{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Hestehandler eller Køb {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen jeg går på S.B.B.U rideklub hvor vi her de sidste par år har haft nogle gammel heste som vi har været nød til at aflive vi fik så nogle nye heste men da den hestehandler vi har også er hestehandler for TSR som ikke ville have friske heste der løber for vi alle de sure, nervøse og nogen gange slet ikke til at ride på.
Vi har haft lidt udskiftning og nu har vi så en sød pony der hedder Athena som også er inde på min profil men hun var meget glad i starten men så bliv hun mere og mere nervøs og begyndte at rulle osv nu skal hun tilbage til hestehandleren og lederen for Rideskolen siger at hvis hun bliver god inden sommerferien kan vi beholde hende og jeg har ikke redet andre siden hun er bedere synes jeg men så ser jeg at ridelærerne sætter små nybegyndere op på hende og hun løber og hopper med dem hvis de ikke har trækker.

Hvad skal jeg gøre skal jeg bare lade hende komme tilbage til hestehandleren eller skal jeg købe hende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestehandler eller Køb
  • #1   26. apr 2013 For det første handler en hestehandler med rigtig mange ride klubber og ingen ønsker at have heste der løber, er sure eller over nervøse.

Hvis hesten du beskriver bliver mere og mere nervøs, kunne der være noget foderrelateret til hendes ændrede adfærd. Mange af hestene har ikke prøvet at gå rideskole før og når der kommer så mange ryttere op, kan hestene hurtigt blive signalforvirret.

Prøv fx at give ponyer to faste ryttere, som deler den og så lad den gå med på kun 2 trækker hold om ugen. Der er stor forskel på hvor meget hestene går på hold, parter osv fra rideskole til rideskole. Prøv at kigge på hvilken type pony er det lige at rideskolen mangler, hvis det er en pony til nybegynder er denne nok bare ikke egnet (o:

• #2   26. apr 2013 hvis du er rigtig vild md hende syne sjge du skal købe hende..

nogen heste er bare en mands heste...

• #3   26. apr 2013 Der er jo noget galt siden at ponyen går fra at være sød og rolig og så til at rende med ungerne.
    Hvilket foder får hun? Hvor tit er hun ude og hvordan behandler folk hende i al almindelighed?
    Har hun ondt nogen steder? Hvad med mundvigende?
    Hovene, ben, ryg, hals og nakke.
    Kommer hun nogensinde på fold og får lov at strække sig uden 10 mennesker i ansigtet hele tiden?

• #4   26. apr 2013 Hun er sikkert ikke vandt til at der kommer så mange forskellige ryttere op på hende så er det klart at hun opfører sig sådan... Jeg synes hvis du har mulighed for at købe hende og hvis du Virkelig har sat dig ind i hvad det vil sige at have hest så syens jeg at du skal gøre det smiley
    Men at have sin egen hest kræver MEGET mere end det gør at gå på rideskole smiley

• #6   26. apr 2013 Det med at de bliver stresset af alle de mennesker er rigtigt sådan er mange af rideskolens heste men hun er bare på en eller anden måde anderledes de andre heste synes det er sjovt det er som om at hun ikke forstår at hvis man vil have at hun går til højre så ligger hun sig bare ned istedet hun forstår ikke de signaler andre heste har lært som om at hun er blevet redet på en hel anden måde før.
    Jeg har også spurgt om jeg kunne longere hende eller gå en tur med hende så hun prøver noget andet og til sidst vender sig til det men det må jeg ikke.

• #7   26. apr 2013 du er jo også kun 10 år..

• #8   27. apr 2013 Er der forskel på om man er 10 eller 21 måske har jeg lige så meget erfaring som dig måske ikke!
    Jeg er ikke så god til de meget sure heste men så er jeg virkelig god til de nervøse som hun er!

• #10   27. apr 2013 Ja jeg ved godt alt det der med at muge osv min mor har også haft hest i 5 år så hun har fortalt hvor meget ansvar det kræver problemet er bare at jeg godt må få en hest om nogle måneder men bare ikke hende min mor vil gerne have at jeg rider konkurrencer og bliver rigtig dygtig og det kan jeg ikke på hende hun synes også at den er for lille fordi at hun ved at jeg bliver ked af det når jeg er for stor til den som nok er om et par år.

Kommentér på:
Hestehandler eller Køb

Annonce