{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Sadel islænder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen:)
Jeg er meget i tvivl om hvilken sadeltype jeg skal bruge til kommende islænder.
Alm. bom, læderbom eller islændersadel?
Jeg kan godt lide at have noget støtte i min sadel og er derfor meget i tvivl om islændersadlen til mig som rytter.
Hvis nogen af jer bruger alm. bom sadel eller læderboms-sadel til jeres islændere må i meget gerne sætte billede ind også,
så jeg kan se hvordan den nogenlunde ligger på en tilfældig islænder:)
Har overvejet mærket wintec i forbindelse med alm. bomsadel og islændersadel, nogen der har erfaringer med det mærke?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel islænder
  • #1   10. maj 2013 Har du nogensinde redet en islænder?

  • #2   10. maj 2013 Du kan sagtens få islændersadler med rigtig god støtte i.. Jeg har redet i forskellige af slagsen.. Jeg kan også rigtig godt lide en med god støtte.. Foreksempel den jeg har tilsalg.. Den har jeg været rigtig glad for, men da jeg ikke har islænder mere og den ikke passer min hest, må jeg af med den..
    Men der findes et hav af sadler, du kan jo evt. Få en ud med forskellige sadler du kan prøve..

    Wintec 500 icelandic er også god.. Men gjordstropperne er noget lort.. De går hurtigt i stykker..


  • #3   10. maj 2013 Wintec er lort vil aldrig bruge mine penge på sådan en sadel.
    Jeg har en Eques sadel som en proff rytter har lavet (Rasmus Møller Jensen)
    Den er super godt og alle pengene værd! Jeg har haft min sadel i 3 år og ligner stadig den var ny. Modellen sella som jeg har er med rigtig godt støtte, men han ar lige lavet en ny forma med ekstra meget støtte så hvis du er vant til at ride i dressur sadel vil den være perfekt! De er med udskifteligt kopfjern så du kan tilpasse den alt efter bygningen. Den er lidt dyr men alle pengene værd og kan findes brugt evt på Joras.dk


  • #4   10. maj 2013
    Bare pas på den ikke bliver for lang eller lille til dig, alt for mange islændere har for lange sadeler, samt en rytter der ikke passer i sadelen.


  • #5   10. maj 2013 Sikke en mærkelig kommentar Emilius?

  • #6   12. maj 2013 Emilius self. har jeg det hvorfor skulle jeg ellers være i fuld gang med at finde en islænder og ikke en anden race?:)
    Lille Teglgaard jeg Ved godt der findes nogen med god støtte. Hende jeg rider hos nu har islændersadler med god støtte, men støtten er bare ikke på den måde jeg godt kan lide som støtten i en dressursadel.:)
    Pernille s du må meget gerne forklare hvorfor du synes wintec er lort, er det dårlig kvali., dårlig at side i, ikke ordentlig tilpasset ryggen..? Men jeg vil helt klart kigge nærmere på den foreslåede sadel.:)
    Krikken Ja det er netop det, jeg vil ikke have min islænder til at gå med en sadel der er for lang og jeg vil ikke side i en sadel der ikke passer mig i buksestr.:)


  • #7   12. maj 2013 Jeg har en Àstund Xenophon.. Fantastisk støtte i sæde og ben! Den er bare uhyggelig dyr og kun ganske få sælger dem brugt smiley
    - Vil derfor også sige, at en Eques kunne være noget! + der er en del der sælger dem brugt og dermed billigere smiley


  • #8   12. maj 2013 Synes at Wintec er lort fordi man sidder af r** til og har set flere heste der har fået ondt i ryggen på grund af dem. Den er hård i sædet og af dårlig kvalitet, går let i stykker især i gjordstropperne.

    Altså jeg har lidt det princip at en spring sadel er til springning, dressursadel til dressur, westernsadel til western og en islændersadel til islændere. de har et andet bevægelses mønster som den islandskesadel er lavet til.

    Der er nogle der rider i dressursadler til en islænder, men jeg mener det er forkert. og kan se på hesten at den ikke går en rentaktet tølt eller uden bevægelsesfriheden i tølt.

    Håber du finder en sadel der passer til dig og din hest smiley Jeg er ihvertfald glad for min.


  • #9   18. maj 2013 Tak til jer begge:)

Kommentér på:
Sadel islænder

Annonce