{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for pony!
  • #2   30. mar 2013 Koster det ikke mere end det? smiley

  • #3   30. mar 2013 jeg lægger det af grin grin...
    Har stående hjemme bruger ca. 300 kr på foder..

    men du er nød til og kigge hvad det koster i herheden af dig


  • #5   30. mar 2013 Jeg giver omkring 1500 om måneden
    for opstaldning hø halm og foder.
    der udover kommer der smed, dyrelæge og forsikringer


  • #6   30. mar 2013 Vi har dem hjemme og vi klare alt for under 1000 kr. smiley

  • #7   30. mar 2013 så giver min kæreste warp, hø, halm og vand...

  • #8   30. mar 2013 Jeg har godt nok ikke selv pony, men jeg ved at der hvor jeg rider koster det ca. 1200 om mdr. inkl. foder smiley (relativt billigt) også kommer der smed, dyrlæge osv. oveni det kommer an på hestens sundhed smiley

  • #9   30. mar 2013 Jeg giver 2300 i måneden kun for opstaldning, wrap og foder. Så kommer der forsikring oven i, smed og tænder/vaccination - så rundt regent står min hest mig nok i 3000 kr. i måneden uden dyrlægeregninger

  • #12   30. mar 2013 I Nordsjælland koster det snildt 4000-5000 kr om måneder + evt. forsikring årligt at have hest, imens det andre steder i landet er billigere smiley

  • #13   30. mar 2013 Jeg giver næsten lidt over 4000 hvor jeg står, derudover kommer smed, dyrelæge, undervisning, stævner, udstyr og forsikring.

  • #15   30. mar 2013 sidder selv og regner på det smiley


  • #16   30. mar 2013 Det kommer an på hvilket sted du er interreseret i at stå på, vi betaler 3400 kr om måneden, og så kommer dyrelæge, smed, undervisning, stævner etc. oven i.

    Det er jo også meget forskelligt hvor meget du skal give for at have forskellige heste/ponyer, hvis du har en pony som står ude hele året og ikke har sko på, så er det nok lidt billigere end hvis du har en du rider undervisning på x-antal gange om ugen, og som har sko på alle 4 hove! smiley


  • #17   30. mar 2013 Ca 4000 for os:-)

  • #19   30. mar 2013 hvor bange pakker strøelse (spåner) bruger i om måneden???
    hvis der er ca. 20 kg. i en pakke smiley


  • #21   30. mar 2013 Regner ca 4000kr pr måned med forsikring, dyrlæge, smed, opstaldning og diverse. Det kommer meget an på hvor i landet du bor, om du vil have selvpas/fuldpas/løsdrift osv

  • #22   30. mar 2013 Staldleje - 1750 kr.
    Smed - 500 kr.
    Foder og hø - 500 kr.
    Også starter jeg til springundervisning fra d. 1 maj af, og det koster 100 pr. gang.



  • #23   30. mar 2013 Det kommer jo fuldstændig an på:

    - Hvor i landet du bor
    - Hest ude eller hjemme, hos den lokale bondemand uden faciliteter eller på det store ridecenter
    - Sko på alle 4, 2 sko eller ingen sko
    - Nøjsom hest, som kan leve på en sten eller hest, som kræver meget foder/stråfoder
    - Meget undervisning, ingen undervisning
    - Stævner - ikke stævner
    - Brug af kiropraktor, masssør, fysioterapeut osv eller ej
    - Tjek af sadelmageren med jævne mellemrum (og få rettet på sadlen eller indkøb af ny) kontra ride med det man nu har...
    - Masser af lækkert udstyr eller kan man nøjes med det allermest nødvendige.

    Der er rigtig mange måder at have hest på. Som udgangspunkt synes jeg der skal være så meget luft i budgettet, at hvis hesten bliver syg, skal der være råd til dyrlæge, hvis hesten får brug for sko, selvom den hidtil har gået uden, skal der være råd til smed.

    Derudover synes jeg man skal sætte penge af til minimum et årligt besøg af sadelmager og kiropraktor/fysioterapeut. De penge er givet godt ud, og kan spare en for fremtidige dyrlægeudgifter....

    Jeg bruger ca 5000 om måneden på opstaldning, halm, hø, wrap, krybbefoder, tilskud, smed og undervisning. Derudover kommer vaccination, tandpleje, kiropraktik, gødningsprøver/ormekure, anden dyrlægebehandling, massør, sadelmager, stævner, kurser og nyt udstyr. Og det tør jeg ikke regne på! smiley


  • #24   30. mar 2013 jeg giver (der hvor han står nu, indtild imorgen) :
    1800 inkl alt pånær foder (fuldpas, han muger ud,fodre,lukker ind og ud, er inkl hø/wrap og fodre, og der er kun en ridebane og en skov, som ligger over 1 km væk)
    200 for foder
    250 for smed (stald ejer er smed, men skal han køre ud omkring ham bliver det 300 kr for beskæring, inkl kørsel)
    Raspet tænder, har jeg ikke fået gjordt, men skal bruge en som tager 1600 kr inkl alt smiley
    og self skal i også ligge lidt til side om måneden til uventet dyrlæge osv smiley
    og EVT. transport til hesten?
    og self også til godbidder og lidt udstyr smiley


  • #25   30. mar 2013 Tak! jeg ved godt at det kommer an på mange ting men ville bare lige høre hvad for en prisklasse det kn komme op i smiley

  • #26   30. mar 2013 vi giver 2800,- for 8 heste i opstaldning i måneden.
    vi køber foder i tyskland hvor en sæk af 25 kg koster 75,- og de får ca. en sæk hver (det feder meget)
    vores dyrelæge er meget billig pga. han er pensioneret dyrelæge fx. koster en kasteration hos ham kun 500,- !!
    vores smed er også rigtig billig smiley vi giver 100,- pr. pony uden sko da vi syntes det er lidt pjat at sko dem smiley
    godbider er det kun mig der køber og jeg giver 20,- for 2,5 kg hestebom som holder i et par måneder
    og så er der jo udstyr med det køber jeg brugt for det er jo billigt og man skal jo spare hvor man kan smiley
    og for hø giver vi 275,- og wrap 350,- mener jeg smiley

    håber det hjalp smiley


  • #27   30. mar 2013 jeg bruger pt. 1400 kr på mine 4 heste om måneden dvs. 350 pr hest pr. mdr. (jeg har lejet jord, så har hesten i baghaven)

  • #28   30. mar 2013 det kommer meget an på om du kender dem privat, om det er et privat sted eller en rideskole og hvilke faciliteter der er smiley

  • #29   30. mar 2013 Ca.3500 for smed opstalding og undervigsning... Nordsjælland:)

  • #30   30. mar 2013 Opstaldning måned- 2400kr
    Smed hver måned( penge der bliver lagt til side)-450kr
    Forsikring hver måned-500kr
    Så kommer der som minimum dyrlæge en gang om året: 500-700kr(hvis den bliver syg skal der være penge til akut dyrlæge)
    Så kommer der undervisning i spring og dressur hver måned- 1400kr
    Medlemskab-400kr
    Ridehuskort-1200kr

    Så kommer der ekstra piller/halm/spåner oveni hver måned, der kommer nyt udstyr både til hest og rytter! Det er dyrt at have hest/pony smiley


  • #31   30. mar 2013 mit er i sønderjyland smiley

  • #32   30. mar 2013 vi har heste hjemme nu. Vi bruger omkring 1000 + - på foder bund (træ piller) osv. Men husk nu også forsikring, dyrlæge, smed, måske undervisning?

    Før vi havde heste hjemme havde vi dem opstaldet. Der havde vi kun en da det var ret dyrt.
    3000 kr. om mdr. for opstaldning vi skulle selv købe bund og foder så der kom også lige lidt mere oven i.


  • #33   30. mar 2013 Men min veninde bruger omkring 7000 kr. om mdr. for opstaldning 100 forskellig slags foder. og undervisning 3 gange om ugen og for lån af trailer og stævner osv. det er meget forskelligt fra sted til sted og hvor meget undervisning du vil have.

  • #34   30. mar 2013 Opstaldning i Jylland.
    Udendørs ridebane 20*40 og indendørs hal 20*40 og 20*60 med kvalitet bund der er lækker skov kort her fra. Bokse på cirka 3*3 ud hver morgen ind efter et par timer, fodres morgen og aften samt der strøes. Der moges en fast dag i ugen, der er pålagt en dag hvor du skal ordne stalden per. kvatal du kan give 300 kr. og undgå denne vagt.
    Pony: 1800 kr.
    Hest: 2000 kr.
    Smeden på stedet koster 500 kr. og er rigtig dygtig, du må også benytte egen smed.
    Dyrlægen er din egen og stedet har ikke noget med dem og gøre....


  • #35   1. apr 2013 Giver cirka 3500,- om måneden for min pony.
    - det kommer også an på hvor dyrt det er de hvor du står.


Kommentér på:
Pris for pony!

Annonce