{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
432 visninger | Oprettet:

Lære min hest at stå bundet? {{forumTopicSubject}}

Nu er min hest godt nok oppe i årene, men mon ikke man stadig kan lære hende at stå stille mens hun er bundet :)??

Problemet er, at hun kan godt stå bundet, men ikke i længere tid, så bliver hun rastløs og ryster med hovedet og vader rundt.
Hun er også sådan, hvis nogle står med hende i hånden, så bliver hun også træls og ryster meget kraftigt med hovedet eller skubber til en hårdt.

Det er rigtig problamatisk når jeg gerne vil f.eks. vaske hende.

Hjææælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære min hest at stå bundet?
  • #3   24. mar 2013 gør det rart for hende at stå der længe.

    du kan evt. lave nogle øvelser fra jorden hvor du får den til at slappe af,foreksempel elevator øvelsen. så bare øv at hun skal stå at slappe af klø hende, hvis hun syntes det er rart.
    du kan finde elevator øvelsen på google:)


  • #4   24. mar 2013 Jeg ville bakke den hver gang den bliver urolig, evt give den en godbid (evt klik) når den står stille..

  • #5   24. mar 2013 Bruger ofte det at bakke hesten når den gør noget uønsket.. Synes det funkerer fabelagtigt, og det er enkelt og kan bruges over alt.. De fatter det som regel efter et par gange.

  • #6   24. mar 2013 fungerer ** smiley


  • Julie L
    Julie L Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #7   24. mar 2013 Jeg har haft det samme problem, det jeg gjorde var at rose den rigtig meget når den i en længere periode (fx. 3 min, og så øger tiden mellem den får godbidder) har stået pænt, samtidig gjorde jeg det at jeg gav et kort ryk i tovet den stod bundet i (det skal bare være meget kort) og så trænede vi det i meget lang tid, og det virkede :o)

  • #8   24. mar 2013 Min pony gør det samme... Som Pernille skriver hjælper det helt vildt godt at bakke den en gang imellem smiley
    Jeg sørgede for at "bak-signalet" (som, for mit vedkommende, er at "vinke" med den ene hånd foran hende) sad helt i skabet. Så hver gang hun bliver urolig bakker jeg hende og hun får en form for ros smiley
    Kan kun anbefales! smiley


  • #9   24. mar 2013 Jeg brugte klikker med min 2-års.

    Så fandt jeg ud af, man ikke behøver bruge klikker, du kan bruge et ord, ex. DYGTIG, som skal lyde ens hver gang. Så behøver man ikke bøvle med tov, hest, klikker og godbid på en gang.

    Og det virkede. Skal jeg lige love for. Det var i øvrigt mine to undervisere, der viste mig, at lige præcis ved den hest virker godbidder.

    Nu står hun kun og skraber, når der er nogen, der snakker til mig, eller jeg har sadelmager eller dyrlæge. Ligeså snart de er gået, holder hun op. Hun vil have min fulde opmærksomhed , sådan var hun også som føl. smiley


Kommentér på:
Lære min hest at stå bundet?

Annonce