{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.039 visninger | Oprettet:

Opstaldning, skal man betale skat af sin indtjening eller hvordan? {{forumTopicSubject}}

Det står sådan.
At min kæreste og jeg overvejer at leje et mindre landbrug med 10 heste bokse tilhørende.
vi skal selv bruge de 2 af dem og vil derfor leje resten ud.

Men hvordan er det med moms og skat af dette?

Er der nogen som har deres eget lille sted der vil hjælpe mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstaldning, skal man betale skat af sin indtjening eller hvordan?
  • #1   12. mar 2013 Jeg har ikke mit eget sted, men hvis det skal foregå retmæssigt skal man jo betale skat af al indkomst man får smiley Men er ret sikker på at de fleste opstaldningssteder har opstaldning i "det skjulte" - altså uden at indberette indtægten til skat

• #2   12. mar 2013 det er sådan at man kan trække vand, strøm og foder fra i skat hvis du indberetter som iøvrigt er lovpligtigt for AL indkomst

• #3   12. mar 2013 Når du lejer en ejendom, heste stald ol ud, er de første 40.000 kr du for som indtægt i leje skattefri. Herefter kan jeg forstille mig, at man skal angive det som B indkomst på sin selvangivelse. Hvordan man ordner det med vand osv. ved jeg ikke (:

• #4   12. mar 2013 kan komme med et ekesmpel:
    Min kæreste og jeg vil have det her sted.
    Når ALT er betalt for hver hest, el, vand, tøning af møding osv, så er der 200 kr tilbage pr. hest..
    Som skal dække at vi lukker ind og ud + fodre 2-3 gange dagligt.
    Skal vi betale skat af de 200?

• #5   12. mar 2013 Nicklas, Vi bor selv i ejendomme, så det er kun et par bokse vi vil leje ud smiley
    Gælder det du siger stadig? Og hvor står det evtr?

• #6   12. mar 2013 Du må tjene op til 50.000,- årligt uden at betale skat af det. Mener det hedder personlig gevinst konto eller præmie.

• #7   12. mar 2013 * Stald Zederkof *:
    Så det du siger er at når vi tjener 200 kr pt hest pr måned.
    Altså
    200*10(antal bokse udlejet) = 2000
    2000*12 = 24000 om året.

Så skal vi ikke betale skat? smiley

• #8   12. mar 2013 jeg er overbevist om at man skal betale skat af alt sin intægt,

Men det er korrekt at man må tjene op til 50.000 for man behøver moms registrere sig, Dog er udlejning af hestebokse momsfritaget, så selv om man tjener over 50.000 behøver du ikke blive cvr registret

• #9   12. mar 2013 Man skal stadig betale skat af det selvom det ikke kommer over 50.000kr. Det med de 50.000kr. er momsen I tænker på.
    Ellers synes jeg du skal ringe til skat og snakke med dem om det.
    En anden ting man skal huske på er at HVIS du har moms nr. så kan man få sat en eller anden dims på sin vandmåler så du ikke skal betale vandafgift af det vand som du bruger til hestene.
    Der er mange fordele ved at få moms nr. og indberette alt til skat. og det er ikke så svært at finde ud som man tror og så er du sikker på at du aldrig bliver beskyldt for "sort arbejde"
    Både mig og min mand har firma og vi har også udlejning af bokse, ridehus m.m og ALT bliver indberettet til skat så jeg har sat mig MEGET ind i alle de forskellige regler.

• #10   12. mar 2013 det er moms og det er det fulde beløb man svare moms af også kan man trække foder,halm,hø,strøm,vand,hegn matr ovs fra og dem får man så tilbage fra moms af..

• #11   12. mar 2013 Med mindre det er udlejning af værelser og lign, der skal man ikke betale skat før efter de 24000 men er ret sikker på at en boks ikke går ind under det samme, jeg ville kontakte skat bare for at være helt sikker, ville være surt at skulle betale noget tilbage som man troede var ok.

• #12   12. mar 2013 men for at må trække fra skal man stadig være moms registret. og man skal opgive på sin selvangivelse hvis man har en anden indtjening så som boks udllejning men der kan du ikke trække div. fra som folk skriver nu har vi haft udlejning i 11 år..

• #13   12. mar 2013 man betaler skat af sit overskue. sådan kan det se ud hvis du har et moms nr.
    fx.

boksleje: 1000kr. INDTÆGT

foder: 200kr. UDGIFT
    hø: 200kr. UDGIFT
    Halm: 200kr. UDGIFT
    El: 100kr. UDGIFT
    vand: 100kr. UDGIFT

Når så du trækker udgifterne fra indtægtet så har du 200kr. tilbage og det er dem du skal betale skat af.
    Helle vejen igemmen glæder det at du skal hav regning eller dags dato på ALLE dine udgifter og at du selv skriver regning eller dags dato på din boksudlejning.

• #14   12. mar 2013 Udlejning af bokse anses momsmæssigt som udlejning af fast ejendom, og dermed er det momsfritaget. Også selvom man omsætter for mere end 50.000 kr
    Momslovens § 13, nr. 8
    Man kan vælge at blive frivilligt registreret, og får dermed momsfradrag på omkostninger.

• #15   12. mar 2013 det er rigtig nok det du skriver stald højager.

• #16   12. mar 2013 jeg skrev for hurtigt længere oppe så det hele ikke kom med smiley

Kommentér på:
Opstaldning, skal man betale skat af sin indtjening eller hvordan?

Annonce