{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Pavo Condition, erfaringer søges. {{forumTopicSubject}}

Ved mit nye opstaldningssted, skal jeg selv fodre, og jeg har derfor besluttet at mit foder skal bygges op omkring Pavo Condition. Men jeg har absolut ingen forstand på foderplaner og sammensætninger, så det er nødvendigt for mig, at høre til jeres erfaringer med produktet.

Jeg har en skimmel hoppe på 15 år, på 162 i stang, og lidt små-godt i stand. Ikke decideret fed, men har fået en lille "hængevom" efter et par fødsler. Hun er sund og rask, og rides let 2-4 gange i ugen, ved ca. 1 times varighed. Hovene er fine, men har måske tendens til at blive lidt tørre. Hendes pels og man er jo hvid, og det er derved svært at afgøre glansen -lidt mat måske. Tænderne er sunde og fine. Hun er absolut ikke kræsen. Hendes temperament er perfekt og afbalanceret.

På det nye opstaldningssted står hun i boks med halm, og fodres to gange i døgnet, med 1,5 kilo Pavo Condition. Fra morgenstund til ca. kl. 19 om aftenen står hun ude, uden dækken, og spiser løs af grønt og lækkert græs. Hun får alt det hø hun kan spise i sin boks.

Så... Dadadum... Hvordan skal man fodre en sådan hoppe, som man jo gerne vil have glæde af, i mange mange år endnu? Med hvad, kan man supplere Pavo Condition, og er det overhovedet nødvendigt?

Jeg undskylder for det lange indlæg, men alt skal vel med. Jeg håber jeg har lagt emnet rigtigt, og at der sidder nogle derude, som har lidt mere forstand på foder, end jeg smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pavo Condition, erfaringer søges.
  • #2   23. apr 2013 begge mine har fået det, men da det ikke kan gå i fodreautomaterne har vi skiftet til et andet mærke smiley

men et godt råd ville være at ringe der ind og høre hvad de mener din hest skal ha smiley
    det kan også være at det er en af de andre typer foder de har der passer bedre til din hest smiley

Mine får KUN pavo, så alt hvad de får i deres maver af foder er fra Pavo

• #3   23. apr 2013 Vore får osse pavo -Axel fik dog allsports da han var i lidt hårdere træning men får condition nu. Han har nemt ved at blive lidt rund, osse når han trænes meget.
    alle vores har fri adgang til hø og står på fold i alle døgnets lyse timer. Han får ca ½ kg foder 2 x dagligt + et par Tjørnhøj mølle vit-bolcher, da han jo ikke er dækket helt ind med den lave mængde foder han får.

Selv når han har været i hård træning og fået hø i småmasket hønet (= mindre hø pr døgn), har han aldrig kunnet få mere end ca ½-delen af den mængde producenten anbefaler for at være dækket ind, uanset hvilket foder vi har brugt, derfor har vi så valgt den løsning med at give lidt ekstra vitaminer ved siden af.

Det er vel ca 2 år siden vi skiftede til pavo og både Axel og belgierne trives godt på det. God pels, fine hove og fremfor alt masser af energi til arbejdet -Axel har tidl godt kunne blive lidt "flad" når han blev redet meget, det gør han ikke længere.

Martha (belgier, 8 år i middel træning -bliver kørt ca 5 dage ugentligt, heraf ca 2-3 dressurdage og resten ture med kombination af ren hygge og intervaltræning) får ca 1 kg 2 x dagligt + hø ad lib + et par vit-bolcher.
    -hun skal så sættes lidt op i foder når hun kommer til at arbejde lidt mere henover sommeren.

• #4   23. apr 2013 Jeg fodrer med det samme smiley og det virker super godt. Foderplanen med 1.5 kg lyder i mine ører meget fint. Det samme får min den gamle som ikke tigtig laver noget.

• #5   23. apr 2013 Her hvor jeg står, har de også gode erfaringer med det, men det siges at man skal give mere end hvad der står, da de ellers ikke er dækket ind. :O)

• #6   23. apr 2013 Kan varmt anbefale pavo, jeg er super glad for det og mine heste fungere super godt på det smiley
    men ville anbefale dig at ringe til Pavo GroomingTeam på 74 83 39 01 eller skrive til dem på line@pavo-hestefoder.dk
    De er rigtig sød og ville gerne hjælpe dig med at sammen sætte den rigtige foder plan sammen uden at de bare ville sælge mere foder til dig smiley

• #7   23. apr 2013 altså det der med at give mere end hvad der står, er jo udelukkende en løsning hvis man har en hest der absolut ikke har tendens til overvægt. Man er jo nødt til at afstemme fodermængde efter hestens foderstand -og så må man jo tilkøbe vitaminer hvis ikke hesten kan dækkes ind via foderet fordi den i så fald vil blive tyk

Kommentér på:
Pavo Condition, erfaringer søges.

Annonce