{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Lukke heste sammen {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige fået en ny hest Isette sammen, hun går fint sammen med de to andre Shetlændere, de er meget gode venner allerede smiley
Så det er jo fint nok.
Her igår fik jeg så min anden hest hjem (hun har stået på en rideklub før) som er Annabell, og vi satte hende i hendes boks og så Isette i den anden, Shetlænderne gik bare ude imens.
Nu idag har vi så prøvet at lukke dem alle 4 sammen, det gik ikke godt, Isette og Shetlænderne løb efter Annabell og jagtede hende, så vi satte et hegn over så Isette og Shetlænderne gik sammen, og Annabell på den anden side.
Nu her til aften har vi så lukket dem sammen igen, men de har ikke fundet ud af at de kan gå over til hinanden endnu, men vi lader bare hest være hest nu og så må de finde ud af det..

Så er det fint nok, eller hvad ville i gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lukke heste sammen
  • #3   1. maj 2013 Vi plejer bare at lukke hestene sammen, også finder de selv ud af det.

    Ellers, så luk dem sammen en og en. Evt, din Isette og Annabell. Bagefter så din Shetlændere.

    Jeg håber de finder hinanden!


  • #4   1. maj 2013 Tak

  • #5   1. maj 2013 luk den nye ud med føre hoppen/vallakken også en a gangen.. her hjem hjælper det a føre vallakken har sagt "ok" inden de andre blander sig smiley men altså det tager tid

  • #6   1. maj 2013 Det er hopper smiley

  • #7   1. maj 2013 jo men derfor er der gern en føre hoppe

  • #8   1. maj 2013 Hestene skal nok finde ud af det.. de skal bare have lidt tid.. da jeg slukkede min hoppe ud til 2 nye var det meget læben spark og andet men ingen heste fik en skramme og der er blevet meget mere ro på nu den ene hopper stadig lidt efter min men hun giver bare igen men de kan sagtens stå på folden sammen uden problemer.. alle heste kan mere eller mindre gå sammen.. så længe der er plads på folden til dem som ikk så godt kan sammen kan gå hver for sig

  • #9   1. maj 2013 Hvis det ikke bliver bedre inden for de første 2 dage, så sæt den nye sammen med isette når det engang går godt, åben op og sæt dem alle sammen igen..

    Min vallak blev sat sammen med 3 nye heste, de var så enormt onde overfor ham, men vi lod dem være heste..
    Dagen efter kom den 4 hest ind i flokken (var ikke med dagen før pga. stævne), kan ikke huske om det var den dag, eller først dagen efter, men ihvertfald gik min vallak igennem hegnet 2 gange på den dag..
    Så ja nogen gange skal man lade hest være hest, og andre gange fungere det bare ikke, så nu går han kun med en enkelt fra den flok som var den eneste der var sød ved ham..

    Så du kan prøve med at dele dem op to og to, og se om det virker når du sætter dem sammen igen, men ellers må du indfinde dig med at det ikke fungere, og finde ud af hvilken den kan med og lade folden være delt..


  • #10   1. maj 2013 Nogle gange så kan man for resten godt prøve og sætte heste sammen som ikk har kunne sammen før.. Min lille shetter fik meega bank og mener mega bank ad den anden shetter på folde nå hun kom ud.. så tog vi dem fra hinanden og de gik lidt hver for sig og prøvede så igen og så blev de mega gode venner.. mærkeligt men jah

Kommentér på:
Lukke heste sammen

Annonce