{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

Sarcoider !!! {{forumTopicSubject}}

Heej HG'er..

Er der nogen af jer som har faring med sarcoider (staves) jeg har forhørt mig hos 2 dyrlæge ang fjernelse af sådan en. Men den ene sider operation og den anden siger nej ikke operation men en cream som æster den væk!!
Jeg er virkelig i vildrede jeg ved ikke hvad jeg skal tro.

Den min hest har er på størrelse med en valnød ca. Sidder nede ved tissemanden men, det ser ik ud til den irriter ham under ridning og sådan men den skal jo væk.

Nogen der kan hjælpe mig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sarcoider !!!
  • #1   22. mar 2013 Min havde en.. Der blev der sat en elastik omkring og så faldt den af og forsvandt.. Men det er nok alt efter hvor den sidder og hvordan den er..

  • #2   22. mar 2013 Jeg ville bestemt lade den sidde!! Helt bestemt....

    Vi har en fuldblodshest med sarcoider....og mange erfaringer ringere (og penge fattigere), så vil jeg anbefale enhver, at lade dem sidde såfremt de ikke genere...og så i stedet bruge tid og kræfter på at styrke hestens immmunsystem, så den selv kan holde virus nede.



  • #3   22. mar 2013 Husk - der er forskel på en vorte (der kan man bruge elastik, da vorter ofte er stilkevorter),og på sacroider (der ofte er store, brede og mere flade i det - her er elastik meget sjældent en god løsning). Husk også, det selv om et udbrud af virus - en sarcoid - fjernes, så er hesten stadig inficeret med virus, og hvis ikke dens eget immunsystem styrkes, så er risikoen for nye udbrud meget stor.

  • #4   22. mar 2013 min havde en på nøsen på str med en golf bold den blev fjernet ved operation da chancen for at den kommer igen er mindre på den måde

  • #5   22. mar 2013 Lad den sidde hvis den ikke genere ham...
    Du kan ikke være sikker på den ikke kommer tilbage efter operationen og du kan også risikere at der kommer flere eller den tilbagevenende sacroide bliver større end den der er der nu.

    Men jeg ville ikke selv gøre noget ved den hvis ikke den var til gene eller begyndte at brede sig voldsomt. Jeg har selv haft en hest med en sådan.


  • #6   22. mar 2013 Vi købte en hest som havde en sarcoid ved kinden - der blev lavet forebehold i forsikringen .
    Jeg læste lidt omkring immunforsvar og lidt nørdet forskning omkring det og så bombarderede jeg hesten med urtemineral fra HAVENS i vel 3 mdr . Så forsvandt sarcoiden og er ikke kommet igen . Han er nu forsikret ppå ny - uden anmærkning .



  • #8   22. mar 2013 Husk nu at selv om man fjerner toppen af isbjerget, så er hesten ikke helbredt. Styrk immunsystemet - det er det bedste!!

  • #10   22. mar 2013 Du kan gøre meget i forhold til fodring. (de kan "fodres" væk)
    Min basse har fået fjernet sarcoider med stor succes, så jeg ville helt klart anbefale af få dem fjernet. Virussen er arvelig, ellers kan den spredes med fluerne om sommeren (dog sjældent) .




  • #11   22. mar 2013 min er ud af en folk på 20 som alle var i familie og hun var den eneste der havde den men nabo gården havde en med det så der må det være fluer. nogen der har det på skrift at det er aveligt

  • #12   22. mar 2013 Min gamle hest havde en ved siden af øjet, den var på størrelse med en 5 krone. Den forsvandt af sig selv i 10 års alderen. Hans mor havde også en sim forsvandt af sig selv i den alder.

  • #13   22. mar 2013 Tak for alle jeres svar .. Men altså når han ligger ned eller har dækken på med bagbens stropper på bløder den det er meget mærkeligt .. Og den er faktisk ret stor og hænger når vi rider hænger den jo og hopper og sådan .. Jeg ville helst gerne have den væk da den er ret klam . Kan desværre ikke lægge billed ind via mobilen smiley

  • #14   22. mar 2013 ville helt sikkert få den fjernet ved en opreation når den er så stor den bløder

  • #15   22. mar 2013 Operation er udelukket. Den dyrlæger der har anbefalet dig det, burde vide at når blodet kommer på andre steder af kroppen, så bliver hesten smittet på ny. Og chancen for der kommer en ny er ret stor.Dyrlæge Niels Tellerup er specaliseret inden for området. Han rådede mig til at smøre min hest. Han havde mange. Også købe et indsektdækken. Fluer osv der bider i den, så den bløder, bære smitten videre rundt på hestens krop. Jeg købte et insektdækken med gift i. Fluerne nærmer sig ikke hesten. Og i dag har han to tilbage. Han fik mange på kort tid.
    Jeg foder så stivelsesfrit som muligt. Og sørger for gode vitaminer og mineraler.
    Hele forår, sommer og efterår går han med insektdækken, og vinter med dækken.
    Du kan købe et amigo insektdækken med flueskræk i til 799 kr, hos Stalddirekt. Meget meget billigere løsning end at smøre osv. Også væk med så meget stivelse som muligt.
    Derudover er det vigtig med en god fluegift, når du rider. Undersøg markedet, forhør dig rundt omkring. Folk har som regel erfariger med produkterne.
    Skriv endelig i PB hvis du har spørgsmål. Har læst stort set alt, hvad der er at læse om emnet. Samt haft enmin veninde der er foderkonsulent inde over.
    Min hingst blev stresset, samt fik noget foder med stivelse i, i en løsdrift hvor han stor. En erfaring rigere, mange penge fattigere.


Kommentér på:
Sarcoider !!!

Annonce