Vender røven til i boksen {{forumTopicSubject}}
Hej alle håber i kan hjælpe...
Min nye hest har fået en ide med at vende røven til mig når jeg nærmer mig hende inde i boksen, det skal lige siges at hun har været misrøgtet før hun kom her og aldrig været ret meget i hænder.. hun er 7 år, og har aldrig været trukket med osv det begyndte hun med for ½ år siden ca. jeg har haft hende i 3 uger nu og hun har fået en træls ide med at når jeg prøver at få fat i hende i boksen så vender hun røven til mig jeg ved ikk om hun ka finde på at sparke eller lign sys bare det træls nogle med ideer til hvad jeg skal gøre? har haft rå heste før men ikk lige med de samme problemer..;(
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
Held og lykke med hende .
okt 2009
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 253
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Har du redet hende? Har du lavet noget med hende som kunne have påført hende smerter som du ikke kender til? Eller har du blot krævet lidt mere end hun var klar til rent mentalt?
Når hun vender dig røven - så vender du hende ryggen og VENTER på hun tager kontakt til dig. Ikke noget med og kigge efter hende....så snart du gør det, registrerer hun det og det tager endnu længere tid for dig og vinde hendes nysgerrighed/accept.
Gør hun det ikke indenfor et godt stykke tid - jamen så går du bare og prøver igen senere på samme facon.
Senere når i dertil hvor hun står med front imod dig, men måske vender hovedet den anden vej, når du søger kontakt. RESPEKTER dette og gå ikke videre i dit forehavende, men vend dig om og vent på hun tager kontakt til dig.
Gør hun ikke det - så lad hende være - giv hende fri...også selvom du havde tænkt dig du ville gå en tur med hende.
Det hele handler om og respektere hendes grænser - læse hende og give efter for hendes tegn. Det kan være svært - specielt når andre kan stå og sige det er noget pjat - men respekter hende og giv hende fred og ro, hvis hun ikke ønsker samværet.
Gør du dette - OG sørger for at den tid i HAR sammen er rigtig positiv og ikke grænseoverskridende på nogen måde - så vinder du hendes fulde tillid.
Er du på noget tidspunkt i tvivl om hendes tegn eller om hvordan du bør reagere på dem, så er du velkommen til og kontakte mig i en pb. Har arbejdet med mange af den slags heste og har mange utrolige historier i den retning
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Den gør det udelukkende fordi den forsøger og blive hørt...
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.019
okt 2009
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 253
Vender røven til i boksen