{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.013 visninger | Oprettet:

Min hest hoster {{forumTopicSubject}}

Ja som overskiften lyder så hoster min hest, det er faktisk så slemt at jeg ikke kan ride på ham. For at tage det hele fra starten af så har han altid hostet lidt under opvarmning, men det er altid gået over når han er kommet igang og har hostede ikke udover når vi red. Så her i vinter begyndte han med en meget tør hoste, og også når han stod nede i boksen, og kunne være lidt snottet efter ridning, men udover det var der intet at mærke på ham. Han har hele tiden virket tilpas, og haft rigeligt med appetit. Vi har haft dyrlæge til ham flere gange, hvor vi har prøvet 2 forskellige slags slimløsende, en omgang pencillin (godt nok pga. noget andet), og han har også fået en en sprøjte med noget jeg ikke kan helt kan huske hvad er som skulle tage det. Det har det så også gjort og han hoster ikke i stalden mere, og er stoppet med at være snottet. Dette også samtidig med vi skiftede fra hø til wrap.
Men i stedet er han begyndt at hoste hele tiden når jeg vil ride. Det er som om lige så snart jeg vil samle tøjlerne op så strækker han bare halsen helt ud, og når jeg traver og galopere bliver han ved med at hoste. Det er som han ikke rigtig kan få vejret, når han bliver samlet sammen. Dyrlægen har lyttet på ham,

Ja sorry, det blev lidt langt, men håber der er nogen der gider læse det hele og har et godt råd, for er meget frustreret over det, og rigtig bekymret for at det ikke holder op igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest hoster
  • #1   1. apr 2013 Jeg har købt blue horse ventilator som renser og holder luftvejene rene, det hjælper rigtig godt til min. Ellers ring til dyrlægen og hør ham ad om han har en mirakelkur til ham. Ellers vand hans hø, og hans foder. Så støvfrit som overhovedet muligt! smiley

• #3   1. apr 2013 Præcis det samme som var med min.
    Han var allergisk overfor mider i halm, hø, og nogle planter på marken.
    Det kunne jo forklare forbedringen ved skift til wrap.
    Men kan jo intet sige, vi foreslå du får taget nogle prøver ved dyrelægen for flere forskellige allergier.

Min vaccineres nu 1 gang månedligt af os selv, og det skal han resten af hans liv. Selvom han står på spåner, og får wrap, men hosten bliver jo rigtig slem til sommer når planterne springer ud. Heldigvis er der INTET mere efter han er begyndt på vaccinen.

mvh Vicki Vinther Andersen

• #4   1. apr 2013 tak for jeres svar smiley men kan den godt bare lige pludselig få det? Han har stået på halm og fået hø i de 5 år vi har haft ham, og der har han ikke døjet med noget, udover den lille smule hosten i opvarmningen ?

• #6   1. apr 2013 Min var altid snottet om vinteren de første 5 år jeg havde ham, men intet om sommeren. Sidste forår blev han ved med at snotte, og begyndte at hoste ret meget. I maj blev han sløv, og synligt påvirket af det, så vi tog ham på hestehospital, og da vaccinen så havde fået lov at virke de første måneder, så var der intet at mærke, og han var super glad igen smiley

Mvh Vicki

• #10   1. apr 2013 Det kan godt være jeg ikke har været helt klar i det jeg har skrevet, men dyrlægen har sagt han tror det er støv, derfor har vi også skiftet over til wrap, og han har også sagt at vi skal holde os så meget fra ridehallen som muligt da der er rigtig støvet derinde, så derfor har vi redet så meget som muligt ude. Men det er som om der ikke rigtig er bedring, er faktisk nærmere blevet værre smiley

• #12   1. apr 2013 Få en dyrlæge ud med det samme!
    Min pony begyndte at hoste, det viste sad han havde lungebetændelse. Han er snart færdig med behandlingen.

• #13   1. apr 2013 Vil det hjælpe noget f.eks at sætte ham på spåner hvis resten af stalden stadig står på halm? Vil det så ikke næsten støve lige meget ? Det tror jeg ikke han har, nu ved jeg ikke lige hvad det er, men han har været på to forskellige slags slimløsende

Han er ikke syg, det har stået på over en længere periode og dyrlægen har været der flere gange smiley

• #14   1. apr 2013 Jeg har haft min hjemme i 2 år nu, hun har stået på halm og fået hø hele tiden, også inden jeg fik hende og hun fik astma bronkitis er i november måned, og det er først nu hun har fået det. smiley

• #15   1. apr 2013 Få den evt frægræs på fold eller noget??

• #16   2. apr 2013 Hvordan opdagede i at den fik astma bronkitis og hvad betyder der for fin hest ? Altså med hensyn til ridning og behandling ?

Nej det gør den ikke

• #17   2. apr 2013 Jeg måtte hente datterens pony hjem fra rideskolen i går - han fejler nemlig intet herhjemme.
    Han står på træpiller, får det samme hø og foder som derhjemme. Jeg mener man simpelthen kan være så uheldig at staldmiljøet bare ikke harmonerer med hesten. Jeg har gjort alt hvad jeg kan for hesten - med opbakning af de andre ryttere på rideskolen, bla er der ingen der strøer med halm i stalden længere,
    vi sørger for at ridehallen er vandet og han har maks tid på fold.
    For 14 dage siden gik det bare så godt, jeg var med i springundervisningen på ham, datteren red ham dagligt - ja vi var nærmest lykkelige... :). Og så kommer det jeg ikke fatter........

I går aftes kommer vi tilfældigvis forbi rideskolen. Hans næsebor er kæmpe store, og vi kan se og høre på hans vejrtrækning af han har svært ved at trække vejret ind smiley Så fik traileren spændt på med det samme, og fik ham hjem i vores egen stald.
    Allerede efter 1 time var han klart i bedring.

Så jeg er klar tilhænger af opfattelsen at nogen stalde bare indeholder noget som nogen heste ikke kan tåle :(.

Håber nu jeg kan få ham på løsdrift derovre, så vi kan få glæde af ham derovre. Det bliver ikke til så meget derhjemme,

Jeg vil lige tilføje at jeg har haft dyrlægen med hele vejen - vi har behandlet med antibiotika, ispiral og jeg har købt mig fattig i alverdens helseprodukter.

• #19   2. apr 2013 Man kan være nødt til at flytte hesten, hvis man vil have en hest der har det godt og kan bruges.
    Og jeg synes klart det er værd at prøve.
    Nu ved jeg ikke hvor i stalden hesten står, men måske kan det hjælpe at flytte den tættere på dør, port eller eventuel indgangen for ventilationen? Så den står det bedste sted for frisk luft smiley

• #20   2. apr 2013 Ja tror helt sikkert også staldmiljøet kan have en del at sige, og de er nok heller ikke helt optimale der hvor han står, da det et en selvpasserstald og alle muger ud på forskellige tidspunkter, så der er næsten hele tiden brug af halm og støv i luften. Men at flytte ham er ikke en mulighed. Og tænker lidt at hvis man flytter helt hr til porten vil han vel komme til at stå i træk og det er vel ikke rigtig bedre ?

• #21   2. apr 2013 Altså der skal jo være åbent i begge ender for at skabe træk. I min stald herhjemme har jeg altid en dør stående åben i den ene ende, og ingen af mine heste er blevet syge af det. Det fornyer jo bare luften i stalden smiley på rideskolen har vi ventilator - og det fungerer ihvertfald ikke helt efter hensigten :(. Luften er noget stram om morgenen, så jeg tænker støv osv må jo heller ikke blive "luftet" ud.

Kommentér på:
Min hest hoster

Annonce