{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedende foder
  • #1   18. apr 2013 Linamix, rapsolie, majsflager er de ting jeg har haft succes med..
    Linamix ga jeg ikke super meget af, og inden for under en måned så min hoppe super ud og hun har holdt vægten selvom jeg har taget linamix fra igen..

Og så self. masser af hø/wrap

• #2   18. apr 2013 Grovfoder er den vigtigste del af hestens foderportion, så sørg for, at den får rigeligt af det, helst ad libitum, så den kan spise sig mæt ... ellers er linamix rigtig godt og et par deciliter olie gør også underværker for pels og giver en god slat kalorier oveni. Mühldorfer risklid skulle være rigtig godt, hvis ellers hesten vil spise det. Menja sorterede det altid fra, så der hjalp det ikke meget ...

• #3   18. apr 2013 Hvad med build up?

• #4   18. apr 2013 Et fantastisk tilskud er et pulver der hedder "Kompeet" fra Equsana. Det kan du give om tilskud, og det giver fedt de rigtige steder. Super i forbindelse med en god kraftfoder! smiley En alm. kur koster omkring 400kr, men snak med fodereksperten i din land og fritid, de har super godt styr på det! smiley
    http://www.landogfritid.dk/p/2964/equsana-kompeet

• #5   18. apr 2013 Jeg har tidligere haft super god effekt med produktet Horsespeed som tilskud til det almindelige foder. smiley

• #6   18. apr 2013 han får wrap ad libitum i løsdrift 3-4 gange dagligt + den almene adgang til græs døgnet rundt.

Derudover får han piller som fuldfoder, men vil tjekke kompeet ud som tilskud, tak.

• #7   18. apr 2013 Linamix!

• #8   18. apr 2013 Hvad mener du med "wrap ad libitum 3-4 gange dagligt"? Hvis det er ad libitum, er det vel til rådighed hele døgnet rundt.

• #9   18. apr 2013 Kompeet har jeg hørt skulle være rigtig godt smiley

Jeg kan anbefale Majsflager og rapsolie smiley
    Det hjalp Koket på rette vej smiley

• #10   18. apr 2013 Jeg anbefaler også Linamix smiley

• #11   18. apr 2013 lækkert, tak piger smiley vil finde mig noget linamix smiley

• #12   18. apr 2013 Hvad får den i krybben? Er den tjekket for alle typer orm? Tænder? Hvorfor er den blevet så tynd at den skal tage på NU? smiley
    Hvad siger dyrlægen?

• #13   18. apr 2013 i krybben får den vitaminer i ren pilleform. Orm er til prøve i dag, får svar i morgen. Tænder er som de skal være, og ingen manglende appetit. Han er dog krybbebider, og mavesår frygtes, men han har ingen symptomer herpå. Han har været tynd vinteren i gennem grundet underfodring gamle opstaldningssted, hvor ejerene ikke ville lade mig give ham mere. Derfor flyttede vi akut, og han begyndte at tage på. Nu er han begyndt at tabe sig endnu engang:( Dyrlægen var ude for lidt måneder siden, hvor hun sagde jeg skulle give ham mere wrap, dækken og han fik en ormekur. Dette blev gjort, og nu kommer hun ud igen her onsdag og følger op. Har bare ikke erfaring med at de har særligt godt styr på de konkrete fodertyper, desværre.

• #14   18. apr 2013 Super, men du kan ligeså godt sende nye gødningsprøver afsted igen, for der skal laves larvedyrkning, især med henblik på det du fortæller...
    Hvis han er krybbebider, ville jeg skifte wrap ud med hø, og så skal han hjælpes i krybben, vitaminer i ren pilleform, pelleteret foder, er sjældent fyldt med FE og dem skal han have mange af....

Jeg kommer gerne med råd om div krybbe produkter, hvis du er interesseret, men gider ikke skrive en hel masse, hvis du ikke er interesseret... smiley

• #15   18. apr 2013 er meget interesseret. Hø er ikke en option, men krybbebidningen er heller ikke slem. og hvad er larvedyrkning?

• #16   18. apr 2013 Majs med olie! smiley

• #17   18. apr 2013 http://www.equifirst.dk/linamix-plus.html

Super produkt

• #18   18. apr 2013 Kalve valse, det har jeg haft goe erfaringer med, til den gamle.
    Hun tog det hele på, på kort tid.
    Hun fik osse majsflager.

• #19   18. apr 2013 Folkens, læs nu hvad der skrives, hesten er krybbebider, risikoen for mavesår er til stede, så anbefaler man ikke stivelse i rå mængder!!

Isa: Okey, synd med hø, men så må du hjælpe i krybben så godt du kan... Larvedyrkning er hvor de dyrker gødningen i 14 dage, der kan de se hvilke EPG der er tale om, altså hvilken type strongylide, f.eks bændel og blodorm... Det er yderst vigtigt at man får foretaget larvedyrkning når ens hest ikke trives...

Når han er krybbebider, vil jeg anbefale ud fra at han har mavesår, så vi skal omkring noget med minimal stivelse og sukker, noget der styrker tarmfloraen og virker lindrende på eventuelt mavesår...

Jeg ville give ham dette i krybben: Hippolyts Pre Alpin NaturMineral, LinuStar og AlpenGrün Mash.. Og så ville jeg give ham en lucerne uden sukker, hvis han gider spise det, ellers kan man finde en der har lidt sukker, som han så vil spise... Lucerne ligger en hinde på tarmvæggen, så mavesyren ikke ætser på denne ved bevægelse... NaturMineralen er for at dække ham ind på bedst tænkelig måde med organiske mineraler og de rette vitaminer, LinuStar er gule hørfrø, gode til beskyttelse af maveslimhinden ved mavesår, Mash'en er for at understøtte tarmfunktionen som kan være yderst udsat ved orm/mavesår jo....

• #20   19. apr 2013 Olie skal startes langsomt op, 1 dl hver uge kan den sættes op.

Hø er ikke altid nok, jeg er et godt eksempel. Min hest var 50 kg undervægtig, spurgte herinde, om jeg skulle give mere krybbefoder eller hø.

Satte hesten op fra 8 til 15 kg hø, og så gik det stærkt! Den tabte sig fra uge til uge. Jeg fik jo at vide, den ville tage på, så tog krybbefoderet fra den, så den kun fik sit 600 grams tilskud.

Sidste måling er 420 kg.. Skal veje 500.

Men den rides ikke pt., og græsset er ved at være der, så jeg er ikke bekymret.

Men hvis den så sådan ud til efteråret, og skulle rides, ville det slet-slet ikke du´!

Så jeg ved nu, at til min skal der krybbefoder til.

Sidste vinter måtte jeg give 2 kg ekstra krybbefoder:

Roepiller, lucerne, grønpiller.

Der er også 0 grass, fiberpiller.

• #21   19. apr 2013 Mimsen: Det kommer an på kvaliteten af grovfoderet, og især hø mister næring ganske kort tid efter høst, det skal man også lige have in mente smiley

• #22   22. apr 2013 Jeanette, det lyder super godt!!
    Han fik dog i efteråret (da han viste samme pludselige væggttab som nu) taget denne blodprøve for bændelorm osv. og der var ingenting at komme efter.
    Derudover er det jo bare pisse ærgeligt at jeg slet ikke har mulighed for at fodre ham med alt det der der skal stå i 25 min osv. osv., da jeg bor 1,5 time fra ham og kun ser ham 3-4 gange ugentligt smiley Har du nogle idéer til hvad jeg kan købe som er nemt at anvende for staldpersonalet der hvor jeg står?

• #23   22. apr 2013 Det er så smart at intet at det jeg skriver skal opblødes smiley

Mash'en kan udfodres tørt, men ellers kan du selv give den det når du er der, det tager 2 minutter lige at komme lunt vand i og røre rundt smiley

• #24   23. apr 2013 når jeg googler det der linustar, siger den at det skal stå i vand i 25 min smiley så er det det forkerte produkt jeg har haft fat i smiley Nå, tusind tak, du er en stor hjælp!

• #25   23. apr 2013 jeg ville hold alt hvad der hedder stivelse og sukker fra den, det kan bare gøre det hele meget værre.

Har en hest med tarmproblemer, og en anden hest der bare ikke kan tåle nogen former for stivelse eller sukker, for så kravler den nærmest på væggene.

så her hos mig bliver alle heste fodret som mavesårsheste.

Og det består af Fiberpiller fra horslux, samt vitaminerne fra horslux da de er organisk bundet, og hesten derved optager dem bedre.

den jeg har med tarmproblemer, som også skal tage på endnu han får grow fra horslux også, og der ses en tydelig bedre.
    du kan se den buckskinfarvet i min profil hvor pæn han er blevet.
    og så kan man på billeder ikke engang se hvor slem han faktisk så ud, for han var virkelig skind og ben.

Irish mash er guld, jeg giver det dagligt til min vallak og til min nye hoppe.

• #26   23. apr 2013 og fri adgang til stråfoder, både inde og ude.
    min vil ikke æde hø, så her er det wrap der er fri adgang til, han får så bare tørt wrap nu, og er lige så fint som hø.

forstår virkelig ikke alle de folk som straks anbefaler majs, at de ikke har sat sig mere ind i hvordan foder påvirker de forskellige heste, og hvad en hests behov virkelig er.

• #27   23. apr 2013 T top kalve foder og det er godkendt af dyrlæge og det ved jeg da min dyrlæge har sagt at jeg skal give det til min hoppe som også giver mælk til et lille hingste føl og t top købes i land og fri tid

• #28   23. apr 2013 Man kan sagtens bare give dem tørre, som deres konsulenter siger, man skal nok opnå et resultat alligevel hvis det er maven man vil hjælpe smiley

http://shop.hippolyt.dk/shop/linustar-757p.html

Kommentér på:
Fedende foder

Annonce