{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget hø får jeres heste?
  • #1   14. apr 2013 Altså jeg har hø ude på folden en stor bunke.
    Men træner 1 time 4 gange om ugen smiley

• #2   14. apr 2013 Rider/Longere 5-6 gange i ugen (30-45 minutter). Han får mellem 6-10 kg om dagen, han er 164-166 cm. og han spiser indtil han er mæt, også levner han resten. Derud over får han cirka 1 kg. kraft foder ved siden af x 3 dagligt smiley

• #3   14. apr 2013 Fender er 140 i stg. og vejer ca. 450-500 kg. bliver brugt 4-5 dage i ugen, han får ca. 3 kg. hø når han kommer på mark, så får han ca. 3 kg. når han kommer ind, og 3 kg. om aften igen, så ca. 9 kg hø om dagen, og så står han på halm, som han jo også spiser noget af..
    Han får 1/4 kraftfoder om morgen, så får han müsli med ølgær, urter, hvidløg og olie, når han kommer ud og eller når han kommer ind..1 hf kraftfoder til middag.. så får han slopper når han kommer ind, og 1/4 kraftfoder om aften. smiley

• #4   14. apr 2013 Mine er føl, avlshoppe, avlshingst, turheste, rides sjældent. De får al det hø de kan æde i boks og har en høballe til fri afbenyttelse på folden (7-10 timer dagligt)

• #5   14. apr 2013 Ved siden af får de kun mineraler. Føllene får dog en føl foder blanding (kun til at dække vit/min/prot behov

• #6   14. apr 2013 Hest
    over 180 cm
    næste 5 år
    pt ingen ridning
    hø boks ca 12 kg
    hø fold (til deling med min anden hest) ca 12 kg
    1 kg opblødte fiberpiller
    vitamin/mineraltilskud

hest
    163 cm
    9 år
    bliver du redet op igen efter vinterpause
    hø boks ca 10 kg
    hø fold (til deling med den anden ca 12 kg)
    600 g opblødte fiberpiller
    vitamin/mineraltilskud

Ved begge heste er der stadig hø i deres hønet når de lukkes ud og der er stadig hø i deres hønet på folden når de lukkes ind - så de får alt de hø de vil spise. smiley

• #7   14. apr 2013 Alt de kan spise døgnet rundt, året rundt.. Uanset alder og brug smiley
    Krybbefoderet afstemmes derefter...

• #8   14. apr 2013 Min hoppe er på kæmpe græsfold 8 timer hverdag, og når hun kommer ind får hun hø, til der ligger noget tilbage i boksen næste morgen(ca. 5 kilo) Hun er generelt ret nøjsom og i fin huld. Hun er ca. 160 og 15 år gammel, og bliver redet let to-tre gange i ugen. Derudover får hun 1,5 kilo havrefri fuldfoder, fordelt over to gange pr dag.

• #9   14. apr 2013 DV hoppe på 12, ca. 600 kg.

Hun rides 1 time 6 dage om ugen, hvoraf de fleste gange er på LA niveau.
    Hun får 12 kg wrap eller hø i døgnet. 8 kg når de kommer ind, 2 kg kl 22 og 2 kg kl 5 om morgenen.
    Udover hø/wrap får hun
    600 gram horselux easy og 800 gram horselux fiberpiller.

min shetlænder/miniature får 1,5-3 kg dagligt.

der er en anvisning der hedder 1,2-1,5 kg pr. 100 kg. hest til vedligehold.

• #10   14. apr 2013 Jasmin er 9 år, vejer lidt over 600 kg og rides halvanden time cirka(når hun er i fuld træning) 4-5 gange om ugen.

Hun får minimum 10 kg hø, men gerne op til 15 kg.
    Hun får noget lucerne, linamix og noget musliblanding ved siden af smiley

• #12   14. apr 2013 - Vallak, 1.81, genoptræning efter vinterpause og en trailerulykke:
    Brogaardens fase ///, ca. 1,2 kg dgl. Lucerne 1 kg. dgl. ca. 3 dl. olie.
    - Hoppe, 1.68, moderat træning:
    Brogaardens fase ///, ca. 1 kg. dgl. Lucerne 1 kg. dgl. ca. 3 dl. olie.
    - Hoppeplag på 2 år, 1.60 ca. let "træning":
    Brogaardens fase //, ca. 2 kg. dgl. Lucerne 1 kg. dgl. ca. 3 dl. olie.

Hø er ikke opgjort i kg. De æder tilsammen en minibig på ca. 5 dage og har fri adgang til det. Går i løsdrift året rundt.

• #13   14. apr 2013 Vallak, 7 år, 170 stg, moderat træning, ad libitum hø
    Hoppe, 6 år, 160 stg, vedligehold, ad libitum hø

• #14   14. apr 2013 Nu får Galaxy wrap, men der får hun så meget hun kan æde og det ville jeg også gøre med hø, hvis vi fodrede med det smiley

• #15   14. apr 2013 Min laver ikke det store for tiden da hun er for vild hun er 172 (ca 600 kg), vi longere ca ½ time 4 gange om ugen, hun får 1 høpose alm hø (ca 3 kg) og en høpose med Wrap (ca 4½ kg) så får hun ca ½ kg krybbefoder 2 gange om dagen (en blanding af cool mix og horselux easy)

• #17   14. apr 2013 Pinto hoppe, 9 år, 163 i stang, ca 550 kg, solid type. Bruges til dressur på LA-plan, skovture, longearbejde og lidt spring.

Hun får 10 kg wrap, ca 7 kg hø, 1,5 kg roepiller, 600 g Care4Life og 80 gram Equsana vit/min. Hun er i passende foderstand (måtte godt tabe et par kilo, men ikke noget alarmerende)

• #18   14. apr 2013 Montana på 156 cm, får ca. 10-12 kg wrap om dagen. Derudover får hun havre, horse speed, en smule soya skrå og vitaminer og mineraler.
    Lige nu er hun under genoptræning, så hun bruger meget energi på at få muskler sat igen. smiley
    Når hun er i topform igen, får hun lidt mere af det hele. Hun er en hest der bruger sin energi godt. Hun bliver brugt 5 gange i ugen, hvor de andre dage hvor hun har "fri", så skridter vi i små 20 min. smiley

Kommentér på:
Hvor meget hø får jeres heste?

Annonce