Hestehandler eller Køb {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen jeg går på S.B.B.U rideklub hvor vi her de sidste par år har haft nogle gammel heste som vi har været nød til at aflive vi fik så nogle nye heste men da den hestehandler vi har også er hestehandler for TSR som ikke ville have friske heste der løber for vi alle de sure, nervøse og nogen gange slet ikke til at ride på.
Vi har haft lidt udskiftning og nu har vi så en sød pony der hedder Athena som også er inde på min profil men hun var meget glad i starten men så bliv hun mere og mere nervøs og begyndte at rulle osv nu skal hun tilbage til hestehandleren og lederen for Rideskolen siger at hvis hun bliver god inden sommerferien kan vi beholde hende og jeg har ikke redet andre siden hun er bedere synes jeg men så ser jeg at ridelærerne sætter små nybegyndere op på hende og hun løber og hopper med dem hvis de ikke har trækker.
Hvad skal jeg gøre skal jeg bare lade hende komme tilbage til hestehandleren eller skal jeg købe hende?
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 608 Svar: 5.404
Hvis hesten du beskriver bliver mere og mere nervøs, kunne der være noget foderrelateret til hendes ændrede adfærd. Mange af hestene har ikke prøvet at gå rideskole før og når der kommer så mange ryttere op, kan hestene hurtigt blive signalforvirret.
Prøv fx at give ponyer to faste ryttere, som deler den og så lad den gå med på kun 2 trækker hold om ugen. Der er stor forskel på hvor meget hestene går på hold, parter osv fra rideskole til rideskole. Prøv at kigge på hvilken type pony er det lige at rideskolen mangler, hvis det er en pony til nybegynder er denne nok bare ikke egnet (o:
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
nogen heste er bare en mands heste...
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Hvilket foder får hun? Hvor tit er hun ude og hvordan behandler folk hende i al almindelighed?
Har hun ondt nogen steder? Hvad med mundvigende?
Hovene, ben, ryg, hals og nakke.
Kommer hun nogensinde på fold og får lov at strække sig uden 10 mennesker i ansigtet hele tiden?
jul 2011
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 291
Men at have sin egen hest kræver MEGET mere end det gør at gå på rideskole
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 44
Jeg har også spurgt om jeg kunne longere hende eller gå en tur med hende så hun prøver noget andet og til sidst vender sig til det men det må jeg ikke.
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
mar 2013
Jeg er ikke så god til de meget sure heste men så er jeg virkelig god til de nervøse som hun er!
mar 2013
Hestehandler eller Køb