{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller
  • #1   16. apr 2013 Det lige meget hvilket træpiller du vælger at bruge .. Tror ikke der er den store forskel . smiley
    Du holder den bedst ren ved at tage klatter hver dag og fjerne det mest våde .. Og selvfølgelig supplerer op med nye piller..


  • #2   16. apr 2013 Den nemmeste måde jeg synes er at man ryster bunden op hver dag eller muger bund 1-2 gange om ugen og fjerner lorte og tis hver dag

  • #3   16. apr 2013 Det er ret nemt at holde en træpilleboks ren. Du skal nemlig kun fjerne klatter og det tis, som er kommet op til overfladen smiley
    Fordi når træpillen er brugt op, stiger den på en måde op smiley
    Det er lidt svært at forklare... smiley


  • #4   16. apr 2013 Bland det evt. Med spåner, det giver en dejligt luftig bund og tager det værste støv fra pillerne smiley

  • #5   16. apr 2013 Det er bedst og købe træpiller lavet til heste da der er ammoniak i træpiller til fyret smiley

  • #6   16. apr 2013 vi bruger træsmuld, i stedet for piller.. dette fungerer rigtig godt.. Det Støver lidt når man starter en boks op eller fylder nyt ind. Et triks til dette kan være at vande det hurtigt over..
    synes at træpillebokse/træsmuld bokse er rigtig nemme at have med at gøre, og skal aldrig have min hest på spåner eller halm igen.. Synes dog ikke du skal blande det med spåner, men det er bare fordi jeg synes det er rigtig træls at muge i..
    Jeg fjerne klatter, og tis der er kommet op til overfladen, desuden ryster jeg lige toplaget op, så det er løst, men der stadig er en bund neden under smiley


  • #8   16. apr 2013 Du skal bare fjerne klatter og det tis som kommer op til overfladen, altså aldrig grave i bund, kun lige toplaget. Også skal der selvfølgelig fyldes nye piller på efter behov smiley Elsker træpillebunde, de er super lette og holde samt giver hoven et naturligt miljø at stå i smiley

    Men jeg bruger 8mm frem for 6mm, syntes ikke hestene får trådt 6 mm ordenligt ud og de suger heller ikke så meget


  • #9   16. apr 2013 En god bred greb, klarer at vende overfladen, og en god plastik greb, fjerner let klatterne inden man vender overfladen.
    Pas dog på med strøelse i boksen, det er et værre svineri, hvis hesten vader rundt i det, og blander det med pillerne. Nogen heste er bare ikke gode til at stå i piller, mens andre er.

    Jeg fjerner klatter hver/hver anden dag, og vender overfladen når den trænger. Nye piller kommer ind efter behov. men ca. 3 trillebører på 3 uger. det skifter meget, alt efter hvor meget hun lige er ude(vejret) osv.


  • #11   16. apr 2013 Hvis du blander med spåner er det kun i starten det er et helvede at muge, spånerne "forsvinder" smiley
    Vi vender bunden hver dag smiley
    Spånerne er i så det ikke støver og så det træpillerne ikke klumper smiley


  • #12   16. apr 2013 okay, tusinde tak for de mange gode svar smiley

  • #13   8. jul 2013 Halmpiller er bedre da det suger meget bedre end træpiller og er bedre som gødning på marken. 20% mere suger halmpiller end træpiller, så det lugter mindre i staldende.
    Der kan også være lidt lim og andre stoffer i træpiller, men i hvert fald fra hoejgaardhalmpiller er det 100% ren halm og ingen tilsætningsstoffer.

    Du kan kigge på hoejgaardhalmpiller.dk der står priser og meget mere info om både rapshalmpiller og hvedehalmpiller eller kontakte Finn G. Larsen på 26167543


Kommentér på:
Træpiller

Annonce