{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Spist for meget græs {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Jeg er lige kommet hjem og opdager er mine små shetter ponier ( i hvert fald den ene) har brudt igennem hegnet og går på græsstykket, han er helt oppustet i maven og det ser ud til at han har græsset meget.. Og de har kun været ganske lidt på græs i år, så er jo slet ikke vænnet til det.. Hvad skal jeg gøre? Jeg har nu lukket dem ind i boksene så jeg imorgen når der er lys til det kan få lavet hegnet.. men hvad skal jeg gøre bedst muligt for min lille mand?? Håber nogen har nogle gode råd..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spist for meget græs
  • #1   4. maj 2013 Hold øje med om han er urolig, sparker sig i maven, ruller, ikke vil
    Spise stråfoder, for så ska du ud og gå med ham og ha fat i en dyrlæge

• #2   4. maj 2013 Er der noget jeg kan gøre nu, altså for at hjælpe ham?? Ville det være godt at jeg fx gik lidt med ham??

• #4   4. maj 2013 Ja det ville i hvert fald ikke skade. Det sætter gang i maven hvis der nu skulle sidde en prut på tværs. Men det kan også være du er heldig at der ikke er noget. Hestene i 'min' stald har gået på græs siden onsdag og de er totalt sløve når de kommer ind, gider ikke rigtig deres hø og stiller sig til at sove kort efter de er kommer ind smiley dog vil de gerne ha deres kraft foder. Så prøv at præsenter ham for det, og hvis han spiser som han plejer, så kan du godt slappe af smiley

• #5   4. maj 2013 altså gå med ham for at forebygge kolik er godt - men ofte er det jo ikke kolik de får af for meget forårsgræs men forfangenhed - og så skal han ikke gå - hvis han viser tegn på ømme hove og værgrer sig ved at gå, så er han forfangen.
    Dyrlægen kan rent faktisk forebygge, men da han ikke har symptomer kunne du spare lørdagssalæret og se det an til imorgen - giv evt. hø men ikke andet. Hold øje med symptomer de næste dage mht. forfangenhed især......

• #6   5. maj 2013 Tak jeg holder skarpt øje med ham.. han har det fint i dag (virker nærmest til at ha ekstra energi) men han viker slet ikke dårlig.. han får hø og så får han ellers lov til at være sig selv.. så kan jeg se om han får adfærdsændringer..

• #8   5. maj 2013 Hvilke tegn er der på forfangenhed? Altså hvilke ting skal vi være obs på og hvordan ville vi ku se det?? Lige nu virker han dog helt fin og sig selv..

• #9   9. maj 2013 varme og puls som Charlotte skriver. Er den først forfangen vil den stå lidt tilbagelænet mod bagparten for at aflaste forbenene og den vil helst ikke gå. Så skal den indog stå blødt - meget blødt og ikke få græse i 6-8 uger og helst 2. slet hø eller frøgræs......hvis der ikke er noget at se nu (den 9/5) så er du gået fri smiley

Kommentér på:
Spist for meget græs

Annonce