{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Pris for pony? {{forumTopicSubject}}

Overvejer evt. salg af min unghoppe, men er lidt i tvivl om hvad jeg kan forlange for hende. Måske I kan hjælpe mig smiley

Hvad vil man kunne tillade sig at tage for en hoppe fra 2017, ca. 80 cm. med grønt pas?

Hun kan ikke så meget, men hun kan få grime på, trækkes med, løfte alle 4 ben og strigles.
Hun har også en enkelt gang prøvet at få dækken på (fluedækken), hvilket hun ikke sagde så meget til, og så har hun også prøvet longering et par gange.

Er ikke arbejdet så meget med udover det. Ellers sød og kærlig. lærenem og vil gerne lave noget. Elsker at få opmærksomhed.

Hvad ville I sætte sådan en pony til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for pony?
  • #1   4. aug 2020 Jeg tænker ikke, man kan tage så meget for en shetlænder-lignende hest på grønt pas, som ikke kan så meget. Jeg tænker, at du kan få omkring 1500-2500 kroner for hende. smiley

  • #2   4. aug 2020 Tak for svar smiley ja, ved godt jeg ikke kan få et kæmpe beløb, men det var faktisk lidt samme beløb jeg havde i hovedet

  • #3   4. aug 2020 1500-2000 smiley

  • #4   4. aug 2020 omkring 1500

  • #5   4. aug 2020 Er den passet med smed, vaccination osv??
    Hvis den ikke er, så gang vægt med kiloprisen...
    Det er simpelthen pivdyrt at opdatere vacciner osv.

    Måske et par tusinde kroner, hvis den er passet med alt - men jeg ville nok ikke selv give ret meget.

    Til annoncen, så overvej et billede, hvor hun er mindre rund.


  • #6   4. aug 2020 Billedet, er ikke et der skal i annoncen, hvis det er - der har jeg nogen andre, eller der bliver taget nogen nye :).

    Nej, hun er ikke opdateret med diverse vacciner


  • #7   4. aug 2020 Hvis hun ikke er passet med vacciner, så vil jeg godt ændre mit svar til maks 1500-2000 smiley

  • #8   4. aug 2020 Jeg regner heller ikke med at få mere for hende. Jeg spurgte for at få en fornemmelse af, om jeg måske havde sat hende for lavt eller for højt, men det ser ud til at jeg har ramt godt nok smiley

  • #9   4. aug 2020 vi gav 4000 for vores 'shetlænder' (grønt pas). på det tidspunkt var hun 4år, 20cm større end din, og havde vist blevet redet lidt, men var ikke decideret tilredt. hun har været behandlet dårligt som føl hvilket hun stadig bærer præg af, selvom hun er blevet mindre sky. Set i bagspejlet var det en lidt høj pris, men 1 eller 2k fra eller til gør måske ikke den største forskel lige på det punkt.

  • #10   5. aug 2020 jeg må nok også ændre mit svar nu: jeg vil nok max give 1500,-
    Ponyen er ikke opdateret med vacciner. Den kan reelt set ikke specielt meget og er en af de mindre racer. Det trækker ret meget ned. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   5. aug 2020 500 kr.
    Men det er mere som et symbolsk beløb, end en reel handel.


  • #12   5. aug 2020 jeg gav 3500 for min shetterpige på 85 cm, 5 år gammel. ikke passet med vaccinationer men havde et sind af guld og hun var godt sat sammen og hovene var pæne og velholdte og hun havde ikke været forgangen:)

  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #13   5. aug 2020 @AMT - just out of curiosity: Hvorfor er det, du mener at en pony som den pågældende ikke må koste noget?
    3 år, formodet sund og rask og uden adfærdsproblemer - OK, den "kan" ikke noget, men det kan f.eks en tavleløs hundehvalp vel sådan set heller ikke, og de koster raskvæk det 10-dobbelte.

    Men i forhold til trådens oprindelige spørgsmål, så er 1500-2000 - desværre, fristes jeg til at sige - nok en realistisk pris.


  • #14   5. aug 2020 Dorte H.
    Jeg ville ikke give ret meget.
    Simpelthen fordi jeg kunne købe en anden pony til lidt højere pris - uden der manglede vaccination, certifikat, smed.
    Eller, jeg kunne købe en pony og slås med og betale for certificering, måske chip, vaccination og måske rette hove op.

    Når alt er lagt sammen, så har man betalt det samme for en foræringspony.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #15   6. aug 2020 @Dr. Who: Jamen, jeg er skam med på, at den slags ponyer får man i nakken - ligesom kattekillinger...
    Og det er det, jeg anfægter - synes sgu' det er sørgeligt, at man producerer dyr til en i mange tilfælde trist skæbne, og at dyr i det hele taget ikke tillægges større værdi.

    Når det er sagt - ponyen har grønt pas, så man må da formode at den er chippet og på hvilket grundlag konkluderer du, at den ikke er blevet passet med smed?


  • #16   6. aug 2020 Dorte H.
    Der burde stå "måske" fordelt med lind hånd.
    Pointen er, at det er billigere at købe en hest, der har været holdt med det hele - end en der skal opdateres.

    Tjae.
    Det er vemodigt at dyr har lav økonomisk værdi.
    Men, hvis der ikke er ret mange der rigtig har noget at bruge dem til - så er værdien jo lav.
    Og sådan er det.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #17   6. aug 2020 "hvis der ikke er ret mange der rigtig har noget at bruge dem til - så er værdien jo lav"
    Netop, og derfor bør man i min optik undlade overskudsproduktion af dyr.


  • #18   6. aug 2020 dorthe men typisk er de små produceret fordi det er hyggeligt med et lille føl. der er ikke tænkt meget over føllets fremtid

  • #19   6. aug 2020 Vi solgte vores to shetlændere på grønt pas til 3000 (samlet).
    De var passet med alt bort set fra vaccine, men var dog ikke tilredet eller tilkørt. Ellers søde og nemme.
    Jeg husker da tavleløse shetlændere kostede 500-1.000 kr., men priserne har ændret sig, og jeg vil mene at 1.500-2.000 er en fair pris. Jo dyrere du sætter hende, jo sværre bliver hun at komme af med, men samtidig er du også mere sikker i forhold til om køber er seriøs. Jeg ville aldrig sælge en shetlænder til underpris. Der er desværre stor risiko for at de ender som kastebolde, og jeg priser mig lykkelig for at vi fandt det rette hjem til vores.


  • #20   6. aug 2020 Dorte H jeg er helt enig med dig i at det er enormt ærgerligt at dyr produceres enten udelukkende for hyggens skyld eller for at tjene penge, for det giver netop mange dyr som ikke er registreret, passet optimalt (især de små) eller på anden vis ikke er tænkt et formål med, det kan kun kommes til livs hvis alle dyr skal registreres i avlsforbund, hvilket jeg heller ikke synes er optimalt.
    Som tiderne er pt. synes jeg at heste er enormt dyre, det er både godt og skidt, da det sørger for at de som køber hest også har råd til at holde hest, desværre gør det så også at det er sværere at finde hest når man skal bruge den til hygge ture og let dressur, det er jo ikke en hest som behøver at have overvældende afstamning eller ene 10 tæller i gangarter, og personligt synes jeg at 40.000 er for meget at give for en skovturshest.

    Det var et sidespor, jeg vedholder mit første svar på ca. 1500 kr.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #21   6. aug 2020 @Sarah Emilie - jeps, og det er jo netop problemet in a nutshell.

  • #22   8. aug 2020 Jeg fik min grøn-passede hoppe på 82 cm gratis, da hun var 3 år og komplet rå og ikke vaccineret.
    Jeg købte dog en anden hest samme sted, så vi skar 500 kr af den pris og skrev i kontrakten, at jeg gav 500 for pony.
    Så jeg ville aldrig give mere for en tilsvarende.

    Foto:
    Øverst fra den dag jeg hentede hende. smiley
    Nederst fra Store Hestedag sidste år, hvor hun fik en 3 plads af alle shetlandsblandinger (det går de under med grønt pas) med 8 i helhed og superflot kritik. smiley


    profilbillede
  • #23   8. aug 2020 Hvor er hun fin smiley sikke en forvandling :)??

  • #24   8. aug 2020 Mange tak. smiley
    Jeg synes også selv der er sket rigtig meget med hende. Både fysisk og mentalt.
    Hun havde bare gået i en stor have med nogle geder og høns og havde aldrig været udenfor matriklen.
    Nu er hun besøgs-/terapipony, stævne- og skuepony m.m. uden den mindste vrikken med ørerne. En sej pony.
    Så man skal aldrig dømme dem "ude" selv om de ikke koster en formue eller har prøvet noget som helst. smiley


  • #25   10. aug 2020 Du sender hende bare i min retning. smiley Hvor er hun fin.
    Men ja, tilslutter mig de andre med 1500-2000.


Kommentér på:
Pris for pony?

Annonce