{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Svag venstre side. {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har det problem at jeg efter en lang pause fra ridning, er blevet svag i venstre side.
Jeg har rigtig svært ved at styre Shauna rundt på venstre volte..
Hun skyder skulderen samt tuller rundt i meget små volter inde på midten uden afrunding eller noget, og alt sammen fordi jeg ikke kan give hende den støtte hun har brug for..
Det er et problem der går mig meget på da jeg slet ikke kan runde hende på kortsiderne og det er hverken kønt, behageligt eller sundt for nogen af os..

Hvad kan man gøre for at gøre det bedre? smiley
Er der bare at ride venstre venstre venstre hele tiden indtil jeg har fået rutinen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svag venstre side.
  • #1   11. mar 2013 Er du sikker på, at det er dig, der er svag - eller er hesten måske mere stiv og ubøjelig til den ene side? Lyder mærkeligt, at du skulle blive svag i kun én side efter en pause.

• #2   11. mar 2013 Du skal endelig huske at variere volten.. ellers bliver hesten skæv..
    Og husk at når du rider venstre volte skal din udvendige (altså højre) tøjle ramme hesten ind..

• #3   11. mar 2013 nej for så rider du hesten skæv smiley
    Det det kræver er enten styrketræning fra jorden af din svage side, eller at du rider videre som normalt og derved træner det op smiley

Jeg har selv haft muskelskade 2 gange i højre overarm og døjede voldsomt med at jeg tog mere i venstre end højre tøjle, men fik trænet mig ud af det til hest smiley

• #4   11. mar 2013 Jeg tænker det samme som Christina. Er du sikker på at det er hos dig svagheden ligger? Din hest kan jo have en låsning eller en ømhed der gør det svært for den at ride venstre volte. Måske Kiropraktor elle massør vil kunne give dig svaret! ( altså til hesten;-)

• #5   12. mar 2013 Jeg vil prøve med en massør eller kiropraktor, for jo hun virker en anelse stiv på volten i skridt, men i trav er hun bedre.. Kan der have noget med hendes balance at gøre?
    Men havde heller ikke planer om hele tiden ar ride venstre, men jeg mente om jeg bare skulle fortsætte med at prøve indtil det fungerer smiley
    Må bare leve med at det slet slet slet ikke er et kønt syn indtil det er blevet retter op smiley
    Og så få en massør eller kiropraktor ud og kigge på hende smiley

• #6   12. mar 2013 Rigtig god idé.

Held og lykke med det, kom gerne med en update;-)

• #7   12. mar 2013 Det vil jeg gøre smiley

• #8   12. mar 2013 Og tak smiley

Kommentér på:
Svag venstre side.

Annonce