse var strøget væk fra dag 1 af

  • #14   5. mar 2013 Tak for svar allesammen; Jeg tror, at vi har besluttet, at vi hellere vil sætte prisen lavt og få de rigtige lejere, så jeg har puttet 1400,- i mit regneark og så ser vi, om ikke banken synes det giver en rimelig afskrivning-profil på staldlånet:-)

    Vi vil gerne vente med at snakke opskrivning på boks og den slags til vi er noget nærmere mål. Regner med at lave en byggeblog og er så småt gået i gang med at skrive alt det ned jeg lærer og tænker omkring hvordan alting skal være.

    @ Team Bøgh: Ridebanen skal helt sikkert renoveres og indhegnes selv om det nok bliver fase 2 og ja - der skal HELT sikkert lys på banen allerede nu til vinter. Tak for at minde mig om den udgift - Den er sat ind i "den store plan"

    Muslingeskaller er jeg så lidt mere tvivlsom over for - har læst meget både godt og skidt om dem. Vores pony har meget sarte fusser, (lidt kongelig er man vel,) så er ikke sikker på, at det er sagen. Hørte også om nogen der havde fået nogle, der lugtede pænt klamt af råddent hav - YURK! Hele ridebane-projektet er lidt en videnskab og ikke noget man lige gør om, så det er lidt på stand-by for nu. Gården ligger desuden i nærheden af en grusgrav, så skal lige se, hvad det giver af muligheder - Ved ikke helt, hvor vi ender med den smiley


  • #15   5. mar 2013 Jeg er selv fra Allerød, og ville mene at 1500-2000,- ville være fair smiley

Kommentér på:
Hvad er prisen på grisen? (Pris på opstaldning - Farum/Lynge)

Annonce