Svag venstre side. {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har det problem at jeg efter en lang pause fra ridning, er blevet svag i venstre side.
Jeg har rigtig svært ved at styre Shauna rundt på venstre volte..
Hun skyder skulderen samt tuller rundt i meget små volter inde på midten uden afrunding eller noget, og alt sammen fordi jeg ikke kan give hende den støtte hun har brug for..
Det er et problem der går mig meget på da jeg slet ikke kan runde hende på kortsiderne og det er hverken kønt, behageligt eller sundt for nogen af os..
Hvad kan man gøre for at gøre det bedre?
Er der bare at ride venstre venstre venstre hele tiden indtil jeg har fået rutinen?
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
Og husk at når du rider venstre volte skal din udvendige (altså højre) tøjle ramme hesten ind..
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Det det kræver er enten styrketræning fra jorden af din svage side, eller at du rider videre som normalt og derved træner det op
Jeg har selv haft muskelskade 2 gange i højre overarm og døjede voldsomt med at jeg tog mere i venstre end højre tøjle, men fik trænet mig ud af det til hest
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 534
mar 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 69
Men havde heller ikke planer om hele tiden ar ride venstre, men jeg mente om jeg bare skulle fortsætte med at prøve indtil det fungerer
Må bare leve med at det slet slet slet ikke er et kønt syn indtil det er blevet retter op
Og så få en massør eller kiropraktor ud og kigge på hende
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 534
Held og lykke med det, kom gerne med en update;-)
mar 2013
mar 2013
Svag venstre side.