{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

En vær beslutning:'/ {{forumTopicSubject}}

Ja kære hg'er nu må i simpelthen komme med nogle fornuftige råd, som kan hjælpe mig i min svære beslutning.



Mine forældre og jeg står pt. med 5 heste i stalden, det er kun min mor og mig som er derude, min far har ikke rigtig tid og lyst mere. Min mor har et fuldtidsjob, det vil sige hun er hjemme kl.15.30 næsten hver dag, jeg selv går i 1.g på gymnasium, altså er jeg også oftes hjemme kl.15.30 eller 14.30. Derudover har jeg omkring 2-3 timers lektier i hverdagen!



Stalden er så fyldt på denne måde: 1, 1års hoppe plag efter BH. Romanov BH. Don Schufro og Linea Attrup(Guld hoppe), en to års hoppeplag efter Weltjunge Rubinstein. En fuldblods vallak på 7år, min nye lærer hest (som jeg låner), og en lille shetter som skulle følge med Sissel, da jeg fik hende hjem at stå.



Det tager jo alt for meget af vores tid, og hvis jeg skal gøre skolen ordenlig, kan jeg slet ikke nå så mange, det samme med min mor når hun arbejder. Beslutningen er derfor at en af dem skal væk. All rich(fuldblod) kan ikke sælges (dette har vi skrevet under på) det samme med åringen, altså er der to muligheder, at sælge Ruwella, så har jeg en unghest og stadigvæk en lærehest, som, jeg kan starte på osv. Eller sende Sissel og lille Bam tilbage, så har jeg kun All Rich jeg kan ride af og til men en masse tid til de unge hest? (Problemet er jo jeg har meget svært ved at se mig selv uden en dresurhest, som jeg kan træne og blive bedre på)



Men Jeg tror at Ruwella kan blive en rigtig fin hest, planen var kåring til sommer og i fol med evt. don Schufro.(derefter ridehest) Men beholder jeg hende, betyder det jo at jeg skal vente meget lang tid på at få en hest, jeg kan ride på det niveau jeg rider på nu. Det betyder selvfølgelig også at jeg om en del år gerne skulle stå med to top heste, som har fremtiden foran sig. Sissel er en ældre hest, hele 17 år, men har de sidste to år ikke været brugt, alderen mærkes slet ikke på hende, før var hun B hest i dressur, og gik alle M klasserne. Altså er hun jo den super duper lærehest jeg har brug for.



Hvad hulen skal jeg gøre? Valget er selvfølgelig mit, men det kunne være, at det kunne hjælpe at høre lidt fra andre folk.



Håber det var nogen der fik læst så langt, og evt. vil komme med et lille svar.

Det gik lidt hurtigtig håber ikke det er alt for rodet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En vær beslutning:'/
  • #2   11. dec 2006 kan du ik bare sænde shætteren væk? eller lade vær med at ifole den anden?

  • #3   11. dec 2006 Jeg tænkte umiddelbart lige da jeg læste det første at du skulle sende Sissel og Bam tilbage og bruge tiden på de unge. Men så så jeg noget om kåring og avl og da tænkte jeg at det kræver meget tid (kåringen).
    Man kan sige at med de unge kan du jo præge dem som du vil, men det giver ingen ridning lige nu.
    Jeg kan godt se at det er svært, dettte var bare mine tanker da jeg læste det.


  • #4   11. dec 2006 Jeg kan ikke finde ud af hvem der er hvem mht. til navne og et og to års hoppe/plag etc.?

  • #5   11. dec 2006 Tak fo jeres svar:)

    Lige til dem der ikke er helt med(det gik lidt hurtigt)
    Sissel er min lærehest somjeg har LÅNT, Bam er den lille shetter som i sin tid blev købt som selvskabs'pony til Sissel(da hun stid hjemme ved Hanne) All rich er vores fuldblod som ikke kan sælges, Lerona er åringen efter Romanov, som helle rikke skal sælges, og til sidst Ruwella som er to år.



  • #6   12. dec 2006 Emilie og calidos M: Ja det har du sådan set også ret i, men jeg har jo også brug for en hest som jeg kan lære en masse på og få noget mere rutine.. Men eftersom Sissel jo er en ældre hest, så ved jeg jo ikke hvor lang tid hun holder endnu, smiley
    Ååh hvor er det svært..

    Det gør jeg skam heller ikke, men det er altid godt at høre hvad andre mener, så kan jeg overvejer deres kloge ord:)


  • #7   12. dec 2006 Ja de står hjemme hos os selv. Men vi har besluttet vi ikke vil have heste på stald mere, vi har sagt nej til tre i år. Vi har lige lagt nyt græs i de to store marker osv. så det er desværre heller ikke en løsning, en af hestene skal væk.

Kommentér på:
En vær beslutning:'/

Annonce