{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Hvordan gør i ? :) {{forumTopicSubject}}

Heej. smiley

Har lige et spørgsmål og ved der evt kommer mange meninger om det. smiley
Men kunne godt tænke og høre jeres allesammen. smiley Og ingen skal bliver sure over en gør det på en anden måde. smiley

Men mit spørgsmål lyder på hvordan du rider din hest i holdning og til bidet. smiley Gerne de mindste detaljer hvis du vil skrive det. smiley

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør i ? :)
  • #1   9. apr 2013 Jeg rider en pony som nogle gange går til biddet- jeg er både sadel og bidløs rytter jeg rider lidt som indianerne ;D

  • #2   9. apr 2013 bruger sædet og mine bed og min stemme
    meget kort fortalt smiley

    vi skulle gerne nå så langt at hun for ryggen op uden jeg behøver at have grime eller bid på hende
    så vi kæmper


  • #3   9. apr 2013 Jeg rider frem og prøver at få bagparten med, og så holder jeg udvendige stram og laver halve parader mig indvendige.

  • #4   9. apr 2013 freja vil du uddybe dig.? smiley

  • #5   9. apr 2013 det bedste er helt klart at få sig en underviser.. vi kan godt sidde og forklare dig det.. men det gør det ikke lettere for dig, efter mit hoved:-).

  • #6   9. apr 2013 Jeg lader den selv søge ned. Bruger ikke tøjlen til andet end evt. at hjælpe med at dreje og stoppe.

    Hesten skal ikke forstyrres i munden, mere end nødvendigt. Første skridt til samling er en hest der selv søger ned uden nogen nykken i tøjlen.
    Derefter handler det om at styrke hesten så den har nok styrke til at komme ind under sig selv med bagparten og hæve nakken. Det tager lang tid.


  • #7   9. apr 2013 At få en hest til bidet er en balancegang imellem at have et let sug på tøjlen og have nok sæde på, altså drive hesten fremad imod suget. Har du for meget tøjle bremser hesten, har du for meget ben løber den ud af holdningen og kommer ud ad balance.

    Hvis jeg var dig, startede jeg med at finde en hest der passer i størrelsen og længden, den der står som din nuværende part, Mango, er altså for bette til en pige som dig hvilket gør arbejdet sværere da hesten har sværere ved at løfte ryggen smiley


  • #8   9. apr 2013
    Det klare hesten fint selv :o). Hesten søger selv ned, så er det mig der søger for om den skal højere i nakken.


  • #9   9. apr 2013 Jeg ved godt Mango er for lille, men han er en udfordring jeg gerne vil tage op. smiley
    Hvis jeg selv lader ham søge ned går han og slår med hovedet og det er RIGTIG meget han gør det, det meget disherterende og ride på sådan en pony. smiley


  • #10   9. apr 2013 Ej undskyld det kan godt være han er en udfordring men ham er for lille til dig? Du er både for tung og for lang udfra hvad jeg kan se på dine billeder, ergo vil ponyen ikke kunne arbejde ordentligt med dig på ryggen og ej heller kunne løfte ryggen og gå korrekt i holdning

  • #11   9. apr 2013
    Hesten sadel ligger dårligt, det kan let give ubehag. Og ja, du er for stor, vægten fordeles forkert i sadelen :o).

    Når hesten slår med hovedet kan det være uendeligt mange ting; for samlet i forhold til det den kan bære, biddet passer ikke/er for stort/for uroligt, tænderne er i uorden, den har spændninger i kroppen osv.

    Det kan være mange ting.


  • #12   9. apr 2013 Slår med hovedet? Det lyder som om, der er noget der irriterer ham så.
    Måske tænderne, bidet eller andet.. Der er en grund til, at en hest udviser konfliktadfærd.
    Og jeg tror næppe, det er fordi den får løsere tøjler. smiley


  • #13   9. apr 2013 Det handler ikke om hvorvidt du gerne vil tage udfordringen op - er ponyen for lille så skal man lade være med at ride på den. I det her tilfælde er han både for lav og kort hvilket gør at du ligger presset på den alt for langt fremme som du også kan se på billedet, tyngde punktet er helt forkert og ikke 'midt' på hesten men på skuldrene i stedet for. Måske det er derfor han kaster med hovedet - ubehag?

    profilbillede
  • #14   9. apr 2013 Ja okay, kan godt se det når nu jeg kikker og tænker over det, han er først begyndt sidste gang jeg red ham da jeg fik taget disse billeder at han slog sådan med hovedet. smiley

  • #15   9. apr 2013 Jeg synes, du skal lave noget andet med ham.
    Longering, tricks, gåture i skoven, stranden osv... Man kan lave alt muligt sjovt uden at ride. smiley


  • #16   9. apr 2013 Sofie. smiley Ja men har brug for min ridning ellers bliver mine led rigtig dårlige. smiley

  • #17   9. apr 2013 Du kan komme og få en tur på min basse så smiley haha..

  • #19   9. apr 2013 Jeg har indset jeg ikke skal ride ham mere. smiley Vil ikke ødelægge ham, har bare ikke set på billeder sådan før, så det bliver til hygge fra jorden indtil jeg kan finde mig en anden lånepony, det bliver svært for mig. smiley

  • #20   9. apr 2013 Det er jo ikke for at gøre dig ked af dig eller nedgøre dig på nogen måde, men det ER altså meget nemmere at ride en hest til biddet når den passer i størrelsen da den så også har styrken til at bruge ryggen med dig på. Som du selv siger er det nemt at se at du er for stor og har vægten alt for langt fremme hvilket gør det svært for den at søge og acceptere bidet fordi din vægt presser den på skuldrene.

    Men jeg er da glad for at du selv kan se det, du bliver SÅ meget gladere for at få en pony der passer dig i størrelsen. Jeg glæder mig til at følge med i hvad du finder ud af og håber da det bedste for dig smiley


  • #21   9. apr 2013 Sadlen på billedet var gledet meget frem derfor ser det så voldsomt ud. smiley
    Man tak for alle svarende. smiley


Kommentér på:
Hvordan gør i ? :)

Annonce