{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.681 visninger | Oprettet:

Vender røven til i boksen {{forumTopicSubject}}

Hej alle håber i kan hjælpe...

Min nye hest har fået en ide med at vende røven til mig når jeg nærmer mig hende inde i boksen, det skal lige siges at hun har været misrøgtet før hun kom her og aldrig været ret meget i hænder.. hun er 7 år, og har aldrig været trukket med osv det begyndte hun med for ½ år siden ca. jeg har haft hende i 3 uger nu og hun har fået en træls ide med at når jeg prøver at få fat i hende i boksen så vender hun røven til mig jeg ved ikk om hun ka finde på at sparke eller lign sys bare det træls nogle med ideer til hvad jeg skal gøre? har haft rå heste før men ikk lige med de samme problemer..;(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vender røven til i boksen
  • #2   14. mar 2013 Hun skal lære at forbinde dig med noget godt smiley eftersom hun er blevet mishandlet, så kan du ikke bare forvente at hun med det samme får et godt bånd til dig. Det vil højst sandsynlig tage lang tid før hun finder ud af at det ikke er alle mennesker der er onde. Det er svært at sige hvad du præcis skal gøre,når man ikke kan opleve hestens reaktioner, men jeg ville nok i starten have nogle godbidder i lommen og hver gang hun kommer hen til dig, så beløn hende (og hvis du kan, så nus hende på halsen) .. Ville nok ikke begynde at klappe hende lige med det samme, da de lyde der kommer ved det, kan hun muligvis forbinde med lydene fra slag, selvom det i vores øre overhovedet ikke lyder ens .. Hun skal i hvert fald lære at forbinde dig med noget godt.

Held og lykke med hende .

• #3   14. mar 2013 har altid godbidder/gulerødder eller lign med ind i hendes boks og når jeg går forbi i stalden får hun også tilbudt, har godt kunne komme til hende i boksen meen nu er hun vendt helt rundt er godt klar over det er et projekt jeg har fået mig og det tager tid undre mig bare over så pludselig adfærds ændring

• #6   14. mar 2013 Du er måske gået for hurtigt frem med hende.... Ihvertfald handler det om, at du har overtrådt en grænse.
    Har du redet hende? Har du lavet noget med hende som kunne have påført hende smerter som du ikke kender til? Eller har du blot krævet lidt mere end hun var klar til rent mentalt?

Når hun vender dig røven - så vender du hende ryggen og VENTER på hun tager kontakt til dig. Ikke noget med og kigge efter hende....så snart du gør det, registrerer hun det og det tager endnu længere tid for dig og vinde hendes nysgerrighed/accept.
    Gør hun det ikke indenfor et godt stykke tid - jamen så går du bare og prøver igen senere på samme facon.

Senere når i dertil hvor hun står med front imod dig, men måske vender hovedet den anden vej, når du søger kontakt. RESPEKTER dette og gå ikke videre i dit forehavende, men vend dig om og vent på hun tager kontakt til dig.
    Gør hun ikke det - så lad hende være - giv hende fri...også selvom du havde tænkt dig du ville gå en tur med hende.

Det hele handler om og respektere hendes grænser - læse hende og give efter for hendes tegn. Det kan være svært - specielt når andre kan stå og sige det er noget pjat - men respekter hende og giv hende fred og ro, hvis hun ikke ønsker samværet.
    Gør du dette - OG sørger for at den tid i HAR sammen er rigtig positiv og ikke grænseoverskridende på nogen måde - så vinder du hendes fulde tillid.

Er du på noget tidspunkt i tvivl om hendes tegn eller om hvordan du bør reagere på dem, så er du velkommen til og kontakte mig i en pb. Har arbejdet med mange af den slags heste og har mange utrolige historier i den retning smiley

• #7   14. mar 2013 Sine: Det er desværre ikke det hendes hest signalerer - den fortæller at den ønsker hun lader ham være i fred. Måske hun skulle se på om det hun laver med sin hest, giver den lyst til og være sammen med hende? Måske trænger den til fred og ro i en uges tid - en pause. Måske noget mere spændende under ridningen eller måske viser den allerede under pålægning af sadlen eller lign, at der er noget der måske gør ondt - måske er dette blevet overhørt og nu vender den allerede røven til hende i boksen, så snart hun viser sig....
    Den gør det udelukkende fordi den forsøger og blive hørt...

• #8   14. mar 2013 Bliv stående lige indenfor boksen med godbidder, og lad så hende komme til dig. Det kan godt være det tager noget tid, men før eller senere skal hun nok blive nysgerrig og komme hen. Gør det hver gang du skal have hende ud, indtil hun holder op med at vende røven til smiley

• #10   15. mar 2013 den er totalt rå så nej hun bliver ikke redet og er aldrig blevet det...

Kommentér på:
Vender røven til i boksen

Annonce