{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.149 visninger | Oprettet:

hjælp min hest er øm efter skoning {{forumTopicSubject}}

min hest er blevet skoet for fem dage siden fordi den var ømtået men den trækker på sit højre forben er det normalt. eller skal jeg bare vente i længere tid, går det så over? aner ikke noget som helst om det.

ps. den er blevet skoet på begge for hove

hvis der er nogen der har prøvet noget ligene så please hjælp mig!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp min hest er øm efter skoning
  • #1   12. apr 2013 Måske noget dårligt smedarbejde?
    Vi flyttede min hest for en måned siden, og der fik han smed. Efter smeden haltede han i en dag, og hans hove flækker, og ser værre ud end de plejer =Uacceptabelt smedarbejde.

• #2   12. apr 2013 Måske et af sømmene sidder og trykker.
    Vil få smeden ud og kigge på det igen.

• #3   12. apr 2013 Det er ikke normalt og det er ikke godt! Få smeden ud hurtigst muligt.....

• #5   12. apr 2013 min smed siger altid at jeg træne min pony lige efter skoning og hvis den er bare lidt ømtået, skulle vi ringe med det samme:) men min blev det aldrig

• #6   12. apr 2013 det kan være et søm der sidder dårligt eller måske en hovbyld, så få smeden ud igen og hvis det ikke hjælper så må du have fat i dyrlægen smiley

• #7   12. apr 2013 Den kan GODT være øm efter skoning! Mange gange er smeden nødt til at ændre hovstilling for at hovene bliver ens, og så vil hesten blive nødt til at skulle gå anderledes og dermed bruge andre muskler. hvis det er tilfældet, skal du lade være med at ride den for hårdt. Nøjes med skridtture osv., så den ikke pludselig bliver øm et andet sted som følgevirkning eller pga. overbelastning.
    Det kan også være dårlig smedearbejde, men se lige tiden an. Ring evt. og spørg smeden, om han ændrede hovstillingen eller gjorde andet, som kunne forårsage ømhed.

• #9   12. apr 2013 smeden må faktisk helst ikke ændre på hestens benstilling da det skaber skader længere oppe enten i ben(senerne) eller oppe i skulderen på hesten...

• #11   12. apr 2013 præsis i en tidlig alder, det er altså når det er føl, plag....

hvis hesten slider skævt eller står skævt vil det bedste altid være at lade det være, og jeg taler desværre af erfaringer....

min gamle hest blev født lige og blev gjord skæv af en dårlig smed, derefter har en anden smed prøvet at rette det op igen ( alt før jeg fik ham) og det endte selvfølgelig galt da man allerhelst skal undgå at blande sig i hestens bestilling.

• #12   12. apr 2013 men det var heller ikke det vi skulle diskutere smiley

synes bare lige at du skal få den tjekket af smeden, da der er lidt mange dage den har været øm smiley

• #13   12. apr 2013 Har prøvet at have en hest der var øm efter skoning, kun på det ene ben, smeden kom ud og pillede skoen af, lod der gå et par dage, lagde så sko på igen med sål i og hest gik rent. Det var skoen der lå forkert så den trykkede i hoven.

Jeg ville få fat på smed hurtigst muligt.

• #14   12. apr 2013 Ida:
    Der er da ingen der har sagt, at vi snakker almindelig skoning i det her tilfælde? smiley hesten er blevet halt af en skoning, det er sådan set de informationer vi har fået. Ergo kan det sagtens skyldes en ny benstilling.

Matilde:
    En smed kan netop blive nødt til at ændre hovstillingen, for at undgå lignende skader smiley og i sådan et tilfælde er man jo nødt til at starte stille ud med hesten, for at hesten kan vænne sig til benstillingen og undgå skader.

• #16   12. apr 2013 Det er ikke sikkert, at TS er klar over det, hvis smeden har gjort noget. Ikke alle smede fortæller hvad de laver smiley nu spurgte TS også bare efter nogle råd, og så kom jeg med noget, der kunne være en logisk forklaring. For det er bestemt ikke uhørt, at heste bliver halte efter en skoning!

Kommentér på:
hjælp min hest er øm efter skoning

Annonce